Toon posts:

CPU Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na al een paar jaar met een AMD Athlon XP 2200+ te hebben gewerkt als 2e pc vond ik het nodig om toch maar eens een andere processor er in te doen en dan eens te gaan overklokken.

Na wat zoeken heb ik een AMD Athlon XP 2700+ gevonden.
Na het succesvol flashen van het BIOS, het aanbrengen van de koelpasta en het plaatsen van de processor heb ik de computer weer aangedaan.

In plaats van netjes een POST te zien bleef mijn beeldscherm donker. na wat instellingen wijzigen van de FSB snelheid bleef het resultaat jammergenoeg het zelfde.

Om even een beeld van mijn systeem te geven:

Moederbord: ASRock k7s8x
Oude Processor: AMD Athlon XP 2200+

Waar kan mijn probleem liggen? Is dit in de FSB of iets anders? Het nieuwe BIOS werkt wel met mijn oude processor. Ook de videokaart werkt nog prima.

Vriendelijke Groeten,

- Han Sijmons

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je al een bios reset geprobeerd?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan dit helpen als ik vragen mag? (heeft dit met de instellingen te maken? want die stonden namelijk allemaal al op de defaults)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:58:
hoe kan dit helpen als ik vragen mag? (heeft dit met de instellingen te maken? want die stonden namelijk allemaal al op de defaults)
Misschien verwacht je mobo nog je oude CPU en krijgt opeens je nieuwe. Reset hem maar gewoon, kijk of het help, schaden kan het niet.
Verder natuurlijk de standaard hangen en opstartproblemen FAQ doornemen, kijken of alles weer goed vast zit in je PC e.d.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
ok.. ;-) dankjewel, hier krijg je een betere reactie dat op de meeste fora.. ;-)

Groeten, Han

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bij dit soort problemen kan een forum vrij weinig voor je betekenen. Je zult onderdelen moeten uitsluiten tot je achterhaalt. Aangezien je je oude CPU nog hebt kun je snel genoeg achterhalen of het aan de nieuwe ligt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.