Ik heb hier een samsung dcb 9401r (Link) digitale kabel ontvanger die is voorzien van een scart uitgang om aan te sluiten op een tv. Over deze scart uitgang gaan 2 signalen te weten RGB en Composiet. Nu ben ik aan het kijken voor een LG 32 inch monitor (Link) om te gaan gebruiken als TV in de huiskamer. Deze monitor is over op mijn werk. Alleen nu loop ik tegen het volgende probleem aan hoe sluit ik die digitale ontvanger aan op die monitor. De monitor heeft de volgende ingangen waarvan ik eventueel gebruik kan maken composiet in via een tulp stekker.Hiervoor zou ik dus een scart naar composiet kabel voor kunnen kopen. Hier ben ik geen voorstander van omdat dit kwalitatief gezien een redelijk zwak signaal is. De volgende mogelijkheid die ik heb is een RGB ingang doormiddel van 15 pins sub D. Ik heb hier een kabel voor gevonden maar deze liggen niet voor het oprapen. Deze kabel was niet voorzien van audio dus moet ik daar ook nog een oplossing voor vinden. Want ik wil wel gebruik maken van de boxen die aan de monitor zitten. Wat raden jullie aan?
Verwijderd
Ik raad je aan om deze monitor gewoon niet aan te schaffen... en lekker voor de 32LB2R te gaan... http://nl.lge.com/prodmod...lCodeDisplay=42-37-32LB2R en waarom?! Omdat de spcecificaties meer bieden... je direct de aansluitingen voor je decoder hebt... lager aantal ms en 100hz voor een lekker soepel beeldje
scart naar vga kabels zijn bij de diverse internetwinkels gewoon te verkrijgen.
bijvoorbeeld hier link
alleen niet alle apparaten kunnen ermee overweg, zie de uitleg bij produktinformatie.
het makkelijkste is een HD-decoder aan te schaffen, die heeft HDMI.
bijvoorbeeld hier link
alleen niet alle apparaten kunnen ermee overweg, zie de uitleg bij produktinformatie.
het makkelijkste is een HD-decoder aan te schaffen, die heeft HDMI.
[ Voor 11% gewijzigd door Dennis_dude op 19-08-2007 11:53 ]
The difference between men and boys is the size of their toys
Zo te zien heeft die LG monitor een HDMI aansluiting. Als je toevallig een A/V receiver hebt met HDMI en upscaling dan zou je de Samsung DCB-9401R via die receiver aan kunnen sluiten. Anders zou ik er voor kiezen om de DCB-9401R te verkopen en een Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger met HDMI terug te kopen. Andere kabel ontvangers met HDMI zijn er helaas niet en van de Samsung DCB-H360R is bekend dat hij niet met alle TV's lekker wil samenwerken via de HDMI aansluiting. Dat is dus een gok.
Ik heb een H/K AVR130 deze heeft geen HMDI uitgang.zo te zien heeft die LG monitor een HDMI aansluiting. Als je toevallig een A/V receiver hebt met HDMI en upscaling dan zou je de Samsung DCB-9401R via die receiver aan kunnen sluiten. Anders zou ik er voor kiezen om de DCB-9401R te verkopen en een Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger met HDMI terug te kopen. Andere kabel ontvangers met HDMI zijn er helaas niet en van de Samsung DCB-H360R is bekend dat hij niet met alle TV's lekker wil samenwerken via de HDMI aansluiting. Dat is dus een gok.
De betreffende monitor is over op mijn werk. Deze kan ik voor een zacht prijsje over nemen.Ik raad je aan om deze monitor gewoon niet aan te schaffen... en lekker voor de 32LB2R te gaan... http://nl.lge.com/prodmod...lCodeDisplay=42-37-32LB2R en waarom?! Omdat de spcecificaties meer bieden... je direct de aansluitingen voor je decoder hebt... lager aantal ms en 100hz voor een lekker soepel beeldje