Toon posts:

tv-out vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Momenteel probeer ik een XFX 6800XT aan te sluiten op de tv.
Achter op de kaart zit een 9-pins female uitgang voor de tv-out. Zoals het hoort, heb ik een kabel meegeleverd gekregen met aan één kant een 9 pins male en aan de andere kant 4 pins male die vervolgens naar de tv zou moeten. Maar wat ik graag wil is de kabel via de scart aansluiten op de tv. De verloopkabel die ik bij de MM heb gekocht is van een 4 pins male s-video naar scart. Dit gaat dus natuurlijk niet lukken omdat het uiteinde van mijn videokaartstekkertje ook een 4-pins male is.

Nu vraag ik me af of er bij de MM een verloopstekkertje te koop is die van female naar female gaat zodat ik mijn videokaartstekkertje (4 pins male) aan kan sluiten op de 4-pins male stekker van de scart-verloopkabel.

Als alternatief kan ik ook dit gebruiken :

http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

Maar ik denk dat de afstand tussen de pc en de tv daarvoor te groot is(kabeltje is niet zo heel lang).
Is hier wellicht een verlengkabel voor beschikbaar?
Of heeft iemand dezelfde situatie gehad en weet een goede oplossing ervoor?

Heb de search gebruikt en de tv-out-faq (zo kom ik ook aan de afbeelding hierboven) doorgelezen, maar geen oplossing kunnen vinden.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:43
Past die 4 pins male niet op je 9 pins female kaart? (alsin dat er gewoon pinnen zijn weggehaald?) Bedoel je trouwens geen 7 pins?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:37
Je kunt wel een stekkertje halen die past, maar je videokaart stuurt niet de juiste signalen uit.
Voor zover ik weet slikt een SCART-ingang losse RGB signalen, maar de Tv-out geeft alleen composite. Om hem op scart aan te sluiten zul je een hardware matige convertor (van veel centjes) moeten kopen.

De grote tv-out FAQ had je zeker nog niet gevonden?

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 19-08-2007 16:21 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Ja, die zijn er vast wel. Je zou in dat geval ook een verleng s-video kabel of iets dergelijks moeten kopen.

Beste kans heb je denk ik bij een Videospeciaalzaak ofzo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop