XFX 650i ultra kan raid-0 niet instellen

Pagina: 1
Acties:

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 15:11
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn XFX 650i mobo namelijk: ik kan geen raid-0 draaien.
Dit terwijl het wel mogelijk moet zijn en ik ook harddisk heb die raid-0 ondersteunen.

Het probleem: Als ik raid enable in me bios dan kan je daarna raid booten door f10 te drukken.
Dan stel ik bijde schijfen in Array op en zegt hij dat het healthy is, ik denk nou chill kan ik windows installen. Floppy derin met raid drivers, F6 klikken raid drivers installen. Ok werkt chill.
Dan ga je windows installeren en op het moment dat hij restart voor de install krijg ik een blauw scherm en kan ik weer overnieuw beginnen.

Weet iemand de oplossing hiervoor ?
Ik hoorde van een vriend dat je je bios op optimum defaults moet zetten en dan nogmaals moet proberen, het probleem is echter dat dat niet mogenlijk is.

Alvast bedankt voor de hulp! >:)

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
aub meer info welke versie windhoos,welke drivers etc...
heb je dus de raid 0 array aangemaakt en daarna de partitie geformateerd?
wat is de foutmelding op het blauwe scherm?
succes

[ Voor 16% gewijzigd door wooley op 19-08-2007 15:48 ]

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

wooley schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:48:
aub meer info welke versie windhoosWindows,welke drivers etc...
heb je dus de raid 0 array aangemaakt en daarna de partitie geformateerd?
wat is de foutmelding op het blauwe scherm?
succes
Beetje respect ;)

@TS: je drivers op je floppy, komen die van internet, of van de driver-cd, bijgeleverd bij je mamaplank?

Probeer die eens van het internet ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Jasper 99
@ wooley: Ik heb windows XP home edition.
Drivers van mobo is 8.44 bios driver kan ik niet vinden? heb sisoftware sandra maar ik zie niet biosversie.
Ik heb idd eerst de raid 0 array aangemaakt die dan geformateerd (dat moet gelijk van het programma) De foutmelding op het blauwe sherm weet ik niet, heb geen tijd om het te lezen. en heb nu gewoon windows op de ene schijf en niks op de andere (geen raid 0 dus)

@Snake: Doe lp,em vam de drover-cd, denk je dat dat veel verscheel maakt ?

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Hmmm ik heb het zelfde probleem met een P5N-E SLI

2Disks in raid0 gaat echt niet, draait kut, windows loopt vast en dergelijke (in de setup al). Met 3 schijven draait het 100% perfect.. |:(

(met 1 nooit getest)

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 19-08-2007 22:13 ]

Audi S3

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Tja NVidia staat niet bepaald bekend om stabiele opslagdrivers. Sterker nog, ze worden afgeraden om te gebruiken. Alleen voor RAID zul je ze toch moeten gebruiken. Je kunt een andere (miss. ook oudere) versie proberen, maar ik geef het weinig kans. NVidia laat hier echt belangrijke steken vallen, echt belachelijk.

Nu zijn er ook zat mensen waar het prima werkt met die drivers, ik heb er zelf ook vrijwel geen problemen mee gehad (alleen ik draaide geen RAID). Maar anderen krijgen echt geheel niet aan de gang.

• Jasper 99
Ja weet je wat het vage is, een vriend van mij heeft het zelfde systeem als mij alleen hij heeft een 680i, en bij hem deed het het gewoon perfect! Terwijl ik gewoon hetzelfde deed als bij me eigen systeem.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Welnee, ik weet precies wat dit is en dit is al tig keren voorgekomen op het forum. Allemaal met de 600 serie chipset van Nnidia. Ik durf te wedden dat je WinXP 64 bit probeert te installeren. Heb ik gelijk of heb ik gelijk? Het probleem is blijkbaar dat windows random bsods spuuwt als je installeert met een floppy in je drive (bij de 64 bit versie). Ik heb tijdens het installeren van mijn RAID exact het zelfde probleem gehad. Was wel een hersenkraker voordat ik de oplossing vond. Oplossing? Raid drivers slip streamen. Is zowiezo een betere oplossing maar ik durf te wedden dat het je probleem ook oplost. Gebruik Nlite om je cd te slip streamen en gaan met die banaan.

Hier nog iemand met een gelijkaardig probleem al was dat wel met een andere chipset.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1232319/

[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 20-08-2007 03:35 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
heb je raid enabeld in de bios??

• Jasper 99
@ Kain: Helaas je hebt niet gelijk. Ik ben gewoon windows xp home van 32bits aan het installen.
Ok hoe werkt het slipstreamen, heeft dat ook een functie als ik gewoon een 32 bits versie gebruik?
Wijst het programma zich ?

@udybees: uiteraard, anders had xp niet eens een schijf gedetect.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Jasper 99 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:19:
@ Kain: Helaas je hebt niet gelijk. Ik ben gewoon windows xp home van 32bits aan het installen.
Ok hoe werkt het slipstreamen, heeft dat ook een functie als ik gewoon een 32 bits versie gebruik?
Wijst het programma zich ?

@udybees: uiteraard, anders had xp niet eens een schijf gedetect.
Ok, dan heb ik dus ongelijk. Maar ook de 32 bit versie geeft problemen als je installeert met een floppy in de drive (wat natuurlijk belachelijk is, maar het is zo) Zoek gewoon op google op slipstream raid drivers en je vind alle informatie die je nodig hebt. :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Jasper 99
Ja ik heb het programma gedownload, het ziet er wel duidelijk uit. Ik ga het binnekort wel even proberen! hopelijk lukt het!

Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1