XP / Vista Dualboot - Geen Safemode Optie voor XP

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Heren,

Heb een paar weken terug een dualboot aangemaakt op mijn systeem ( Zie onder ) XP en daarna Vista,
echter nog nooit zoiets gedaan. Dus heb ik er een '' How to '' guide bij gepakt : Guide Guide nr2

Deze 2 '' How to guide's '' waren zeer behulpzaam en al snel had ik een werkend Dualboot systeem, maar nu het probleem !.

Een paar dagen terug kwam Nvidia '' weer '' met nieuwe drivers uit, aangezien ik nog DX9 games speel op XP ( DX10 games op Vista ) wilde ik deze drivers gaan installeren.
Dus eerst de oude drivers deinstalleren via add/remove program's dan opstarten in Safe-mode drivercleaner er overheen jetze en opnieuwe opstarten !. Maar ik kan de Safe-mode niet meer in van XP ! :o , in mijn Dualboot scherm kan ik wel bij Vista kiezen voor safe-mode (F8) maar XP dus niet.

Systeem:

Intel QuadCore Q6600 @ 2.66Ghz
OCZ 2x1GB SLI Ready PC6400 @ 4.4.4.15 1T
Asus P5N32-E SLI 680i
Asus Xtreme 8800GTS 320MB
WD 250GB SATA2 7200RPM

Xp op C: en Vista op V:

Ik heb dus het één en ander al opgezocht, maar nog geen concrete oplossing gevonden.

Links:

Klik - Heeft een driver probleem maar kan Safe-mode ook niet in ( Dual-Boot ) plus nog wat andere problemen.

Klik2 - Kan de optie Safemode ook niet vinden in zijn Dualboot menu, verder wordt er geen oplossing gevonden, alleen alles opnieuw installeren 8)7 daar begin ik niet aan !.

Ahhhh tijdens het typen van deze Post ( toch nog even zelf zoeken ) kom ik dit tegen:

Oplossing?

De ''\safeboot:network'' code moet ik deze nu invoeren in XP of Vista met het gebruikt van EasyBCD?.
Misschien dat de oplossing voor hande ligt, maar ik wil het niet op fokke zeg maar O-) _/-\o_ Vind het maar een linke boel dat boot menu !

Als nog bedankt, !

[ Voor 4% gewijzigd door Fusion_XT op 19-08-2007 14:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fusion_XT schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:54:

De ''/safeboot:network'' code moet ik deze nu invoeren in XP of Vista met het gebruikt van EasyBCD?.
Die kun je als extra regel in je boot.ini opnemen en desnoods vanuit XP als default instellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:57:
[...]

Die kun je als extra regel in je boot.ini opnemen en desnoods vanuit XP als default instellen.
Bedankt voor je snelle reactie Alt-92 !, alleen nu het volgende zodra ik mijn boot.ini wil veranderen via EasyBCD ( deze open kladblok waar ik de code kan toevoegen ) alleen kan ik deze niet opslaan.
Kan C:\Boot.ini niet vinden, moet ik deze zelf aanmaken :| ?.

Sorry nogmaals, met dit soort dingen ben ik gewoon heel voorzichtig !. Nu kan ik nergens op mijn schijf ook maar iets met Boot.ini vinden !. Wat moet ik doen owwwwww wijze Alt-92 ! _/-\o_

Verwijderd

Standaard is boot.ini een beveiligd verborgen systeembestand, en om het te bewerken moet je eerst alle bestandsattributen verwijderen. Dat doe je zo:
- Open opdrachtprompt (cmd.exe) in vista met admin rechten (Open start, typ cmd en druk op CTRL+SHIFT+ENTER)
- Tik hier de driveletter van je XP installatie in en druk ENTER (bijv D:)
- Tik "Attrib -s -h -r boot.ini" (zonder aanhalingstekens)
- Tik "notepad boot.ini"
Voila! Nu kan je boot.ini aanpassen. Belangrijk is dat je de opdrachtprompt laat aan staan! Als je klaar bent sluit je kladblok af en keer je terug naar de opdrachtprompt:
- Tik "Attrib +s +h +r boot.ini"
- Sluit opdrachtprompt af.

Wat bij mij ook werkt om in veilige modus van XP te komen is ongeveer een halve seconde later nadat je "Een oudere versie van windows" hebt gekozen op F8 te drukken.

Veel succes ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 15:51 . Reden: Spellingsvoutje ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:48:

Wat bij mij ook werkt om in veilige modus van XP te komen is ongeveer een halve seconde later nadat je "Een oudere versie van windows" hebt gekozen op F8 te drukken.
Ik zou inderdaad dit eerst proberen als je je boot.ini editten niet zo ziet zitten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Er zit een leuke boot.ini editor in XP zelf gebakken (en misschien ook nog aanwezig in Vista?).

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:48:
Standaard is boot.ini een beveiligd verborgen systeembestand, en om het te bewerken moet je eerst alle bestandsattributen verwijderen. Dat doe je zo:
- Open opdrachtprompt (cmd.exe) in vista met admin rechten (Open start, typ cmd en druk op CTRL+SHIFT+ENTER)
- Tik hier de driveletter van je XP installatie in en druk ENTER (bijv D:)
- Tik "Attrib -s -h -r boot.ini" (zonder aanhalingstekens)
- Tik "notepad boot.ini"
Voila! Nu kan je boot.ini aanpassen. Belangrijk is dat je de opdrachtprompt laat aan staan! Als je klaar bent sluit je kladblok af en keer je terug naar de opdrachtprompt:
- Tik "Attrib +s +h +r boot.ini"
- Sluit opdrachtprompt af.

Veel succes ;)
Onwijs bedankt voor je reply het werkt !!! ( De halve seconde later truuck :+ ) ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
alt-92 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:09:
[...]

Ik zou inderdaad dit eerst proberen als je je boot.ini editten niet zo ziet zitten ;)
Dat ik erzelf niet achter ben gekomen !, gelukkig is er dan nog GoT !

Bedankt jongens !, Opgelost en kan op slot.
Pagina: 1