Toon posts:

hp vectra 4/66 bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nog een hp vectra 4/66 daar zit een 4/86 amd 66mhz processor in.
Nou is mijn vraag weet iemand of er voor deze computer van hp ook bios updates gemaakt zijn en waar ik die dan kan downloaden?.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk heeft die bak een AMD Am486DX2-66 CPU :z

Maar los van dergelijke mieren, waarom wil je een BIOS update ervoor?

Als er al iets te vinden gaat zijn, zal het minstens 10 jaar oud zijn en is ten zeerste de vraag of een 10-jaar oude "nieuwere" BIOS dingen mogelijk gaat maken die nu niet zullen lukken.

Als je aangeeft waarom je denkt dat een BIOS update je gaat helpen kunnen wij misschien meedenken voor andere oplossingen :)

Oslik blyat! Oslik!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben ook benieuwd waar je een BIOS update voor nodig hebt (wellicht grotere HDD's?). Klassiek beestje hoor, dat er nog iemand is met een AT voeding :P
Wat heb je er voor de rest inzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:18:
Ik ben ook benieuwd waar je een BIOS update voor nodig hebt (wellicht grotere HDD's?). Klassiek beestje hoor, dat er nog iemand is met een AT voeding :P
Wat heb je er voor de rest inzitten?
Ja ik heb deze update nodig voor grotere HDD's
Maar weet iemand wat de grooste HDD die er op past?
Kunnen hier ook and 100mhz 468 processors in.
Ik gebruik deze pc nog om oude dos en win 3.11 spellen te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:18:
[...]

Ja ik heb deze update nodig voor grotere HDD's
Maar weet iemand wat de grooste HDD die er op past?
Kunnen hier ook and 100mhz 468 processors in.
Ik gebruik deze pc nog om oude dos en win 3.11 spellen te spelen.
weet niemand dit?.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) als je even de moeite doet om op de HP site te kijken vind je gelijk een BIOS uit 1997 ervoor. Dat had je zelf ook wel kunnen vinden.
2) lees daar de release notes van die BIOS, als er iets over bekend is staat het daar.
3) als je wilt dat wij je helpen, wees aub volledig - geef dus aan wat voor HDD jij precies hebt, of de fabrikant een BIOS-patch tool (bijv. Maxblast voor Maxtor schijven) aanbiedt en wat er gebeurt als je die probeert etc... etc...

Edit:
En mbt 100MHz CPUs - wat heb je zelf uitgezocht? Kijk allereerst op welke voltage jouw CPU draait. Als je een 100MHz CPU erin gaat prikken moet het allereerst op die voltage lopen. Verder is BIOS support een pre (al maakt dat bij 486 minder uit, als de CPU wel draait maar BIOS het niet support mis je geen functionaliteit, je krijgt allicht alleen een rare regel te zien bij CPU detect in BIOS). En waar kun je lezen wat een BIOS release allemaal support? Juist ja, in de release notes van de BIOS.

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 21-08-2007 01:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:32:
1) als je even de moeite doet om op de HP site te kijken vind je gelijk een BIOS uit 1997 ervoor. Dat had je zelf ook wel kunnen vinden.
2) lees daar de release notes van die BIOS, als er iets over bekend is staat het daar.
3) als je wilt dat wij je helpen, wees aub volledig - geef dus aan wat voor HDD jij precies hebt, of de fabrikant een BIOS-patch tool (bijv. Maxblast voor Maxtor schijven) aanbiedt en wat er gebeurt als je die probeert etc... etc...

Edit:
En mbt 100MHz CPUs - wat heb je zelf uitgezocht? Kijk allereerst op welke voltage jouw CPU draait. Als je een 100MHz CPU erin gaat prikken moet het allereerst op die voltage lopen. Verder is BIOS support een pre (al maakt dat bij 486 minder uit, als de CPU wel draait maar BIOS het niet support mis je geen functionaliteit, je krijgt allicht alleen een rare regel te zien bij CPU detect in BIOS). En waar kun je lezen wat een BIOS release allemaal support? Juist ja, in de release notes van de BIOS.
Het gaat om een harde schijf van 8gb van western digital
Ik heb er Bios versie gp 0506 op staan
Kan je me ook vertellen waar je op de site van hp dat hebt gezien van die bios uit 1997

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 18:17 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens op www.hp.com bij Support & Drivers. Vul daar eens Vectra 4/66 in...

Dit is wel heel erg voorkauwen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:30:
Kijk eens op www.hp.com bij Support & Drivers. Vul daar eens Vectra 4/66 in...

Dit is wel heel erg voorkauwen :o
Bedankt voor je recatie Ik heb nu de handleiding van die pc ook en daar staat in dat er ook een 100mhz processor op kan. Nou heb ik nog 1 vraag weet iemand mischien ook wat die bios update doet.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

zoals dion b al uitvoerig aangaf, dat vind je in de release notes

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:06:
zoals dion b al uitvoerig aangaf, dat vind je in de release notes
Ik heb inmidels de bios update er op staan en de computer werkt er goed onder.
Nou heb ik nog een vraag? Ik zag in de handleiding staan dat er een soort van pci slot naast de processor zit en daar kan een Second-Level Cache Memory Module 256kb D2465A in . Is het de moeite waard om die er bij in te zetten en weet iemand mischien waar ik die kan kopen ik heb al op speurders en marktplaats gekeken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:42:
[...]

Ik heb inmidels de bios update er op staan en de computer werkt er goed onder.
Nou heb ik nog een vraag? Ik zag in de handleiding staan dat er een soort van pci slot naast de processor zit en daar kan een Second-Level Cache Memory Module 256kb D2465A in . Is het de moeite waard om die er bij in te zetten en weet iemand mischien waar ik die kan kopen ik heb al op speurders en marktplaats gekeken.
Dat is geen PCIslot maar een cache slot waar je een COASTmodule in kunt duwen. Extra cache kan natuurlijk nooit kwaad. Overigens koop je dit soort spul niet, dat krijg je gewoon ;) (het is immers niets meer waard). Mocht je echt interesse hebben dan moet je het maar laten weten, ik heb er hier nog 2 liggen (werking onbekend, ze liggen al tijden in de bak met simms/dimms).
Pagina: 1