Toon posts:

AC Freezer 7 Pro op zn staart trappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Freezer 7 weigert zijn RPM fatsoenlijk te verhogen op het moment dat de processor (Q6600) hierom verlegen zit (temps idle 54-58 met een RPM van 740!). Hoe zorg ik ervoor dat deze lakse tak zn werk gaat doen? Ik kan in de BIOS geen target temp vinden (P35-DS4). MB opties:

Smart Fan Control Method

- Auto
- Intel(R) QST
- Legacy
- Disabled
Smart Fan Control Mode
- Auto
- Voltage
- PWM

Zou iemand me op weg kunnen helpen? Klopt het dat Gigabyte niet aan target temps doet? 8)7

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53
Smart Fan Disabled
Smar Fan PWM denk ik :?

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:21:
Smart Fan Disabled
Smar Fan PWM denk ik :?
Probleem is dat ik hem dan vast moet zetten op een vast RPM, dat betekent óf 90% van de tijd te veel lawaai óf sporadisch te hoge temperaturen :/... Weet iemand waarvoor de afkorting PWM staat (hier staat enkel dat het voor 4 pin fans is)

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43
Pulse Width Modulation
de 4 draadjes zijn dan 12V, ground, snelheidsmeting, en het PWM stuursignaal dat bepaalt hoe hard de fan draait.
Ik kan even geen leuke hwmod bedenken om deze te verhogen zonder de temperatuurcontrole te slopen

elleP

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 17:17
De warmtediode van de fan verwijderen en de contracten door solderen. Nu draait de fan menteen op full speed. Je kan hem dan eventueel met een fan mate of iets dergelijks de snelheid sturen.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Speedfan gebruiken om hem te reglen :)

werkt hier ook.

Audi S3

Pagina: 1