K6/III-400 uncappen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is dat veilig? Hoe gaat dat in zijn werk? Kan ik em dan ook verder overclocken dan naar 450?
en nog belangrijker: heeft het zin?

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft het zin.. Ik hoor sommige mensen schreeuwen het scheeld 10 graden. Ik heb het ook gedaan met mijn ouwe (450MHz, liep stabiel op 550Mhz) MA324-15 cooler er op...

Nee hoor geen resultaat. mooi laten zitten dus.. (ook als je het ding nog eens weg wilt doen voor een paar tientjes)

Je core beschadigd ook nog eens sneller als je je koeler er niet voorzichtig afhaald. moet je zelf kussentjes maken enzo.. veel te veel werkt.. en voor niks cq erug weinig...

NIET doen dus..

edit:

paar typo's weg gehaald

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
na het uncappen kreeg ik mijn k6-2 500 op 600 mhz, heel af en toe vastloper maar nu heb ik hem gewoon weer op 500 draaien, snelheid heb ik toch niet echt nodig (is routertje/server), scheelt overigens wel een boel graadjes! met cap 64 C stressed, zonder 38 C stressed, allebei met coolermaster galileo (socket a koeler, ja die met die geweldige *kuch* heat pipes) het heeft dus zeker wel effect op de temp maar dit is voor iedere k6 verschillend denk ik (bij mij was het laagje lijmrubber tussen core en cap aanzienlijk dik :(

voor de kwetsbaarheid van de core geldt hetzelfde als voor duron / thunderbird, als je het risico niet wil lopen zou ik het niet doen maar het kan op zich makkelijk
ik heb er zelf 4 van die rubberen dopjes op geplakt die bij mijn alpha koeler zaten, had ik toch niet nodig

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Ramon
  • Laatst online: 19:50
ok en nou ff hoe je het kan doen:

Neem een Fohn en laat ie vijf min(oid) op je proccie blazen, dan neme men een aardappelschil mesje en je gaat in de hoeken tussen de cap en de processor vroeten. De Lijm zit alleen in de hoeken.

Mijne was trouwens damaged beyond repar! >:)
(was een K6-2 333 die niet meer gebruikt werd)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Chiron

Chiron

Lijm zit alleen in de hoeken.
bij mij zat er ook een druppeltje lijm op de core zelf tussen de core en aluminium plaatje, maar die moet je (langzaam!!) los trekken als alle hoeken losgesneden zijn, de core kan je niet lossnijden.. als je het te snel doet ben je de lul

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• _JGC_
  • Nu online
Dus gewoon wat warm maken (kan dus ook nadat je hem laat vastlopen op 475 2.7V :))
en dan met een mesje de hoeken losmaken.
Vervolgens dan het klepje erafdraaien ofzow?
En hoe zit het met die rommel? Moet je die ook van de core afschuren?

BTW: Nieuw forum zeker... Kan het topic "Mol je K6/III -> Cool" niet meer vinden... Zijn er een heleboel berichten verwijderd bij het overplaatsen van ubb naar topix?

Verwijderd

moet dit maar eens aan mijn broertje laten zien >:)

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 20:09
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/98237

Ik heb mijn oude k2-500 ook geuncapt in dit topic staan er plaatjes van.

• dizzytal
  • Niet online
Ik weet iets wat veel sneller gaat. Het resultaat ist zelfde asl wat je nu wilt gaan doen...

Komt ie: Neem je K6 voorzichtig uit de socket, pak die grote moker uit de schuur (of waar je t ding opbergt) en ram zo hard je kunt op je K6....

Nee serieus.. Je hoeft t ding niet perse warm te maken. Gewoon heel voorzichting met een "los" standley mesje even voorzichtig de hoekjes los maken. Er zit verder een "lijm" oid tussen de cap en core, Tis alleen een "gedroogde lijmachtige substantie" om de een betere warmte geleiding te krijgen..

Wat de reactie hier boven betreft van 64C stressed en na de tijd 38 stressed zou ik maar niet geloven (of de 64C stressed was zonder koeler)

Nogmaals, na de tijd zal het resultaat je waarschijnlijk tegen vallen.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Allemaal leuk en aardig dat uncappen, het scheelt volgens een maat van me inderdaad, maar kan iedereen zoiets doen of is dit een geval van tweakers only (ik ben geen tweaker, ik heb casemod van plakband en A4:)

Verwijderd

Kan ik mijn Duuron ook uncappen?

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 20:01 schreef MR_WAZOO het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat uncappen, het scheelt volgens een maat van me inderdaad, maar kan iedereen zoiets doen of is dit een geval van tweakers only (ik ben geen tweaker, ik heb casemod van plakband en A4:)
de ontkenningsfase >:)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 20:01 schreef Maidonian het volgende:
Kan ik mijn Duuron ook uncappen?
ja hoor met de bandschuurmachine :7

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 14 februari 2001 20:06 schreef victorb het volgende:
[..]
ja hoor met de bandschuurmachine :7
:D :D :D :D

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Chiron

Chiron

Wat de reactie hier boven betreft van 64C stressed en na de tijd 38 stressed zou ik maar niet geloven (of de 64C stressed was zonder koeler)
dan geloof je het niet. maar het is toch echt zo geweest :)

ik moet er wel bij zeggen dat die 64 C met een standaard socket 7 coolermaster prul dingetje was, er zit nu een coolermaster galileo (socket a, en dus stukje groter) op

die k6jes kunnen behoorlijk wat hebben hoor

• Chiron

Chiron

Op woensdag 14 februari 2001 20:01 schreef MR_WAZOO het volgende:
hey jij hier op tweakers? en toch maar je beestje overclocken :) heb je die windtunnel van je al af >:)

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb dus een FCPGA cooler van iceberg, maar als ik zie op welke manier ik hem op mijn socket7 mobo moet plaatsen, weet ik zeker dat ik duron-effecten krijg met een uncapped K6 (of toch niet :?)

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 10:09 schreef _JGC_ het volgende:
duron-effecten krijg met een uncapped K6 (of toch niet :?)
Ja die krijg je zeker, dus moet je zelf ff kussentjes maken. Das nog wel een heel gedoe hoor want je moet ze zo maken dat ze niet te groot zijn, maar ook niet te klein.. en de hoogte van de core meten is niet makkelijk... (is ie nu 2 of 3mm :? )

• NightOwlNL
het uncappen van een k6 lijkt mij op zich wel te doen enzo, alleen dat is vind ik alleen nodig als je met een K6 in een stress temperatuuromgeving zit zoals een serverfarm..... voor de rest vind ik de koeling van me pc momenteel wel best en doe ik er niet veel aan.... ik ga binnenkort me TB 1000 wel goed koelen:)
vind ik meer ze geld waard

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 13:01 schreef MR_WAZOO het volgende:
het uncappen van een k6 lijkt mij op zich wel te doen enzo, alleen dat is vind ik alleen nodig als je met een K6 in een stress temperatuuromgeving zit zoals een serverfarm..... voor de rest vind ik de koeling van me pc momenteel wel best en doe ik er niet veel aan.... ik ga binnenkort me TB 1000 wel goed koelen:)
vind ik meer ze geld waard
die serverfarm staat wel in mijn kamer ;)
en een echte serverfarm heeft airco ;)

Verwijderd

Kan dat ook met een IBM 6x86MX. Ik ben namelijk ziek en heb vandaag niets te doen.

• NightOwlNL
hmmm ik bedoelde dus een serverfarm zoals VictorB's kamer:)))
das Het voorbeeld van een serverfarmslaapkamerpuinzooi zonder airco

ik hou t wel bij 2 x 120 mm papst fans en een 12 cmnidec torin alpha V:)
en natuurlijk groengele maaslander casemod, ondersteund door A4 papier:)

• NightOwlNL
Sorry vorige reply was een tikkie offtopic:)

maar uncappen lijkt mij iets voor mensen die t aandurven

• _JGC_
  • Nu online
Op donderdag 15 februari 2001 14:28 schreef 3DBlaster het volgende:
Kan dat ook met een IBM 6x86MX. Ik ben namelijk ziek en heb vandaag niets te doen.
Die kan je schuren denk ik... Heeft geen kapje... Ik snap niet hoe AMD op het idee komt om een kapje te plaatsen |:(

Verwijderd

Ik heb mijn Duuron ungecapd (dat groene ding eraf) en nu doet piept mijn compuret alleen maar?

Messchien het bios flashen?

• NightOwlNL
DORK
bandschuurmachine scheefgehouden zeker
>:)

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 20:20 schreef Maidonian het volgende:
Ik heb mijn Duuron ungecapd (dat groene ding eraf) en nu doet piept mijn compuret alleen maar?

dat is een bekent probleem als je schuurpapier met korelgrote 80 gebruikt je moet 120 hebben daar gaat het het beste mee >:)

Verwijderd

Tering wat een talent hierzo....youp moet hier eens komen scouten!!!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op vrijdag 16 februari 2001 20:20 schreef Maidonian het volgende:

Het schijnt als je de rest van het moederbordje meeschuurt dat het dan wel weer werkt.>:)

Pak je rust!

Pagina: 1