Toon posts:

W98se herkent dvd-speler en cd-brander plotseling niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Míjn pc ziet z'n cd brander + dvd speler sinds kort niet meer.
In de bios staan ze nog wel. Verder geeft ie 'n foutmelding bij de primaire ide-controller en secundaire ide-controller. (de controllers zijn of niet aanwezig ofwel niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd.)

Allereerst heb ik de kabels v/d brander + speler losgemaakt, opnieuw opgestart, daarna weer aangesloten, en weer opgestart. Helaas doet dit niks.

Mbv de W98 opstartdiskette heb ik geprobeerd Windows te herinstalleren (repareren), maar halverwege de herinstallatie van windows komt de foutmelding: Application Error. Call to Undefinied Dynalink.
Ik snap dat als ik format C doe, gevolgd door een herinstallatie van windows dat ik van het probleem af ben, maar geef de voorkeur aan reparatie.

Met googelen heb ik al een oplossing voor dit probleem gevonden als het om windows XP gaat (in regedit iets weggooien en rebooten). Volgens mij moet ik het ook in deze richting zoeken, maar ik kom er zelf effe niet meer uit. Wie helpt??

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Windows XP is een compleeet andere omgeving, dus ik vrees dat het zo niet ligt (maar ik kan het altijd fout hebben natuurlijk...).

En zie je de optische drives wel in de BIOS? Want dan kom je in Windows 98(se) ook niet ver.

(En niet om dwars te zitten, maar is een installatie met Windows 2000 geen idee, vandaag de dag?)

Verwijderd

Topicstarter
De brander + speler zelf zie ik i/d Bios, maar waar vind ik de optische drivers (als ze d'r zijn?).

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:56:
De brander + speler zelf zie ik i/d Bios, maar waar vind ik de optische drivers (als ze d'r zijn?).
Ik zei "drives". Je CD-ROM spelertje zelf dus. Geen software dus.

Maar in je Hardware lijst in Windows 98 moet alles normaal staan. Dus geen uitroeptekentjes bij apparaten. Zie je daar nog wat vreemds?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Klinkt alsof de IDE controler drivers niet goed meer zijn.

Ga naar je configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer.

Dubbelklik daar op de IDE controlers en kies ergens voor drivers opnieuw installeren.

(Het beste zou zijn om de ide controlers te verwijderen en opnieuw te installeren in dat scherm, maar ik weet niet of Windows 98 problemen geeft als je geen drivers geinstalleerd hebt)

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing heb ik gevonden op 'n duitse site (supportnet.de):
Unter dem Registry-Schlüssel HKEY_LOCAL_MACHINE SystemCurrentControlSet ServicesVxDIOS den Eintrag NoIDE löschen.Neustart.
mfg.Werner
Ze zijn er dus weer. Allemaal bedankt voor het meedenken en de snelle reacties!
Groet Karin
Pagina: 1