Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gebroken connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

sinds mijn garantie toch al verlopen is, heb ik mijn canon open gedaan en zelf geprobeerd de "E18" error te maken. Dit is denk ik dan ook gelukt omdat ik de lens (manueel) weer mooi in en uit kan draaien.

Maar toen ik alles weer ineen aan het zetten was, zag ik dit:
afbeelding1
afbeelding2
Ik ken hier dus hellemaal niets van...

Zou het nog werken?
Of zou ik het mss op een eenvoudige wijze kunnen maken??

thx.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je kan proberen het plastic bovenlaagje over het spoortje bij het gebroken stuk eraf te krabben en dan beide delen weer voorzichtig aanelkaarsolderen. Kans dat het dan weer gewoon vrolijk werkt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

idd zou ik ook proberen

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet wat signaal er door gaat, maar misschien kan je de volledige strip vervangen door een eigen kabel, ergens een 4 ( of 8 ) pins flatkabel vandaan halen en er tussen solderen.
Als je aan de andere kant kunt tenminste, ik weet niet of je die lens daar kunt openmaken.

[ Voor 19% gewijzigd door kluyze op 19-08-2007 13:46 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:28
Ik zou voor het soldeeridee gaan..

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:47

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Vergeet het op dat plastic kan je bijna niet solderen 1sec te lang en je bent er doorheen.
het einde (waar nu de tin zit) kan beter tegen de hitte en daar kan je wel voorzichtig solderen

Ik ben ook al meerdere malen zoiets tegengekomen. Mijn oplossing was om op bijv marktplaats een kapot toestel te kopen en dan de onderdelen die je nodig hebt om te zetten (vaak zit de lens vast door zand of ze hebben hem laten vallen)

Wat je ook nog kan doen is naar canon service bellen wie weet kan je wel een nieuwe kabel aankomen tegen een leuke prijs

Een kabeltje leggen gaat ook zeker te weten niet
Hij moet namelijk de lens in en daar is maar net ruimte voor dit kabeltje

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Als je het zelf wil doen, dan kan je beter een dun draadje parallel aan het gebroken spoortje leggen, van soldeerpunt naar soldeerpunt zeg maar.
Wat die spoortjes zijn gemaakt van opgedampt koper oid, flinterdun, en echt niet te solderen. (ik spreekuit ervaring. ;) )

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hangt ervanaf: je hebt idd flatcables met opgedampt koper of grafiet of andere geleidende meuk, maar dit lijkt meer een flexibele printplaat te zijn. Die worden op een andere manier gefabriceerd en zijn (na afkrabben van het bovenste laagje plastic) meestal prima te solderen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 17:45
Idd, of gewoon even verhitten met de soldeerbout, dan brand het plastic er gewoon af.

Wel voorzichtig zijn natuurlijk he...
Pagina: 1