[Reserator 2] Lucht in CPU koelblok

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds een week een Reserator 2 aangesloten op mijn nieuw systeem. Ik heb lang erover gedaan om alle lucht uit het systeem te krijgen alvorens in de PC opstarte maar toen werkte alles ook goed. Na twee dagen merkte ik echter dat er lucht zat in het CPU blok (dit is doorzichtig, dus dat is goed zichtbaar). Ik heb de PC toen vrijwel op zijn kop moeten houden om de lucht naar de slang te geleiden om vervolgens de lucht via de slang uit de reserator te krijgen. Hierna was het CPU blok weer goed gevuld.

Vandaag merkte ik echter dat er wéér lucht in het CPU Blok zat. Dit is in de loop van de tijd gekomen (eergisteren zag ik al dat er een beetje zat, maar niet genoeg om meteen weer tot actie over te gaan). Nu vraag ik mij af, hoe komt die lucht daar in? Ik kan me niet voorstellen dat na een week er nog ergens luchtbellen zitten die opeens naar boven komen, vooral aangezien het CPU blok langzaam lucht lijkt te krijgen in de loop van de afgelopen paar dagen.

Ik heb ook geen lek kunnen ontdekken dus dat kan het ook niet zijn. Is het mogelijk dat dit "normaal" is en dat dit ook voorkomt bij gesloten blokken (waar je dus niet kunt zien of het wel 100% gevuld is)? Ik sta hier voor een raadsel, en kan dus voorlopig niet met een gerust hart de kast sluiten zonder dat ik deze om de zoveel dagen weer moet openen om te controleren of er nog wel genoeg water in het CPU blok zit...

Verwijderd

is het niet zo dat je het blok zo moet monteren, dat de uitgang van het blok aan de bovenkant zit, zodat alle luchtbellen automatisch ook het blok via de uitgang verlaten?

Een eventuele foto zou wel handig zijn.

• DJMurtz
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:33:
is het niet zo dat je het blok zo moet monteren, dat de uitgang van het blok aan de bovenkant zit, zodat alle luchtbellen automatisch ook het blok via de uitgang verlaten?

Een eventuele foto zou wel handig zijn.
Hier zit inderdaad wat in. Dit had ik ook al bedacht, maar de bovenste ingang (zoals het blok nu zit) zit hiet helemaal bovenaan. Nu dat ik nog een goed kijk kan ik wel het blok 180 graden draaien, de in en outtake omwisselen en het zo proberen. De aandere aansluiting (waar nu de intake op aangesloten zit) zit namelijk wel helemaal onderaan (en omgedraaid dus bovenaan).

Bedankt voor de tip, stom van me dat ik dit niet eerder opgemerkt heb. Vraag blijft natuurlijk wel of dat het probleem helemaal oplost. Het is namelijk zo dat er ook nog een 880GTX gekoeld wordt, en dit koelblok is niet doorzichtig, hopenlijk blijft hier de lucht dan niet hangen (vooral gezien het feit dat het blok onder de videokaart zit en de lucht opstijgt (en dus tussen de videokaart en het water komt te zitten).

• DJMurtz
Koelbok erafgehaald en nieuwe pasta erop gesmeerd. De intake en outtake zaten al goed (ik had intake boven en outtake onder) dus heb gewoon het koelblok andersom erop geplaatst en alles werkt nu perfect. Lucht ging netjes eruit (ook langs de VGA koeler) en heb nu een systeempje dat 3 graden koeler is :)

Hartelijk dank voor de hulp!