Over dual AMD mobo's: Ze zijn er nog niet. En als ze gaan komen, verwacht dan geen prijs van rond de 600 piek, eerder 1000-1500. Die borden komen van Tyan af, voorlopig de eerste die dual AMD maakt. Dit zijn serverborden, met o.a. dual LAN, onbard SCSI160, 64-bit PCI. Deze borden zijn ook duidelijk niet voor de tweaker bedoelt, laat staan dat je daarmee kan overclokken. Misschien over een jaar, als AMD naam heeft gemaakt in de servermarkt, mogen bedrijven als Asus en Abit 760MP borden maken van AMD. Dikke pech, helaas.
Over dual p3 en dual Athlon: Dual p3 is ongeveer even snel als dual athlon. Dit komt door verschillenden redenen, nml: Dual P3 heeft veel geoptimaliseerde software, speciaal voor (dual) p3 dus. Athlon's zijn over het algemeen sneller dan p3's, dus in andere niet geoptimaliseerde software is de T-bird weer sneller. Omdat de dual bus van AMD anders is dan die van Intel, (sneller, point-to-point bus) kun je ervan uitgaan dat dual Athlon op busafhankelijke programma's sneller is dan p3. Het hebben van geoptimalsieerde software voor de athlon doet dat verschil weer teniet, gemiddeld gezien.
Ik heb dual celly550, waarom: omdat ik vaak een cd-tje aan rippen ben, cde aant compileren, filmpje omzetten van (divx ;-)

). Bij deze taken is de proc altijd honderd procent belast. Heb je er twee, dan pakt windows2000 simpelweg de andere processor, en kan ik gewoon doorwerken. Een single proc systeem wordt dan retetraag.
En dual celly@bp6= cheapy!!! Als AMD toch van plan is om dual borden voor onder de 1000 te verkopen, ga ik voor dual Tbird, anders soldeer ik mijn bp6 om naar dual p3.