Toon posts:

MS-7104 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige zomer deze pc gekocht, had een niet erg groot budget dus het is allemaal 'goedkoop' gebleven. Mijn systeem bestaat uit een MSI MS-7104 moederbord met een Celeron 330 (2,66 GHz) processor. Verder zit er 2x 512 MB Kingston PC3200 geheugen in.

Nu is mijn vraag, ik zou m'n pc graag willen overclocken, maar door een blokkering op mijn moederbord is dit niet mogelijk. Met wat, of hoe, kan ik deze blokkering omzeilen?

Alvast bedankt!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 00:41
ik heb het zelfde mobo gehad en ik heb vaak gezocht naar een andere bios voor dit mobo maar heb dit nooit kunnen vinden... :/

wat je wel kan doen is overclocken in windows zelf met bijvoorbeeld clockgen/atitool of rivatuner.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar dan heb ik nog een vraag. Om je 'clock' te vinden moet je er eentje instellen bij de PLL setup. Maar mijn moederbord kan ik ook niet in de lijst vinden, weet iemand dan wellicht welke ik moet selecteren?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik denk dat je op zich wel betere deals had kunnen maken voor een goeie 100 euro met 1Gb DDR2 en een Sempron 3200+ Afgezien daarvan, ik denk dat je met bijvoorbeeld een Everest moet zoeken naar een PLL. Misschien kent Speedfan jouw PLL ook nog wel, zodat je daarmee zou kunnen overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een aantal instellingen geprobeerd in Clockgen, maar als ik de snelheid hoger wil hebben als 2780 mhz slaat m'n pc vast... Kan dit aan mij liggen?