Toon posts:

Laptop: Windows xp installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik wilde Xp installeren op een laptop maar dat wilde niet: hij laad setup, en dan de files..dan moet ie doorgaan naar partities scherm maar dat doet ie niet..hij gaat meteen naar opnieuw opstarten.. Hard disk had beschadigde sectoren dus een nieuw maar probleem is nog.. dus ik denk het geheugen? test gedaan 2 uur tot ie klaar was maar geheugen ligt het ook niet aan..

nu is mijn vraag...komt dit door unattend setups..dat er misschien een error komt en dat ie dan auto op enter drukt ofwat?

wat ik al heb gedaan:

Hard disk surface scan, en daaruit bleek dat ie bad sectors had dus new schijf.

Mem test. test completed succesfully without errors..

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Heb ik ook last van gehad laatst. Bij mij lag het probleem bij het cd'tje. Andere installdisk en ging wel goed.. Probeer anders via een diskette te booten en dan handmatig de setup uit te voeren via de i386 map..

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb andere cd gebrobeert en het probleem is nog....enige waar het nog aan ken liggen is de dvd speler, ik heb al alles naar de hd gekopieerd en toen deed ie zelfde als eerst.. bestanden laden en dan meteen opnieuw starten.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
unattend setups... zit je met een backup versie te werken? Zo ja, dan houdt onze "support" op tweakers meteen al op. Pak dan gewoon een officiele cd. Verder die beschadigde sectoren klinkt meer als een gare harde schijf.
Post ook wat meer informatie over welke laptop etcetera, want hier kunnen we ook vrij weinig mee. (we weten zo niet eens of je op een 286 zit te werken of op een intel c2d systeem)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik was bezig met een Gateway sols 9500..en heb al 2 cds gebrobeert en et wil niet... Gaat files laden en dan als je op enter moet drukken ( eerste scherm in setup) gaat ie meteen naar opnieuw opstarten dus je ken niks doen...heb ook al w98 geinstalleert en vandaar upgrade..maar dan doet ie weer hetzelfde..

• warcow
Ding is inderdaad al wat ouder, pentium 3 volgens wat snel gegoogle?
Probeer dan in ieder geval even een bios update (heb ik volgens mij hierboven nog niemand over gehoord...).
En je hebt wel 2 cd's geprobeerd, maar dat zegt weinig. Als dat cd's zijn van een illegale versie kan het best daar aan liggen. (en dan kan het ook op andere pc's wel werken zelfs... komt omdat ze met die versie's soms wat dingen veranderen wat dan weer niet overal op werkt.)

Dus bios update en legale xp cd. Als dat niet werkt, word het al een lastig probleem.

Verwijderd

Topicstarter
hoi , we zijn al wat verder...het ligt noch aan illi of legale xp...ik heb is bios update gedaan en toen was nog zelfde prob..dus heb em is opengemaakt..en merkte al gauw op dat de 2 schroefjes voor het toetsenbord er niet waren..en meer schroefjes..dus die gast die hem gekocht had heeft er flink mee gerotzooit.. en is het normaal dat er een stuk silliconekit ofzo in laptop bij voeding zit om hem te aarden ?? zat namelijk vastgeplakt..maar eruit gehaalt anders kregen we die beschermplaat er niet af...maar nu wil ie niet meer opladen??

• warcow
Ik geef er niet snel commentaar op, maar dit verhaal hierboven mag toch echt wel iets meer richting het abn geschreven worden.
Zowiezo niet slim om een laptop uit elkaar te halen als je niet weet wat je doet. (dat windows setup niet goed werkt komt niet door een "loszittend draadje" ofzo)
En bij 2ehands heb je altijd kans op dit soort dingen, niet netjes van de verkoper, maar je hebt er geen garantie op.

Je kan ook proberen gewoon windows 98 te installeren, en dan daarvanuit xp installeren. (of upgraden als dat eerste ook al niet goed werkt)

edit: Misschien is het dan mogelijk om een image te installeren. Ik ga er vanuit dat je dus een legale xp licentie hebt, dan kan je in principe een image (legaal dus) op de harde schijf zetten. Als je een goede image weet te vinden kan je dan vervolgens nog de licentie key opgeven. Ik weet niet precies hoe dit werkt, misschien dat je het zelf kunt maken door op een normale pc xp te installeren, vervolgens de laptop drivers alvast installeren. Daarna image maken, en dit op de laptop zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door warcow op 26-08-2007 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
lees helemaal boven <<< win98 heb ik al gebrobeert en toen upgrade maar mocht nie boeien

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:45:
lees helemaal boven <<< win98 heb ik al gebrobeert en toen upgrade maar mocht nie boeien
Sorry dat ik het zeg, maar probeer toch iets meer met leestekens en wat meer ABN te typen. We zitten hier niet op msn dacht ik :P

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geheugen getest?

[google=memtest86]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
yup , is passed volgens memtest

Verwijderd

heb een probleem met me laptop is pas nieuw maar kan geen windows xp installeren maar aleen vista.
Wat is het probleem nou heb alles gedaan mar kom er niet uit help me

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Interrpunctie...hoofdletters...? :s

Nouja, ontopic: Memtest is niet iets dat je een uurtje moet draaien ;) Draai het minstents 6 of 7 uur of gewoon een hele dag.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05 23:24
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:32:
heb een probleem met me laptop is pas nieuw maar kan geen windows xp installeren maar aleen vista.
maak ff je eigen topic please

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:32:
hiervoor hoef je een oud topic niet voor te schoppen ;)

Lees de policy door en dan had je dat geweten, dit topic gaat op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.