Windows XP na paar uur veel RAM geheugen gebruik.

Pagina: 1
Acties:

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 15:36
Ik heb sinds een paar weken een laptop en daar staat Windows XP prof op (32Bit).

Mijn probleem is eigenlijk ik ben gewoon aan het internetten of msnnen en dan inenen wordt me computer steeds langzamer en langzamer. De ventilator begint steeds meer te blazen en als ik dan bij taakbeheer kijk dan zie ik dat ik een load heb van 60 (lage waarde) tot 90 (hoge waarde) op mijn cpu verbruik. Dit vind ik best veel voor een beetje internetten met msn.

Ik heb een screenshotje van mijn taakbeheer gemaakt toen hij sloom was (dat is nu dus).

Afbeeldingslocatie: http://hallodaarzoo.nl/images/ramveel.JPG

de specificaties van de laptop (kan zeggen zie sig maar voor daar opmerkingen over komen:

Hardware:
BTO 15W25+
Intel Core2Duo 7300
2GB Dual chanel 6400
8600GT 512MB
120GB 7200RPM 8MB cache

Software:
Microsoft Windows XP prof. 32bit
Microsoft Office 2003 prof. NL
Microsoft Office 2007 enterprise NL
Dreamweaver 8
Nero Burning rom 7.2 (Ultra)
Cyberlink PowerDVD 6
AltBinz
Paint dot net
Symantec Client Sercurity

Heb er twee keer office opstaan omdat dit makkelijker is met mijn werk. Daar word 2003 nog veel gebruikt en moet ik soms dingen voordoen. En 2 versies gaat gewoon goed.

Heeft iemand een idee waarom mijnlaptop zo enorm veel bezig is?

• Cave_Boy
Ok gooi maar op slot het was AltBinz... stond dat hij maar 15MB gebruikte en 50% CPU maar was dus tegen de 1,2GB... Sorry

Verwijderd

Ik zie sowieso een newsreader lopen. Dat is niet 'een beetje internetten'. Altbinz.exe

Als die headers aan het sorteren is vind ik het niet gek dat je cpu load hebt en dat de boel wat trager reagereert. Ook schijfactiviteit zal dan wel hoog zijn.

• Cave_Boy
Domme alleen was Altbinz had ik allang al afgesloten... Op de taakbalk enzo was niks meer te zien.

Antwoord op hieronder:

Bij de specs staat dat ik 2GB heb en bij het plaatje staat geheugengebruik. Dat niet al voloende?

[ Voor 39% gewijzigd door Cave_Boy op 19-08-2007 13:45 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12 19:53
Zet voor de volgende keer ook de kolom met het virtueel geheugen verbruik aan ;)