[OL 2007]Mailbox importeren van OE6 (dbx)

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Bij een nieuw systeem wil ik oude dbx bestanden van Outlook Express 6 op XP importeren in Outlook 2007 op Vista 64-bit. De exporteer functie in OE6 op het oude systeem geeft alleen foutmeldingen dus dat werkt niet. Nu bestaat alles uit dbx bestanden, die op cd gebrand en dacht ik te importeren, maar dat werkt dus niet. Importeren in Windows Mail wil ook niet lukken om het daarna door te porteren. Ik zit dus behoorlijk vast.

* Ik heb al geprobeerd om alle mail te forwarden, maar daarvoor zijn het er gewoon weg teveel (meer dan 1000).
* Opslaan als eml bestandjes, zelfde probleem: teveel
* Exporteren in OE6: MAPI error
* Alle dbx bestandjes opslaan op cd en dan importeren in Outlook 2007: Kan ze niet vinden, is een pst file voor nodig
* Importeren in Windows Mail: lukt niet, wordt niet herkend
* Zoeken op internet naar oplossingen, geen relevante resultaten of oplossingen
* Zoeken naar een dbx -> pst converteer programma: geen resultaten die werken

Wat kan ik nog meer proberen? Ik begin erg moe te worden van Vista op deze manier. 8)7

telefoontoestel

Verwijderd

Heb je die bestanden die je op cd hebt gebrand ook naar je nieuwe pc gekopieerd en de read only eraf gehaald?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-07 22:13
Wat je kan doen, is even Outlook 2003 installeren op die oude XP bak. (Geen 2002 of ouder als het kan, want Office 2003 en 2007 delen samen exact dezelfde outlook structuur, qua indeling van hun PST-bestand).

Dan start je Outlook 2003 op, en dan vraagt hij je (alleen de eerste keer, dus let op) of je de postvakken en contactgegevens moet omzetten naar de Office Outlook. Dat laat je hem doen. Daarna heb je in "C:\Documents and Settings[Username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook" je PST bestand, en nog enkele kleine hulpbestandjes. (Ik denk dat deze locatie correct is, maar zoek anders dan naar *.pst bestanden, in "\Documents and Settings" en dan kom je er wel.

Daarna kan je deze kopiëren naar deze zelfde map op je Systeem waar je Outlook 2007 hebt, en vervang je alles door de Outlook 2003 bestanden. (Zet desnoods de bestanden van je Outlook 2007 bak even in een submapje, zoals "Oud" ofzo).

Daarna start je Outlook 2007 weer op, en controleer je de gegevensbestanden. (Kan via het Acountbeheer in Outlook, welke in 2007 best redelijk werkt).

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik had de bestanden al naar de andere computer gekopieerd en idd gezorgd dat ze allemaal het read-only vinkje uit hadden staan. Daar zat het probleem dus niet. Zelf zat ik ook al te denken om dan maar te proberen ofice 2007 te installeren op de oude computer, alleen maar hopen dat die computer nog voorruit te branden is.

telefoontoestel

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:53
Wat ik meestal doe is outlook express opstarten en configureren met wat onzin.
Daarna de bestanden die outlook express heeft gemaakt overschrijven met je eigen data files.
Nu werkt de email import functie van Outlook wel.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.