laptop wil niet slapen

Pagina: 1
Acties:

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03-2025
Hallo.

Mijn laptop (Asus Z3S) wilt niet gaan slapen als ie ingeplugd is.

Ik heb laatst een schone install van vista gedaan, daarvoor deed ie t nog wel...

ik heb de instellingen in energiebeheer en power4gear extreme nagekeken, maar dat staat allemaal goed. Ook wake by instellingen staan goed.

Als ik de stekker eruit trek en m dan laat slapen doet ie t wel...
ik heb energiebeheer gedubbelcheckt, maar alles is in plugged in indentiek aan de instellingen van on battery...

ook al haal ik alle peripherals eruit, inclusief draadloos usb ding voor muis, 3,5mm audio jack, USB HDD, gaat ie nog niet slapen.
de enige manier is om eerst de stekker eruit te jassen.
je zou zeggen dat dat niet zo erg is, maar ik wil m ook wel eens laten slapen als ik ga slapen, zodat ie niet zo zoemt en weet ik veel wat doet.

je zou zeggen, zet m dan gewoon uit, maar dan duurt opstarten veel langer, met sleep is het een druk op de power knop, wachtwoordje inrammen en gaan met die laptop(banaan)

iemand een idee over waar het aan kan liggen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Hoe wil je hem laten inslapen?

1. Via Start -> Afsluiten
2. Door de klep dicht te doen
3. Fn+F1 indrukken

bij punt 2 is het van belang dat Power4Gear Extreme wel zo staat ingesteld dat de actie bij "Lid switch close action" bij alle standen van P4G op Plugged in goed staat ingesteld. ZO heb ik die actie dus op niks doen staan. Overigens moet daar dus ook de slaapknop worden ingesteld. Let er wel op dat P4G dus onderscheid maakt tussen Plugged in en Battery!. ZO kun je het op battery prima hebben ingesteld maar op plugged in niet. Verder altijd opslaan, gewoon per stand ipv direct alles te doen en aan het eind opslaan. Dat gaf hier problemen.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 19-08-2007 11:13 ]

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03-2025
In Power4gear staan de plugged in en on battery instellingen hetzelfde, ik wil m laten slapen door op de power knop te drukken, niet in t start menu maar op de laptop zelf.
met batterij geen probleem, ingeplugd zet ie mn scherm uit, maar hoe lang ik ook wacht, zodra ik een knop indruk gaat ie gewoon naar mn loginscherm, de hdd en fan schakelt ook niet uit.

gisteravond nog ff getest:

als ik m laat slapen zonder stekker, en terwijl ie slaapt doe ik de stroom er weer op, blijft ie ook slapen.