Toon posts:

[torrentclient] Standaard torrentclient

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bijna anderhalve maand mijn MacBook. En zoals velen anderen download ik wel eens wat (voornamelijk via torrents).

Maar ik ben op een probleem gestuit. *.torrent's openen automatish in Opera. Iedere keer als dit gebeurd stel ik in dat *.torrent's moeten openen in Transmission.

Maar dit allemaal zonder effect.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Opera verwijderen zal geen probleem worden, die gebruik ik nooit. Maar hij staat niet in de app list?

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

1. Selecteer een .torrent bestand.
2. Appeltje-i
3. Open het hokje 'Open with/Open met'
4. Klik op Transmission/Azureus/Etc
5. Klik op 'Change all/Verander allen'
6. Tadaa! :)

Edit: met me halfwakkere kop niet goed gelezen, blijkbaar heb je dit dus al 100x gedaan?
mmm, in dat geval moet ik je het antwoord even schuldig blijven. Sorry. :o

Edit 2: OS X heeft geen 'Applications overzicht'. Applications bestaan doorgaans uit één bestand, en deinstalleren doe je door... dat bestand naar de prullenbank te slepen. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door NielZ op 19-08-2007 14:00 ]

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Ik had 't zelfde probleem, toen een Sys Pref app ervoor gedownload, RCDefaultApp en toen zo opgelost.

|>

Verwijderd

Topicstarter
NielZ schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:57:
2. Appeltje-i
3. Open het hokje 'Open with/Open met'
4. Klik op Transmission/Azureus/Etc
5. Klik op 'Change all/Verander allen'
6. Tadaa! :)

Edit: met me halfwakkere kop niet goed gelezen, blijkbaar heb je dit dus al 100x gedaan?
mmm, in dat geval moet ik je het antwoord even schuldig blijven. Sorry. :o

Edit 2: OS X heeft geen 'Applications overzicht'. Applications bestaan doorgaans uit één bestand, en deinstalleren doe je door... dat bestand naar de prullenbank te slepen. ;)
Jouw methode helpt misschien wel, ik deed het eerst zo:
2. Rechtermuis knop -> openen met -> andere...
3. programma selecteren
4. 'open altijd met dit programma' aanvinken

Dat hielp dus niet. misschien jouw methode wel, we zullen het merken na een reboot.

Het bestand 'Opera' kan ik niet vinden. Spotlight geeft me alleen wat documenten en plaatjes.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je Photoshop CS3 erop staan? Want volgens mij hoort Opera bij Photoshop of een van de andere CS3 apps. Ik heb zelf ook Opera erop staan, maar die staat er altijd pas op als ik Photoshop heb geinstalleerd. :)

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02 17:40
Opera hoort niet bij Photoshop CS3

Wat ik zelf doe, ik stel bij Transmission in dat hij als er een .torrent staat op mn desktop dat hij deze moet downloaden. Ik download de .torrent bestanden naar mn desktop en transmission begint met downloaden hier.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan vraag ik me toch sterk af waarom Opera elke keer op mijn computer wordt geinstalleerd als ik Photoshop CS3 erop zet. Maar goed, dat is topickaping.

In ieder geval, als ik het via Command-I instel dat alle bestanden met Transmission geopend moeten worden, dan werkt dat prima hier. Geen reboot nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu opent hij ze wel in Transmission, maar ik vraag me af of hij dat na een reboot ook nog doet,

en ja ik heb CS3.

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:33
Voorkeuren in Opera: Geavanceerd: Downloads. Daar 'torrent' zoeken, klikken op Bewerken en kiezen voor 'Openen met standaardtoepassing'.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wel even 'hide filetypes opened by opera' uitvinken.

[ Voor 7% gewijzigd door Kawaii op 19-08-2007 15:14 ]

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 20:30
offtopic:
Ik kon Opera ook nooit vinden, maar zojuist met Quicksilver gezocht en die kon hem wel vinden. Opera zit standaard bij Adobe Bridge CS3, alleen wel in het programma zelf. Rechtermuisklik op Bridge CS3 in de Adobe Brisge map, en dan 'Toon pakketinhoud'. Dan staat Opera in Contents/MacOS.

Verwijderd

Topicstarter
En die kan ik gewoon deleten (zonder bijwerkingen)?

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:58
Opera wordt geïnstalleerd bij de installatie van Bridge CS3. Je kunt 'm wegmikken, grote kans wel dat Bridge daarna niet meer werkt. :)

edit:
zoals verwacht doettie 't niet meer: hij crasht.

[ Voor 17% gewijzigd door nipro op 19-08-2007 18:21 . Reden: even getest ]

Hoempapaaa Holladiejeej.

Verwijderd

Topicstarter
Bummer.

Nja dan laat ik hem staan... zonder hem ooit te gebruiken. Alhoewel ik die 25MB wel kwijt kan hoor.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Simon schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:05:
Ik had 't zelfde probleem, toen een Sys Pref app ervoor gedownload, RCDefaultApp en toen zo opgelost.
BRILJANT! :)

Ik kende dit programma nog niet, hoort zeker thuis in het onmisbare programma's topic. Ik zal een link naar je post, daar posten.

ping 127.212.23.124

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Adobe Helpviewer draait op de Opera engine, vandaar dat hij meegeïnstalleerd wordt met CS3.

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:33
...en Bridge en Dreamweaver...
Pagina: 1