Toon posts:

2de monitor knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik heb zojuist een 2de tft scherm aangesloten op mijn pc.
Nu krijg ik wel beeld op dat 2de scherm maar als ik met mijn muis beweeg knippert dat scherm steeds.
Het andere scherm werkt wel gewoon goed.

Het tweede scherm is aangesloten via de DVI-D aansluiting en de andere via de VGA aansluiting.

Indien ik het 2de beeldscherm aansluit via de VGA aansluiting knippert hij niet meer.
Ik kan echter maar 1 monitor via de VGA aansluiten en enkel dat 2de beeldscherm heeft een DVI-D aansluiting.

Het lijkt dus alsof er iets mis is met de DVI-D aansluiting (nooit eerder gebruikt).

Wat kan er mis zijn en hoe zou dit opgelost kunnen worden?

Daniël

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je ook wat meer informatie geven over de videokaart, gebruikte drivers, resolutie-instellingen, manier waarop je beide monitors hebt ingesteld (clone, uitbreiden, dualview oid), exacte omschrijving wat 'knipperen' inhoudt, besturingssysteem etc. ?? En misschien nog meer wat relevant is (beter teveel info dan te weinig).

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 19-08-2007 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Videokaart: geen flauw idee...
gebruikte drivers: geen flauw idee
resolutie: beide beeldschermen 1284 x1024
manier waarop beide monitors zijn aangesloten: monitor 1 is de hoofdmonitor en monitor 2 is het bureaublad naar uitgebreid. verder geen idee wat je bedoeld met clone, uitbreiden of dualview of waar ik dat zou kunnen instellen.
besturingssysteem: windows XP
verder geen idee wat nog meer relevant zou kunnen zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt erop dat je nog de standaard meegeleverde drivers van windows xp gebruikt voor je videokaart (die zijn vaak wat beperkt qua functionaliteit). Best een reele kans dat het probleem wordt opgelost als je nieuwere drivers installeert. Maar als je niet weet welke videokaart je hebt dan weet ik dat ook niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 19-08-2007 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik er achter kunnen komen welke videokaart ik gebruik? kan dat ergens op de pc gezien worden?

Verwijderd

Topicstarter
ik vermoed dat ik een NVIDIA GPU videokaart heb.
heb net op mijn pc namelijk een programma gevonden met de naam nView Bureaublad beheer.
Heb daarmee het standaard profiel ingesteld.

verdere info.... het tweede beeldscherm knippert enkel als ik op het eerste scherm aan het werk ben en op het moment dat ik met de muis van scherm 1 naar scherm 2 ga of terug. zolang ik met mijn muis op het 2de scherm beweeg knippert dat scherm niet, maar open ik een programma dat op scherm 2 staan (wat nu nog automatisch in scherm 1 opend) dan knippert hij ook.

Verwijderd

Topicstarter
het 2de scherm knippert overigens ook als het als enige is aangesloten (continue als ik er met mijn muis op bezig ben, als ik de muis niet gebruik niet). dit echter enkel als het via de DVI-D is aangesloten. Als hij via de VGA is aangesloten knippert hij niet.

Verwijderd

Topicstarter
als ik beeldscherm 2 de resolutie aanpas naar 800 x 600 pixels is het probleem plots opgelost.
Bij elke andere resolutie voor beeldscherm 2 krijg ik dat geknipper terug.
Resolutie van beeldscherm 1 maakt niks uit.
Nu is 800x 600 niet bepaald mijn ideale resolutie en hoop dan ook dat er iemand is die weet hoe ik dit kan oplossen zodat beeldscherm 2 ook een hogere resolutie aankan.
Beide zijn dezelfde beeldschermen van 17 inch.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overigens een NVIDIA GeForce FX5200 grafische kaart ben ik ondertussen achter.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 12:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

hummzz 4 x je eigen topic omhoog schoppen is not done, gebruik liever de edit knop

lees even de faq door

[FAQ=,]Registratievoorwaarden / korte FAQ[/FAQ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Wie zo hard vraagt wordt overgeslagen. Daar komt bij dat je zo goed als geen specs geeft en niet bepaald de moeite lijkt te doen zelf dingen op te zoeken. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.