[Filehosting] spam spam spam....

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:19
Modbreak:SPAM

[ Voor 97% gewijzigd door bjck op 19-08-2007 01:38 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

slijkie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:43:
Hallo mede-tweakers,
[..]

Hebben jullie tweakers nog idee'n of suggesties voor ons? Wij horen het graag!

[..]
Welkom op GoT,

En je eerste post gebruiken om te spammen is hier niet echt een graag gezien iets. Dus idee'en cq suggestie is dan ook: Lees de FAQ's en de Policies die er zijn.

Verders, succes ;)

Ey!! Macarena \o/

• slijkie
spammen? ik ben al bezoeker van T.Net sinds weet ik waneer... ik dacht laat ik het even delen... en dan is het spam? wat is dit voor onzin?

ik heb dit gelezen:
I&H - Policy en FaQ

:/

[ Voor 24% gewijzigd door slijkie op 19-08-2007 00:52 ]

• TokkeF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:32
En hoe zit dat met de legaliteit ?
Ik veronderstel dat de klachten niet lang meer gaan wegblijven als je illegale bestanden host. Is volgens de wet nog steeds verboden

• slijkie
TokkeF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:51:
En hoe zit dat met de legaliteit ?
Ik veronderstel dat de klachten niet lang meer gaan wegblijven als je illegale bestanden host. Is volgens de wet nog steeds verboden
Wij zijn druk bezig met design, en volgens de privacy wet mogen wij niet in de "prive" uploaded bestanden kijken... maar als mensen "Report" klikken mogen wij het bestand bekijken en verwijderen.

Wij hebben al meerdere e-mails met stichting BREIN hierover uitgewisseld.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Waarom is de site alleen in het Engels?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
slijkie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:51:
spammen? ik ben al bezoeker van T.Net sinds weet ik waneer...
Dus je kent de regels hier goed..
Het algemeen beleid #spam

Met alle respect.. maar dit is gewoon reclame maken voor je eigen site en is gewoon spam.

• slijkie
Fuzzillogic schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:57:
Waarom is de site alleen in het Engels?
Nederlandse versie staat in de volgende update van 1 september ;)

• slijkie
Jimster schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:58:
[...]

Dus je kent de regels hier goed..
Het algemeen beleid #spam

Met alle respect.. maar dit is gewoon reclame maken voor je eigen site en is gewoon spam.
oh juist... en over een ADSL bedrijf mag dan weer wel... emm reclame maken... we zijn NONPROFIT... dat stond er toch... maar nee meneer vind het weer reclame maken, wat is dit toch voor een onzin... dan kan je deze hele sectie weg laten... denk na man :O

• TokkeF
Lijkt me toch iets dat eens slecht kan aflopen.
Stel dat iemand eens een schadevergoeding eist voor de schending van zijn auteursrechten, het zal hem niet zoveel kunnen schelen dat u zegt dat u die bestanden niet heeft bekeken wegens de wet op de privacy (bestanden die ik public upload).

Ik vrees dat de eindverantwoordelijkheid dan toch bij u komt te liggen

EDIT : Ik denk ook wel dat dit onder SPAM valt

[ Voor 6% gewijzigd door TokkeF op 19-08-2007 01:03 ]

• slijkie
TokkeF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:02:
Lijkt me toch iets dat eens slecht kan aflopen.
Stel dat iemand eens een schadevergoeding eist voor de schending van zijn auteursrechten, het zal hem niet zoveel kunnen schelen dat u zegt dat u die bestanden niet heeft bekeken wegens de wet op de privacy (bestanden die ik public upload).

Ik vrees dat de eindverantwoordelijkheid dan toch bij u komt te liggen

EDIT : Ik denk ook wel dat dit onder SPAM valt
Klopt, het is riskant, er komt nu ook een T.O.S (Terms Of Service) waarmee je eens moet zijn om te mogen uploaden, dan zijn wij "bijna" niet meer verantwoordelijk voor wat er geupload word.

• slijkie
Oke guys, en als ik nu is dit bericht verander en 1 woord evoor zit "Ervaringen met..." bla bla... dan mag et weer wel?

• Jimster
slijkie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:59:
[...]
oh juist... en over een ADSL bedrijf mag dan weer wel... emm reclame maken... we zijn NONPROFIT... dat stond er toch... maar nee meneer vind het weer reclame maken, wat is dit toch voor een onzin... dan kan je deze hele sectie weg laten... denk na man :O
Iets vriendelijker mag ook wel.
"Denk na man". Wie heeft jou ooit verteld dat alleen bedrijven die winst maken als doel hebben reclame maken?

• a casema user
  • Laatst online: 09:17
die radio-velden van public/private staat bij mij versprongen, ziet er vreemd uit.

ohja en bij zoeken krijg ik als ik slechts een paar resultaten heb
Results: 6
1
10
ook niet echt duidelijk

[ Voor 44% gewijzigd door a casema user op 19-08-2007 01:10 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• slijkie
Jimster schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:05:
[...]

Iets vriendelijker mag ook wel.
"Denk na man". Wie heeft jou ooit verteld dat alleen bedrijven die winst maken als doel hebben reclame maken?
Oke, mijn excuses hiervoor.

Mijn bedoeling is 100 % niet reclame te maken. het is puur voor idee'n, we zijn nog in de beta en wil graag weten hoe en wat. meer vraag ik niet.

• TokkeF
Maar als u mijn auteursrechten schendt kan het me bijzonder weinig schelen dat u zegt dat ze dat iemand anders dat op zijn verantwoordelijkheid op uw server heeft gezet.

Dat is iets wat u dan zelf mag gaan oplossen met die persoon (maar dat zijn mijn zaken dan niet), u bent verantwoordelijk voor de illegale gehoste bestanden (en daar komt u niet onderuit, ook niet met een T.O.S.)

Dus ik zou maar heel hard oppassen als ik u was

• slijkie
TokkeF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:09:
Maar als u mijn auteursrechten schendt kan het me bijzonder weinig schelen dat u zegt dat ze dat iemand anders dat op zijn verantwoordelijkheid op uw server heeft gezet.

Dat is iets wat u dan zelf mag gaan oplossen met die persoon (maar dat zijn mijn zaken dan niet), u bent verantwoordelijk voor de illegale gehoste bestanden (en daar komt u niet onderuit, ook niet met een T.O.S.)

Dus ik zou maar heel hard oppassen als ik u was
Weet u hoeveel illigale bestanden rapidshare.com host? dat is in de Terrabytes... :|

• Jimster
slijkie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:10:
[...]
Weet u hoeveel illigale bestanden rapidshare.com host? dat is in de Terrabytes... :|
Dek jij je op zo'n manier in bij de rechter? Hetzelfde als; maar hij reed ook door rood!
Verdiep je eens wat meer in de materie. Lijkt me niet prettig om opeens aangeklaagd te worden door allerlei instanties.

• slijkie
Jimster schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:13:
[...]

Dek jij je op zo'n manier in bij de rechter? Hetzelfde als; maar hij reed ook door rood!
Verdiep je eens wat meer in de materie. Lijkt me niet prettig om opeens aangeklaagd te worden door allerlei instanties.
Alles kan gebeuren, maar wat moet ik dan doen... een "Delete All" knop maken?

Wat stelt u voor?

• TokkeF
Om maar een voorbeeld te geven dat rapidshare ook niet zo maar weg komt

http://tweakers.net/nieuw...akken-Rapidshare-aan.html

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Misschien is het handig om voordat je dit doorzet eens goed na te gaan denken over de policies en een advocaat in de arm te nemen over de mogelijke gevolgen en hoe je je het beste daartegen kunt indekken. Dat kan wat kosten maar anders zou je het je nog weleens veel meer kunnen gaan kosten.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• slijkie
Alles wat ik hierop kan zeggen is, we zijn er mee bezig. En wij hebben goeie advocaten dat wel. Maar uiteraard hebben wij geen zin in zulke rechtzaken.
Maargoed, er moet rekening mee gehouden worden, want anders kan NIEMAND een filehosting service beginnen in nederland toch?

• TokkeF
En uiteindelijk moet je misschien onder ogen durven zien dat de bedoeling van de website (of alleszinds waarvoor ze vooral gebruikt zal worden) het uitwisselen is van illegale bestanden, en dat is nu eenmaal niet toegelaten.

Dus ik denk niet dat je er onderuit gaat kunnen komen, je kan het misschien beter stop zetten voor de eerste echte klachten er aan komen. Wel vreemd dat je hier op voorhand niet meer over hebt nagedacht, het is het eerste waar ik aan zou denken.

EDIT :
Ja ik denk dat het voor niemand mogelijk is een illegale website op te zetten in nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door TokkeF op 19-08-2007 01:26 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:44
TokkeF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:09:

Lijkt me onzin. In weze is er niet veel verschil tussen een uploadservice en de gratis homepage die je bij een provider krijgt. De provider is ook niet verantwoordelijk te stellen wanneer er iemand dingen opzet die wettelijk verboden zijn of auteursrecht schenden. De provider is wel verplicht te handelen wanneer ze daarvan op de hoogte word gesteld. Bestanden wissen en account blokkeren enzo.

Een "report" knop lijkt me dus voldoende, op voorwaarde dat nlshare er ook iets mee doet en niet alle klachten automatisch de prullenbak ingooid. :P

_██_
(ಠ_ృ)

• TokkeF
Atomsk schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:24:
[...]

Lijkt me onzin. In weze is er niet veel verschil tussen een uploadservice en de gratis homepage die je bij een provider krijgt. De provider is ook niet verantwoordelijk te stellen wanneer er iemand dingen opzet die wettelijk verboden zijn of auteursrecht schenden. De provider is wel verplicht te handelen wanneer ze daarvan op de hoogte worden gesteld.

Een "report" knop lijkt me dus voldoende, op voorwaarde dat nlshare er ook iets mee doet en niet alle klachten automatisch de prullenbak ingooid. :P
Een provider weet wel snel de klacht door te sturen aangezien die al de gegevens heeft van u. Wat niet het geval is bij een anonieme upload.

• slijkie
Atomsk schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:24:
[...]

Lijkt me onzin. In weze is er niet veel verschil tussen een uploadservice en de gratis homepage die je bij een provider krijgt. De provider is ook niet verantwoordelijk te stellen wanneer er iemand dingen opzet die wettelijk verboden zijn of auteursrecht schenden. De provider is wel verplicht te handelen wanneer ze daarvan op de hoogte worden gesteld.

Het is in beta, grote update 1 sept. zal een uitgebreid report systeem bevatten.

• slijkie
TokkeF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:27:
[...]

Een provider weet wel snel de klacht door te sturen aangezien die al de gegevens heeft van u. Wat niet het geval is bij een anonieme upload.
Wij hebben alle IP adressen van onze uploaders.
Tuurlijk kan met het omzeilen d.m.v Proxy's etc. maar we doen ons best.

• TokkeF
Ja ik kan het zelf ook niet zeggen. Ben zelf helemaal geen expert op dit gebied, maar het lijkt me allemaal wel een gevaarlijk iets.

In een tijd dat zelfs providers p2p verkeer moeten gaan tegenhouden (uiteindelijk is dat helemaal hun verantwoordelijkheid niet), dat linken naar een illegaal bestand ook verboden is, enz... lijkt het me heel vreemd dat deze website niet illegaal zou zijn (of worden).

Maar ik heb mijn punt intussen wel gemaakt, en dit eindeloos herhalen heeft geen zin.

• slijkie
TokkeF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:36:
Ja ik kan het zelf ook niet zeggen. Ben zelf helemaal geen expert op dit gebied, maar het lijkt me allemaal wel een gevaarlijk iets.

In een tijd dat zelfs providers p2p verkeer moeten gaan tegenhouden (uiteindelijk is dat helemaal hun verantwoordelijkheid niet), dat linken naar een illegaal bestand ook verboden is, enz... lijkt het me heel vreemd dat deze website niet illegaal zou zijn (of worden).

Maar ik heb mijn punt intussen wel gemaakt, en dit eindeloos herhalen heeft geen zin.
De site is volkomen legaal, alleen sommige files wat de gebruikers uploaden is illigaal.
Er zullen ook wel is members van GoT forum iets illigaals posten, en dat word toch ook gelijk aangepakt?
Nou, dat proberen wij ook. Zo snel mogelijk alles aanpakken.

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 14:24

Toolskyn

€ 500,-

Je biedt geen enkele bescherming tegen automatische download tools. Er worden altijd vrij snel kleine programma's geschreven die je webinterface ontlopen en dus ook je reclame, daarbij lijkt het erop dat ook je downloads een vaste url hebben, dus ook dat is niet handig als je reclameinkomsten wil maken. Ook al heb je het in je TOS staan, als je er niet achter kan komen of er door een tool of door een mens geklikt is op een link kun je natuurlijk nooit zeker zijn van je inkomsten.

Betreft de report knop: Youtube heeft ook een report knop, maar dat was blijkbaar ook niet voldoende, dus je kan er zeker niet zondermeer vanuit gaan dat een report knop voldoende is, actief zoeken naar beschermde bestanden kan misschien ook van je worden verlangt.

gewooniets.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.