Toon posts:

[XP SP2] Probleem met Samsung 226BW & MagicTune

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De 22" Samsung Syncmaster 226BW is een 'Vista ready' beeldscherm. Prima, maar ik draai vooralsnog XP SP2. Het scherm geeft nu ongeveer één op de twee regels tekst een ietwat wazige lijn zodat één op de twee regels tekst erg vermoeiend leest. Met het meegeleverde programma Magictune zou ik dit kunnen verhelpen.

Nu heb ik deze meegeleverde Magictune setup geprobeerd, maar hierna crashed de zaak, vage groene lijnen, Windows loopt vast en er is niet meer in te komen want zodra Windows na het booten overschakelt op de hoge resolutie blijft het scherm zwart en wordt het uitgeschakeld.
Omdat het beeldscherm op de on-board VGA van mijn K8S-MX mobo zit, heb ik hierna de mogelijkheid om een oude videokaart in mijn AGP slot te hangen en de zaak zodoende weer te herstellen, maar na dit al zo'n zes maal te hebben geprobeerd met verschillende (BIOS) instellingen ga ik verder kijken.

Op de website van Samsung staat geen setup voor een Windows XP 32-bit systeem, logisch dus dat Magictune niet goed werkt met mijn configuratie. Verder heb ik gezocht of er meer mensen zijn die problemen hebben met een dergelijke configuratie, zonder direct succes. Ook heb ik VGA-acceleratie uitgezet in BIOS, draait mijn gehele moederbord met de nieuwste beschikbare drivers bij ASUS en gecontroleerd of Windows in apparaatbeheer geen foutmelding geeft bij beeldschermadapter dan wel monitor.

Wat kan ik nog doen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1: zit ie aangesloten op DVI?
2: draai je wel op de native resolutie van je scherm?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
1: Analoog, want mijn on-board VGA is analoog.
2: 1680 X 1050 is de native resolutie, maar 1280 X 1024 is bij mij de enige resolutie die in de buurt komt, hoger is 1600 X 1200 (te klein), lager is 1280 X 720(halve schermvulling en te groot). Volgens mij had ik met Magictune wel de juiste resolutie kunnen kiezen?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wordt de maximale resolutie wel ondersteund door de onboard grafische kaart? Mijn ervaring met (oudere) onboard kaarten is dan resoluties tot 1024x786 nog redelijk goed gingen (wel wat wazig) en dan 1280x1024 al niet meer om aan te zien was. De monitoren waren dan 17 inch TFT.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:16:
1: Analoog, want mijn on-board VGA is analoog.
2: 1680 X 1050 is de native resolutie, maar 1280 X 1024 is bij mij de enige resolutie die in de buurt komt, hoger is 1600 X 1200 (te klein), lager is 1280 X 720(halve schermvulling en te groot). Volgens mij had ik met Magictune wel de juiste resolutie kunnen kiezen?
Daar zit je probleem, welke mamaplank heb je?

Eventueel een PCI kaartje met een DVI out aanschaffen, en een wereld van scherpte gaat voor je open ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik wilde wachten met een nieuwe kaart totdat ik een nieuw systeem aanschaf, maar deze krijgt nu dus voorrang. Bedankt voor de reacties. Overigens blijft het jammer dat er geen goed optimaliseer progje blijkt te zijn voor dit scherm op een 32-bit systeem.
Pagina: 1