[XP-MCE] Kan kanaal niet vinden terwijl de TV hem wel vindt

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
MCE doet wazig :?

Talpa is RTL8 geworden zoals iedereen vast wel weet.

M'n doodnormale CRT-TV kan het kanaal van RTL8 netjes vinden. Stel ik datzelfde kanaalnummer in op MCE, dan doet hij het in MCE niet :?
Ze hangen uiteraard wel aan dezelfde antennekabel.

Ik heb nu handmatig in het register wel een kanaalnummer toegekend aan de zender maar de gidsgegevens komen helaas niet in de gids terecht ;(

Zijn er meer mensen die RTL8 nog niet kunnen vinden met MCE?
En nog belangrijker: weet iemand een goede oplossing?

[edit]
De gidsgegevens en gidsinstellingen heb ik ook al volledig opnieuw ingesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 19-08-2007 16:45 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het ligt aan de gids, deze zal je even opnieuw moeten instellen.
Niet alleen de nieuwe programmagegevens downloaden, maar compleet de gids opnieuw instellen voor jouw postcode.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Vergeten te melden: been there, done that.
Gewoon hele gedoetje met postcode, provider etc. heb ik ingesteld. Misschien voor de gein even totaal iets anders doen door eerst op duitsland te zetten en zo in te stellen en daarna weer keihard terugzetten op de werkelijke instellingen.

Maar evengoed wel thanx, het heeft me wel weer op dat 'nieuwe' idee gebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 19-08-2007 16:46 ]

• Kurios
  • Niet online
ik heb gisteren mn hele tv opnieuw ingesteld via die wizard. Dus 1/2 tuners etcetc. Toen deed hij het meteen.

Gek genoeg zit RTL8 op de freq van Tien, dus eigenlijk hoefde je niet te updaten om rtl8 te kunnen zien.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
tja, alleen had ik dus geen tien en ook geen rtl8 meer (idem bij m'n pa die ook in Zwolle woont en bij Essent zit)

• Kurios
  • Niet online
hmm raar. naja ik heb het ook gehad van bijv Talpa -> Tien

[ Voor 175% gewijzigd door Kurios op 19-08-2007 17:00 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Het eerst helemaal omzetten naar een ander land heeft gewerkt; ik had bij de duitse instellingen uiteraard totaal geen kanaal meer en de gids was leeg. Toen heb ik de boel terug gezet naar Nederlands en RTL8 stond er wel bij.

Er ontbreekt nog wel een zender genaamd 'Euro News' maar die staat ook niet op de zenderkaart van Essent maar die is blijkbaar wel op een frequentie ingesteld. Die heb ik dus wel handmatig toegevoegd via het register.

Maar dank, ik heb aan de hand van je tip dus wel op dezelfde plek verder kunnen zoeken in MCE.

Ik had trouwens wel enorm veel nieuwe registersleutels door die duitse instellingen. Die heb ik er maar weer uitgemieterd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 19-08-2007 17:26 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Okee, ik denk dat het nog eenvoudiger kan. M'n vader had hetzelfde probleem, daar heb ik bijna dezelfde truc uitgevoerd maar dan iets korter:

In MCE ga naar Instellingen - TV - TV-signaal instellen.
De regio staat daar al op Nederlands maar toch moet je daar dan opgeven dat je een andere regio wil kiezen. Dan kies je gewoon alsnog Nederlands (en sla je dus 'mijn' duits-gedoetje over).
Je volgt de hele procedure gewoon waarbij je dus ALLES opnieuw instelt.

Daarna alle kanalen 'herstellen' en vervolgens ga je ze lekker in je eigen gewenste volgorde plaatsen.
Dit is tenminste wat ik bij m'n pa heb gedaan en dat werkte. Zo heb je ook niet ineens 15+ extra regkey's in je register.

• EMvanOtterdijk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb nog een andere, wellicht ook nog betere oplossing:
Ik had een tijd geleden dit probleem ook en toen heb ik contact gehad met Lars van Beek, programmanager Windows, die dit soort zaken regelt. Zie onderstaande mail. Ik heb de laatste procedure gevolgd en het werkt perfect. Dus geen registeraanpassingen of wat dan ook. Doe er je voordeel mee.

Erik.

;) ;)

Hieronder de mail van Lars aan mij.

Beste Erik,

Mijn naam is Lars van Beek en als Program Manager Windows ben ik oa bezig met MCE en de EPG.
Via mijn contacten bij BDS kreeg ik uw mail door.
Als ik een controle doe op uw postcode dan krijg ik de EPG gegevens voor RTL en Veronica prima door.
Ik denk daarom dat u uw EPG opnieuw op moet zetten. Doe dit door de setup van MediaCenter door te gaan en nogmaals uw postcode en lineup aan te geven.
Mocht dit het probleem niet oplossen dan moet u alle data wat in de volgende folder staat verwijderen: \documents and seetins\all users\application data\microsoft\Ehome\EPG.

Hierna de setup van MCE weer doorgaan en uw postcode en lineup aangeven.

Mvr.gr.

Lars van Beek
Pagina: 1