[Vista MCE x86] Foute opname duur in de metadata

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56
Het was ff lastig om de titel zo duidelijk mogelijk te maken maar ik leg het natuurlijk even uit ;)
Eerst even me spec die van belang zijn.
Asus p5b-e
2GB ram
Hauppauge 500 mce
Vista Home Premium 32bits
7600GT (nvidia)
Hier onder de lange versie (verder op een korte samenvatting)

Het probleem:
Ik neem elke week op 1 avond 2 programma's op welke achter elkaar op dezelfde zender zijn. nl Stargate op veronica.
Of ik beide opnames in Serie opneem of beide los programmeer maakt voor het probleem niets uit. Ik laat de 1e opname 5 minuten uitlopen zodat je normaal gesproken altijd de hele aflevering hebt. De 2 aflevering laat ik op de geplande tijd beginnen en laat ik 10min uitlopen. (bij serie opname staan die uitloop waardes gelijk ;) )
Nu speelt de eerst opgenomen opname gewoon goed af en is de tijdsbalk tijdens het afspelen ook helemaal goed. Maar bij de 2e opname zie je in het opname overzicht staan dat je van 19:00 tot 20:10 hebt opgenomen en daar ook 1:10 uur bij staan. Wanneer je het afspeelt dan loopt de tijdsbalk maar tot (verschilt per keer) ongeveer 25min. Met als resultaat: je kunt niet normaal het geheel bekijken:
Bij het drukken op pauze verspringt het beeld naar een heel andere scene (in verhouding tot de totale tijdsduur)
Bij vooruitspoelen loopt ook alles behalve soepel. etc etc

Maar als je alles vanaf het begin afspeelt dan kun je geluk hebben dat de opname gewoon te volgen is (ook niet altijd). Alles wat opgenomen zou moeten worden wordt overigens wel opgenomen want de bestandsgrootte klopt gewoon met het geheel. Alleen staat er ergens in die metadata iets verkeerd waardoor MCE maar ook WMP denkt dat de duratie van het filmpje maar +/- 20min is ipv een goed uur.

samenvatting
Bij het opname van 2 programma's achter elkaar is de 2e opnamen corrupt.
Tijdsduur van de 2e opname klopt niet met wat opgenomen is (20min in speler(mce/ wmp) werkelijk 1uur).
Alle videodata is wel opgenomen gezien bestandsgrootte.

Mijn vraag is dus.
Is er een mogelijkheid om dit oplossing binnen vista zodat het gewoon goed wordt opgenomen.
Of is er misschien een programma waarbij je dus die metadata kunt wijzigen in een zelf ingevuld iets.

Ik ben zelf tijdens eerder zoektochten wel iets hoopvols tegen gekomen. Alleen dat programma kan ik nergens vinden om te downloaden.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

klaasbram schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:12:

Ik ben zelf tijdens eerder zoektochten wel iets hoopvols tegen gekomen. Alleen dat programma kan ik nergens vinden om te downloaden.
De link naar EditDVRMSdata werkt anders hier gewoon?

En als je de file converteert naar MPeg (DVRMSToolbox), werkt dan wel de hele file?

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 19-08-2007 14:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The-Source
alt-92 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:30:
[...]

De link naar EditDVRMSdata werkt anders hier gewoon?

En als je de file converteert naar MPeg (DVRMSToolbox), werkt dan wel de hele file?
De link naar het artikel werkt wel, maar niet naar het programma zelf (of ik moet heel erg over de link heen kijken (meerdere keren)). Via het programma dumpmetadata heb ik hem wel gevonden.
Op dit moment heb ik geen "corrupte" opname meer liggen omdat ik ze blijkbaar vannacht (beetje meer dan aangeschoten :P ) al verwijderd had. Maar vanavond zou ik weer een probleem file moeten hebben.

edit:

Via Edit DVR-MS Metadata gaat het niet lukken want duration veld blijkt read-only te zijn :S
Ik zal hem later vanavond of morgen eens laten extracten via DVRtoolbox

[ Voor 28% gewijzigd door The-Source op 19-08-2007 20:09 . Reden: iets gevonden ]

• The-Source
Het testen met het uitpakken heb ik nog niet kunnen doen en vandaag zal dat er ook niet meer van gaan komen. Is er überhaupt ergens een plek waar je een bug aan MS door kunt geven??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
klaasbram schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:42:
Het testen met het uitpakken heb ik nog niet kunnen doen en vandaag zal dat er ook niet meer van gaan komen. Is er überhaupt ergens een plek waar je een bug aan MS door kunt geven??
Natuurlijk ;)
www.microsoft.com/support

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Help and Support

Lijkt me trouwens logisch dat je dat ook zelf kan opzoeken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The-Source
Probeer daar maar eens wat te vinden dat je via een formulier of email adres je bug kunt melden.
Beide sites had ik natuurlijk wel gevonden. Enigste optie die je tegen komt is voor 63euro het een techneut daar de vraag stellen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is dan ook de aangewezen manier :)

Zou jij als MS zijnde 'bugs' via een simpel webformpje willen laten melden?
Telefonische supportdesk is in deze dan ook een filter om de nodige bogus meldingen te voorkomen, met een dergelijke userbase wordt elke scheet al een bug genoemd ;)

Pagina: 1