[XP] Kan geen media delen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 08:56
Geen idee wat er aan de hand is maar kan sinds een paar dagen geen media meer streamen naar mijn xbox 360. Als ik in Windows Media Player 11 naar Media Bibliotheek>Bestanden delen ga en "Mijn media bestanden delen" aanvink en daarna op "OK" druk dan hangt hij even en gaat daarna niet meer verder naar het scherm waar ik mijn xbox zou kunnen zien.

Op mijn laptop (Vista Ultimate) wordt de xbox wel gevonden dus het heeft niets met router instellingen te maken.

Weten jullie misschien een oplossing? Het is echt super frustrerend, ik heb WMP al opnieuw geinstaleerd maar dat mocht niet baten.

offtopic:
Ik gebruik Windows XP professional.

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Zou het misschien iets kunnen zijn met je firewall? Kan het zijn dat die aanstaat en dat je geen uitzondering hebt voor windows media player 11?

Verwijderd

Hallo
Misschien heeft de melder van dit eerdere probleem een tip voor mij. Ik beschik helaas niet over een Vista notebook en kan helaas niet spreken van een zichtbare Xbox360 in mijn netwerk. Ik heb dezelfde verschijnselen met WMP11 dat mediadelen vastloopt onder XP. Hij doet ogenschijnlijk niets met deze gevraagde aktie. Overigens heb ik andere XP computer ook gekoppeld en met WMP uitgerust en aangesloten (welliswaars) op zelfde router (USrobotics). na installeren en runnen van mediaspeler 11 alhier ging deze opdracht wel door met verschijnen van dat beruchte keuze menu echter deze vertoont in z'n geheel geen Xbox360 (die eveneens op zelfde router (wired) is aangesloten.
Een tip van ervaringsdeskundigen wordt op prijs gesteld. Ik wil ook muziek gaan streamen naar mijn Xbox360 maar tot op heden nog geen ervaringen daarmee kunnen opdoen.
Ps; pingen naar IP adres (overgenomen vanuit Xbox360; Xbox360 die wel internet ziet en mij in staat stelt tot downloads e.d.) levert geen response (dus timeouts). Uitzetten van firewalls evenmin (op mijn PC; op de router). Kortom; iets hardnekkigs zit mij dwars....;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:49:
Hallo
Misschien heeft de melder van dit eerdere probleem een tip voor mij. Ik beschik helaas niet over een Vista notebook en kan helaas niet spreken van een zichtbare Xbox360 in mijn netwerk. Ik heb dezelfde verschijnselen met WMP11 dat mediadelen vastloopt onder XP. Hij doet ogenschijnlijk niets met deze gevraagde aktie. Overigens heb ik andere XP computer ook gekoppeld en met WMP uitgerust en aangesloten (welliswaars) op zelfde router (USrobotics). na installeren en runnen van mediaspeler 11 alhier ging deze opdracht wel door met verschijnen van dat beruchte keuze menu echter deze vertoont in z'n geheel geen Xbox360 (die eveneens op zelfde router (wired) is aangesloten.
Een tip van ervaringsdeskundigen wordt op prijs gesteld. Ik wil ook muziek gaan streamen naar mijn Xbox360 maar tot op heden nog geen ervaringen daarmee kunnen opdoen.
Ps; pingen naar IP adres (overgenomen vanuit Xbox360; Xbox360 die wel internet ziet en mij in staat stelt tot downloads e.d.) levert geen response (dus timeouts). Uitzetten van firewalls evenmin (op mijn PC; op de router). Kortom; iets hardnekkigs zit mij dwars....;-)
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:49:
Hallo
Ik had hetzelfde probleem, bij mij was de Windows Media Player Netwerk Sharing Services niet gestart. En dat kwam weer omdat de Universele Plug en Play apparaathost service niet was gestart. Die was weer niet gestart omdat SSDP Discovery Service niet was gestart. Nadat deze waren gestrart (wel op automatisch zetten!) werkte het.

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:28:
[...]

[...]

Ik had hetzelfde probleem, bij mij was de Windows Media Player Netwerk Sharing Services niet gestart. En dat kwam weer omdat de Universele Plug en Play apparaathost service niet was gestart. Die was weer niet gestart omdat SSDP Discovery Service niet was gestart. Nadat deze waren gestrart (wel op automatisch zetten!) werkte het.
Een oude post, maar ik heb hetzelfde probleem. Kan iemand mij vertellen hoe ik het vet gemaakt doe? Of eventuele andere oplossingen?

Many thanks!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

start > uitvoeren > services.msc intikken en [enter]

Vervolgens kan je dan de genoemde zaken doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Cool, bedankt, het werkt nu!
Pagina: 1