Is er iets te doen aan non-threaded replies?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
Ik heb 't idee dat ik op de T.net frontpage steeds vaker replies tegenkom die non-threaded zijn; zeker als 't een nieuwe post is zijn er een hoop users die gewoon 't formuliertje onderaan invullen ipv het klikken op 't welbekende Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/comments/addcomment.gif icon.

Het nadeel hiervan is dat de reacties vaak dubbelpost-achtig eruit gaan zien zodra iemand wél via de 'juiste' weg een reactie post, doordat deze boven de 'platte' reply komen te staan. Dit zal niet voor users met de 'platte' view voor comments aan zichtbaar zijn, maar ik denk zelf dat die groep vrij klein is. Zie bijvoorbeeld de eerste vier posts van nieuws: Terugwaartse compatibiliteit pci express 2.0 niet perfect, echt overzichtelijk wordt 't er niet van.

Mijn vraag is nu; valt hier niet iets aan te doen? In 't huidige modsysteem is -1 te overdreven - en is dit niet de algemene oplossing - maar wat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eigenlijk niet dat we ons daar mee moeten gaan bezig houden. Als je 'te stom' (niet flamerig bedoeld) bent om fatsoenlijk te posten, dan is dat heel spijtig voor jou, maar dan wordt je post inderdaad minder waard. Ik denk niet dat de mods zich kunnen gaan bezig houden met posts juist te zetten of iets in die stijl. En dat -1 te streng is: wel, ik denk niet dat ze automatisch -1 krijgen. Ik denk dat dat heel hard af hangt van hoeveel de post waard is op deze manier.
En trouwens, ik denk inderdaad dat het juist is om deze mensen wat 'te straffen' door een lagere score te geven voor hun posts, misschien leren ze het dan van het fatsoenlijk te doen. Ik denk dat we users die maar ergens op een knop drukken en wat neerplempen wel kunnen missen op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:38:
En trouwens, ik denk inderdaad dat het juist is om deze mensen wat 'te straffen' door een lagere score te geven voor hun posts, misschien leren ze het dan van het fatsoenlijk te doen. Ik denk dat we users die maar ergens op een knop drukken en wat neerplempen wel kunnen missen op Tweakers.
Vind ik zelf ook, maar als verder alle mods de post 0 raten dan breng je alleen je eigen afwijking omhoog, en 't heeft gemiddeld ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug een request gedaan om het weer mogelijk te maken om de threading te herstellen. Voor zover ik weet, wordt hier aan gewerkt door de devvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:46:
Ik heb een tijdje terug een request gedaan om het weer mogelijk te maken om de threading te herstellen. Voor zover ik weet, wordt hier aan gewerkt door de devvers.
Je bedoelt dan dat de crew dat zou kunnen? Dat lijkt me misschien wel nuttig, maar ik vermoed dat dat sowieso toch niet zoveel werd toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:46:
Daar wordt inderdaad aan gewerkt; technisch is het niet lastig te realiseren maar ik beraad me nog over de beste manier om dat in de interface te verwerken.

Ik denk dat het probleem voornamelijk speelt wanneer een gebruiker op de laatste reactie wil reageren; het reply-vlak staat daar al vlak onder dus is het wellicht niet zo duidelijk dat je dan een nieuwe thread start ipv expliciet op de laatste reactie reageert. Wellicht zouden we het kopje 'Reageer' moeten vervangen door iets als 'Start nieuwe thread'?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
ik vind "reageer op het artikel" persoonlijk wel leuk :p
of een waarschuwing als je een nieuwe thread start, maar dat is dan weer een keer extra klikken.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
crisp schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:55:
[...]
Wellicht zouden we het kopje 'Reageer' moeten vervangen door iets als 'Start nieuwe thread'?
Ik denk dat zo'n verandering in tekst al 't een en ander zou helpen, ipv gewoon een kaal formuliertje wat verder niet erg duidelijk is naar de 'leek'.
Pagina: 1