Toon posts:

Main VGA + Clone TV ATi Driver Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kwam net het volgende probleem tegen als ik de huiduge VGA @ 1440 wil hebben en het gekloonde scherm op 1024 x 768 x32 aka de TV:

Dus het volgende:
Kom net terug van een maat die heeft deze layout:

A64 X2 3800+ AM 2
2x 512MB DDR2-800
MSI-K9A Platinum AMD 580X ATi SB600
Sapphire X1950 Pro 256MB PCI-E
2x WD Caviar 500GB SataII300 in Raid 0 array
Dual Boot: WindowsXP Pro + SP2 en Windows Vista Ultimate

Het probleem zal wel bekend zijn maar het is nog steeds zo met die Ati drivers dat als men een TV-Out will gebruiken in "Clone Mode" met je main vga aka de TFT, is dat je dan verplicht bent om je main VGA ook op 1024 x768 x32 moet zetten en niet hoger als bevoorbeeld 1440 x 900 wat je TFT normaal wel aan kan, niet echt om vrolijk van te worden eerlijk gezegd -O-
Iets als dit heeft altijd wel op die GeForcejes gespoord :X
Men betaald voor een goede games kaart maar als me de TV Out wil gaan clonen met je main VGA gaat het niet iom dat die driver het niet toelaat, vage sjiit man.

Is hier nou echt een oplossing voor en zo wel met de officiele drivers? met de Omega's krijgt hij het zelfde drama, en eerlijk gezegt had dit probleem allang opgelost moeten worden vooral voor dat new gen spul.

Aangezien het niet werkt met de standaard drivers wat wel erg triest is aangezien het bij kaatren van andere merken gewoon wel gaat. :/

kijk het is zo dat me maat de TV-Out gewoon vaak gebruikt en ja dat dit probleem alleen nog voorkomt met ATi drievrs ook van deze tijd kwam hem best schokkend over, hij nam die X1950 Pro PCI-E 256 omdat het een goede game kaart was voor zijn prijs en nu dat we er achter kwamen met dat TV-Out gebeure is het toch weer een beetje een teleurstelling. ;(

• epdm2be
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Het probleem is in feite het volgende.

Je kan je hoofdscherm (LCD_monitor) op hogere resolutie zetten, daarna scherm clonen op TV (waarbij de TV dan in mode "pan & scan"gaat). Maar dat deze terug naar 1024x768 (max. TV resolutie) gaat na een reset.

Het rare is dat op mijn oude ATI Radeon AIW 9800pro dat TV-out (clone) ding perfekt werkte. De resolutie van je hoofdscherm (LCD monitor) werd behouden en de TV BLEEF in pan & scan modus.

Ik begrijp eigenlijk ook NIET waarom dat nu niet meer werkt. ter informatie ik heb eveneens een Radeon X1950pro ondertussen.

Ik zal eens kijken of er melding van dit probleem op de ATI-forums staat en wat men daar als mogelijk oplossing biedt.

MvG

EPDM

• epdm2be
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
this is written in ATI's knowledge base:

37-501: Can I Set Independent Refresh Rates When Using Two Displays in Clone Mode?

The information in this article applies to the following configuration(s):

o Catalyst Control Center
o ATI Control Panel
o Radeon® series
o All-In-Wonder series
o FireGL series
o FireMV series

NO. Only in Extended mode independent resolutions and refresh rates can be selected and NOT in Stretched or Clone mode.

Clone mode represents the exact duplication of the primary monitor in terms of displayed image, resolution and refresh rate.