DTV Samsung dcb-270r uitgangs signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:12
Mede forum gebruikers,

Ik heb een plasma tv samsung PS-42D4 en van Casema de digitale receiver Samsung DCB-270R. Op mijn plasma heb ik geen scart en is een NTSC only toestel. Hierdoor valt de composiet en s-video inputs af en blijft de enige mogelijkheid om aan te sluiten: DVI-D, Y/Pb/Pr en sub-D.

Mijn veronderstelling is dat de mogelijk aansluitingen puur digitaal en niet pal of ntsc afhankelijk zijn.
Hiervoor vraag ik een bevestiging want ik raak de weg op internet een beetje kwijt over RGB met of zonder chroniserende werking.

Ik heb nu scart vanaf de dcb-270r pin: 5-7 video-b (Pb), 9-11 video-g (Y) 13-15 video-r (Pr) en audio op 2-4-6 (audio uitgang R, audio GND, audio uitgang L-mono). Ik krijg geen beeld. Ook niet als ik de dcb op RGB inste, mijn vraag; Wat voor'n rgb stuurt ie uit en valt hier wat aan te modderen of gaat dit ubehaupt niet lukken?

Goed dan heb ik nog DVI-D en RGB Sub-D maar ziet niet veel hoop hoe ik dat uit de dcb-2710r gaat trekken. Anders heb ik nog een mogelijkheid om met een media center te gaan interfacen en me plasma puur als monitor te gaan gebruiken.

Ik zie de reacties weetjes en datjes graag.

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:12
Topic kan gesloten worden.

Ik maak nu gebruik van een Samsung HD ontvanger en gebruik de HDMI aansluiting. Hierop heb ik de HDMI -> DVI op mijn tv aangesloten en doet het perfect.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Edit: Topic kan gesloten worden ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Friedchicken op 16-09-2008 14:19 ]