Toon posts:

Interne HD uit pc lezen met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over het lezen van een interne HD, hopelijk kunnen jullie mij ermee helpen.

Ik heb een pc die het niet meer doet, waarvan ik nog niet weet wat er kapot aan is (koeler of iets begeven na paar jaar?).
Daarin zit een harde schijf met belangrijke data die ik er af moet halen.
Ik heb een laptop, maar wil die interne harde schijf van de pc nog gaan lezen. (Ik hoop dat de harde schijf het nog niet heeft begeven).
Is het mogelijk om hem uit de pc te halen en via een kabel aan de laptop te hangen en op die manier te lezen. Of is de laptop toch niet uitgebreid genoeg en kan dit alleen als ik hem aan een andere pc hang? (Dan zal ik ws naar een computerzaak moeten om dit te laten doen? Heb niemand in m'n vriendenkring die hier handig in is)
Op dit moment heb ik geen behoefte om de hele pc te laten nakijken, aangezien dat toch aardig in de centjes zal lopen en ik verder geen haast heb met die pc, omdat ik ook een laptop heb.

Ik hoop, dat iemand me hier mee kan helpen en kan vertellen, wat ik het beste kan doen, als ik toch de gegevens wil lezen.

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

ja kan een externe hardeschijf behuizing kope daar de schijf in doen dan heb je em als externe hd

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een externe behuizing kan een oplossing zijn, zoals hierboven beschreven staat :)

Een winkel als Mycom heeft die dingen al voor 15 euro als ik me niet vergis..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat zou wel heel erg fijn zijn :)

Sluit ik die dan via usb of iets aan op m'n laptop?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:01:
ja kan een externe hardeschijf behuizing kope daar de schijf in doen dan heb je em als externe hd
Dacht ik ook net aan :o
Een laptop gebruikt meestal een kleinere hardisk (2.5" dacht ik) dan een desktop-pc(3.5"). Daardoor is het niet zo heel erg waarschijnlijk dat de harde schif in een laptop past.

edit: dat gaat meestal inderdaad over USb, zo'n externe behuizing

[ Voor 7% gewijzigd door dcm360 op 19-08-2007 17:06 ]

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 11:27

buggienuk

lekker buggie

Je wilt dus de harde schijf uit je normale pc aan je laptop hangen om belangrijke data uit te lezen?

Je kan dit doen door de HD in een externe behuizing te hangen en die dan via USB op je laptop aan te sluiten. Je moet even kijken wat voor aansluiting die harde schijf heeft, IDE of SATA. Dan haal je gewoon bij je computerwinkel een 3.5" HD-behuizing en doe je daar je HD in. Dit hang je dan aan je laptop dmv USB en dan kan je je data eraf halen. Je moet even navragen bij die winkel of er een netadapter bij zit, USB levert niet genoeg stroom voor een 3.5" HD.

Edit: tweakers posten te snel.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

inderdaad usb maar kan ook evt firewire

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Of zo iets gebruiken, waarmee je elk IDE en SATA apparaat op je USB kunt aansluiten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
buggienuk schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:06:
Je wilt dus de harde schijf uit je normale pc aan je laptop hangen om belangrijke data uit te lezen?

Je kan dit doen door de HD in een externe behuizing te hangen en die dan via USB op je laptop aan te sluiten. Je moet even kijken wat voor aansluiting die harde schijf heeft, IDE of SATA. Dan haal je gewoon bij je computerwinkel een 3.5" HD-behuizing en doe je daar je HD in. Dit hang je dan aan je laptop dmv USB en dan kan je je data eraf halen. Je moet even navragen bij die winkel of er een netadapter bij zit, USB levert niet genoeg stroom voor een 3.5" HD.

Edit: tweakers posten te snel.
Ik heb een IDE harde schijf.
Zou ik dan ook deze kunnen bestellen?

http://mycom.nl/Products/View/110007.aspx

Verwijderd

Topicstarter
http://mycom.nl/Products/...0_verlengkabel/65314.aspx

En heb ik dan nog deze kabel nodig voor de behuizing naar m'n laptop?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:26:
http://mycom.nl/Products/...0_verlengkabel/65314.aspx

En heb ik dan nog deze kabel nodig voor de behuizing naar m'n laptop?
Over het algemeen zij de fabrikanten wel zo aardig ook kabels mee te leveren, dus ik denk het niet.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 20:04
Zit meestal wel een kabel bij hoor, bij een behuizing :P .

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp en reacties d:)b Ik heb hem besteld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 17:41 ]

Pagina: 1