Toon posts:

AMDT-bird Dual 1ghz of Pentium 4??

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is beter?
2X AMD Athlon 1ghz
of
Pentium 4 1,5ghz?

Nog een vraag:
Kan ik op een 1ghz athlon ook PC133 geheugen aansluiten zodat de DDR het 266 maakt??
DANKU!
>:)

Verwijderd

Ik zou mooi dual athlon 1ghz nemen, aangezien er nogal wat kritiek is op de prestaties van de P4 (maar dat ligt ook aan de mobo's die verkrijgbaar zijn voor de P4).

En volgens mij kan dat met dat PC133 geheugen wel. (misschien niet op alle mobo's)

Verwijderd

Is een dual tb mobo al verkrijgbaar dan ?

maar neem gewoon een tb 1,1 en clock die lekker over

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Dual Athlon, absoluut, geen twijfel mogelijk.

Mijn fotografie en videografie

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Nou, ik zal voorlopig geen dual athlon systeem nemen. Wacht eerst maar is op de volledige uitrol van de Palomino.

Met die oude Athlons trek je al gauw zo'n 100 tot 140 Ampere. Dat vind ik echt niet normaal meer. Komt dan nog bij dat je een 450 Watt voeding nodig hebt en de boel bloedje heet wordt. Dus dat betekent weer VET koelen en dat is DUUR! Kom je met een Pentium 4 uiteindelijk net zo duur uit en het is nog stabieler ook. Ik zeg niet dat AMD procs rotzooi zijn, maar voor zakelijk of semi-professioneel gebruik is het gewoon niet goed genoeg (sorry).

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik zou in ieder geval geen P4 nemen. De Athlon 1,2Ghz versloeg de Pentium4 1,5Ghz nog op alle gebieden van games, de P4 is alleen handig als je wreed gaat multitasken (of in de toekomst misschien, in ieder geval NU nog niet kopen)

Specs

• slacksoff
  • Laatst online: 20:53
Op zaterdag 10 februari 2001 16:24 schreef SinnerFromHeaven het volgende:

Kan ik op een 1ghz athlon ook PC133 geheugen aansluiten zodat de DDR het 266 maakt??
DANKU!
>:)
uhm.... ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt....... je wilt 133mhz geheugen in een DDR moederbord stoppen? dat gaat natuurlijk niet

je doelt toch op een moederbord met da AMD760MP chipset? is dat niet alleen maar DDR geheugen?

komen er uberhaupt wel sdram dual AMD chipsets?

enneuh k7of9.... dat jij voor de AMD partij bent is wel duidelijk. kom minstens met argumenten ofzo.... ik begin me dood te ergeren aan mensen die in dit soort topics alleen maar zeggen van "KOOP EEN AMD" "DURON ROELT!!" :r

kom dan minstens met een paar argumenten.

ik zou een intel nemen... om de volgende redenen:

moederbord is goedkoper [duals AMD's zullen denk ik ergens bij de 1000,- liggen]

ja hebt maar 1 processor dus je kunt in OS-en werken die niet SMP capable zijn.

veel OS-en met SMP zijn berekend op dual intel's. een dual AMD hebben ze nog nooit gezien [of liever de chipset waar die op zit] dus verwacht een heleboel gekut met drivers.

en die power he.... een 450watt voeding is niet goedkoop. dan moet het hele zaakje nog gekoeld worden. dat word een lawaaierig systeempje. het voordeel is dat je geen verwarming meer nodig hebt :9

1 dingetje voor de AMD config..... hij is wel sneller.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

2 Maal de AMD 1 GHz, omdat dat sneller is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Aars
  • Laatst online: 16-01 13:59
gecombineerd met waterkoeling

-

Verwijderd

Laten we nou niet op de feiten vooruit gaan lopen en keihard schreeuwen dat die dual amd sneller is, dat weet je nl nog helemaal niet.
Waarschijnlijk is de dual athlon natuurlijk wel sneller als je cd benchmarks van een single athlon 1 ghz vergelijkt met een 1,5 ghz p4, maar dan nog. We weten nog helemaal niet hoe een dual athlon presteeert, laten we dat nou eerst eens gezellig afwachten en nu geen overhaaste conclusies trekken die nergens op slaan.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 17:02 schreef Total-Control het volgende:
...Met die oude Athlons trek je al gauw zo'n 100 tot 140 Ampere.
En uit een normaal stopcontact komt 16 amp...

Best knap dat oude athlons dan 100 tot 140 amp kunnen trekken....

Ennuh, volgens mij is een T-Bird 1,2 ghz op een DDR moederbordje sneller als een P4 1,4 ghz...
(behalve dan in Q3)

• Tele
  • Niet online
Uhm.. wel eens van P = U * I gehoord?

:+ en dat in watt's = volts * amperes natuurlijk...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
100ampere is een beetje veel. aangezien de meeste voedingen niet veel meer 14A op de 3.3v en 6A op de 12v leveren (nouja, mijn 250 watt voeding dan).

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
neej het is U=I*R
U= spanning in volt
I= stroomsterkte in ampere
R= Weerstand in Ohm

• slacksoff
  • Laatst online: 20:53
Op zaterdag 10 februari 2001 18:44 schreef Tha_Roeltje het volgende:

Ennuh, volgens mij is een T-Bird 1,2 ghz op een DDR moederbordje sneller als een P4 1,4 ghz...
(behalve dan in Q3)
dat kan best... maar wat heeft dat met deze topic te maken?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

hij bedoelt 140 Watt voor de twee TB P=U*I
I=140/1,75=80 Amp
die 16 amp is wissel 220/230V = 3680VA is ruim vodoende voor 'n 430Watt PC met 5 60watt lampen genoeg en een 2kw gril en 'n 1kw stof zuiger

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

een dual TB zal ongeveer net zoveel beter presteren t.o.v een enkele TB als 'n dual PIII met een enkele 'n verschil kan ook voorkomen door de GTL+ en EV6 achitektuur
en
je moet 'n dual OS gebruiken met Mutythreaded APS zoals 3d studio max op w2k
en hardware dependend aps moeten ook mutithread drivers voor de hardware hebben

Moederboorden zijn iets goedkoper van intel met uitzondering P4 MB's
en voor zo'n P4 koop je mischien wel 2 top TB ondangs prijs verlagingen en die rdram moet je ook niet vergeten

maar zo'n dual amd bordtje zal ook niet gedkoop zijn 700-1600 piek denk ik

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Op zaterdag 10 februari 2001 19:42 schreef SuperG het volgende:
hij bedoelt 140 Watt voor de twee TB P=U*I
I=140/1,75=80 Amp
die 16 amp is wissel 220/230V = 3680VA is ruim vodoende voor 'n 430Watt PC met 5 60watt lampen genoeg en een 2kw gril en 'n 1kw stof zuiger
Thanx SuperG, ja |:( ik bedoelde natuurlijk Watt; echter blijft het nog steeds een hele grote stroom, ca. 40 ampere per proc. (dus nog steeds heet).

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Vraag jezelf eerst af waarvoor je wil Dual-len. Als je nú wilt Dual-len, neem dan een Dual-socket 370 mobo voor PIII's. Neem desnoods 2 langzamere/goedkopere PIII's en overklok ze.

Een dual-760 mobo zal erg duur zijn, waarschijnlijk. Maar misschien is het interessant om 2 Durons op zo'n plankje te prikken en deze dan te overklokken. Maar je zult dan nog even geduld moeten hebben, want die mobo's zijn er nog steeds niet.

Verwijderd

Ik heb een PIII 800, maar de vraag die jij stelt is: of een AMD 1(?)Ghz, of een P IV. Nou dan zou ik toch echt voor de AMD gaan om een paar redenen:
-PIV procs worden binnenkort weer "vervangen" door pocs met meer pins, niet plaatsbaar op de andere mobo's (en andersom, duh :) )
-P IV loopt nu behoorlijk kut, omdat er nog geen geoptimaliseerde softe waar voor is.
-Walgelijk duur.
-AMD is met z'n 1.2 ? Ghz proc toch sneller.

Zo, en dit komt uit een intel gebruiker z'n mond??? Hmm, nou ik zal wel gewoon gelijk hebben... OF je neemt een 1Ghz PIII samen met een cusl2 (-c), kan ook natuurlijk :)

edit: ik las t verkeerd. je wilt dual gaan, stomme ik |:( :)

Verwijderd

AirHead heeft een stel goede argumenten.

voordat je een AMD760 dual-plankje in de winkel kan kopen zijn we wel weer een paar maanden verder. Als je haast hebt is een dual-TB systeem dus geen optie. Als je geduld hebt, zou ik er op wachten. Een single TB1.2 verslaat een Piv-1.5 in de meeste tests. Een dual TB1.2 (tegen die tijd zal de 1.3 ook wel verkrijgbaar zijn) is dus helemaal sneller dan een Piv-1.5.

Total-Control heeft het over de zware voeding die een dual-TB nodig zal hebben (en daar heeft ie ook gelijk in), echter een Piv heeft ook een zware (en speciale atx 2.03) voeding (en kast) nodig. Dus wat dat betreft is er geen verschil.

Als je haast hebt met het kopen van je systeem, moet je eerst goed afwegen of je wel wat hebt aan een dual-systeem (dat moet je sowiezo doen) en dan of een single TB1.2 kopen of een dual Piii-1000.

Ik weet niet voor welk doel je je pc wil gaan gebruiken, maar zo te horen speelt budget geen belangrijke rol. Als je echt veel cpu-kracht nodig hebt en je wil toch vasthouden aan een Windows-omgeving, dan kun je misschien een quad-xeon systeem overwegen. Als je niet aan een windows omgeviong gebonden bent, is een linux cluster voordeliger (kijk maar eens bij http://www.microway.com daar kun je ze kant-en-klaar kopen).

Als je gewoon lekker wilt gamen, koop dan geen dual-systeem, maar een snel-uniprocessor systeem (tb1.2 met alles er=op-en-er-aan).

Succes ermee

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:52

Ruudjah

2022

Over dual AMD mobo's: Ze zijn er nog niet. En als ze gaan komen, verwacht dan geen prijs van rond de 600 piek, eerder 1000-1500. Die borden komen van Tyan af, voorlopig de eerste die dual AMD maakt. Dit zijn serverborden, met o.a. dual LAN, onbard SCSI160, 64-bit PCI. Deze borden zijn ook duidelijk niet voor de tweaker bedoelt, laat staan dat je daarmee kan overclokken. Misschien over een jaar, als AMD naam heeft gemaakt in de servermarkt, mogen bedrijven als Asus en Abit 760MP borden maken van AMD. Dikke pech, helaas.
Over dual p3 en dual Athlon: Dual p3 is ongeveer even snel als dual athlon. Dit komt door verschillenden redenen, nml: Dual P3 heeft veel geoptimaliseerde software, speciaal voor (dual) p3 dus. Athlon's zijn over het algemeen sneller dan p3's, dus in andere niet geoptimaliseerde software is de T-bird weer sneller. Omdat de dual bus van AMD anders is dan die van Intel, (sneller, point-to-point bus) kun je ervan uitgaan dat dual Athlon op busafhankelijke programma's sneller is dan p3. Het hebben van geoptimalsieerde software voor de athlon doet dat verschil weer teniet, gemiddeld gezien.
Ik heb dual celly550, waarom: omdat ik vaak een cd-tje aan rippen ben, cde aant compileren, filmpje omzetten van (divx ;-) :)). Bij deze taken is de proc altijd honderd procent belast. Heb je er twee, dan pakt windows2000 simpelweg de andere processor, en kan ik gewoon doorwerken. Een single proc systeem wordt dan retetraag.
En dual celly@bp6= cheapy!!! Als AMD toch van plan is om dual borden voor onder de 1000 te verkopen, ga ik voor dual Tbird, anders soldeer ik mijn bp6 om naar dual p3.

TweakBlog

Verwijderd

Ik zou een AMD nemen P4 is vet veel duurder.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
Op zondag 11 februari 2001 11:49 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Ik zou een AMD nemen P4 is vet veel duurder.
hallo, hij heeft het over een DUAL ahtlon hoor, ik denk dat de P4 goedkoper is en wel om de volgende redenen:

2x Athlon 1000 = 1x P4 (strax)
Dual Athlon mobo = minstens 1500 ballen = reteduur
je moet een 400+ W voeding hebben en die zijn ook niet bepaald goedkoop.
om het af te maken ook nog 1 a 2 ultra160 harde schijven omdat er standaard een ultra160 SCSI controller zit op die mobo's.

wat prijs betreft dus een Pentium 4, maar qua performance enzo een Dual Athlon.
hangt er ook geheel vanaf wat je ermee wilt gaan doen, ofcorz ;-)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
Op zondag 11 februari 2001 12:02 schreef sp_strikwerda het volgende:

[..]

hallo, hij heeft het over een DUAL ahtlon hoor, ik denk dat de P4 goedkoper is en wel om de volgende redenen:

2x Athlon 1000 = 1x P4, qua prijs dan (strax)
Dual Athlon mobo = minstens 1500 ballen = reteduur
je moet een 400+ W voeding hebben en die zijn ook niet bepaald goedkoop.
om het af te maken ook nog 1 a 2 ultra160 harde schijven omdat er standaard een ultra160 SCSI controller zit op die mobo's.

wat prijs betreft dus een Pentium 4, maar qua performance enzo een Dual Athlon.
hangt er ook geheel vanaf wat je ermee wilt gaan doen, ofcorz ;-)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Pagina: 1