[winXP] Setup gaat niet verder

Pagina: 1
Acties:

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 08:13
Heb hier een PC staan dat net een nieuw moederbord heeft gekregen. Ben bezig winXP Pro te her-installen (met een nieuw gebrand CD'tje en een nieuwe -net geteste- CDrom speler).

Setup van winXP gaat perfect tot na het moment dat je key hebt ingevult, language settings en dat blabla. Dan krijg je het kopje "INSTALLING NETWORK" 32min. remaining.

Daar blijft de setup op hangen. Hij 'crashed' niet aangezien de reclame berichten en het knipper-balkje gewoon continu blijven doorgaan. Laat je hem 30min staan, er gebeurt niets.

Heb nu al 3x die setup opnieuw gerunt met volledig format en hij blijft constant daar hangen. Ik ga nu een 4e keer proberen met de onboard LAN gedisabled in de BIOS. Geen idee of dat helpt.

Zijn er suggesties wat het kan zijn? Wordt beetje gek ervan. Mobo komt uit mijn PC en deed het prima. Pas nog opnieuw ge-installed. Harddisk deed het ook nog prima. IDE kabel ga ik nu vervangen.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Heb je het schijfje ook al op fouten getest? Zelf had ik een dergelijk probleem mer Suse, en toen was het schijfje alleen niet goed.

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 08:13
ik heb nu een 2e schijfje gebrand van een ISO die ik al jaren gebruikt. Dus nu in m'n 5e poging ofzo ga ik zien of het daar aan lag.

In ieder geval, onboard LAN disabled, nieuwe IDE kabel, nieuw schijfje.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
quakerix schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:28:
Ik ga nu een 4e keer proberen met de onboard LAN gedisabled in de BIOS. Geen idee of dat helpt.
Dat zou zo maar eens de oplossing kunnen zijn.
Finally was able to get into the BIOS and disabled the onboard LAN. Windows installed just fine and I'm back up & running. Thanks to all for the input!
Bron: http://forums.techguy.org...install-freezes-32-a.html

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
Als die bij de LAN blijft hangen en je ISO is goed dan moet het 'disable' van de LAN de oplossing zijn je kan desnoods nog de Netwerkkabel eruit halen (achter je pc vandaan).