[PHP] Dynamische CSS geeft waarde wel door maar toont niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 22:00
Zoals de titel weergeeft heb ik een probleem dat mijn dynamische css sheet die gegenereerd wordt door PHP de waardes in de stylesheet wel doorgeeft maar niet toont op het scherm.

Bijv. Ik wil een dynamische achtergrond laden uit de mysql database of via een $_GET waarde dan gebruik ik het volgende

html:
HTML:
1
<link rel='stylesheet' href='css/main.php' media='screen' type='text/css'>

php / css bestandje
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
header('Content-type: text/css');
echo"
ect...
#divbackground {
width:551px;
height:284px;
background: url(pad/naar/afbeelding/$_GET[afbeelding]) center center;
}
etc...
";
?>

Als ik het pad naar de afbeelding gewoon handmatig intyp dan laat hij de afbeelding / achtergrond juist tonen, maar als ik dus de variabele laat staan niet, terwijl deze wel gewoon goed geparst wordt! Voor de duidelijkheid: $_GET[afbeelding] is na het parsen dus wel gewoon goed gevuld....maar toont niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

HTML:
1
href='css/main.php'

Waar zijn je GET parameters ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Snake op 19-08-2007 00:36 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. Je kan code tussen [code=php][/] en [code=html][/] plaatsen, wat het iets leesbaarder maakt ;)

Daarnaast heb je geen PHP (dus Programming probleem), aangezien het wel degelijk goed wordt geparst. Alhoewel, bedoel je met parsen een echo in php of zie je het daadwerkelijk in je CSS verschijnen). Dit topic zou dus beter passen in Webdesign, Markup & Clientside Scripting.

Echter, voordat jeje topic move aanvraagt via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif, lijkt het me toch handiger om een testcase online te zetten (met alleen relevante code). We moeten de gegenereerde code zien en uiteraard weten hoe je directory structuur is (oftewel waar het plaatje te vinden is) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 19-08-2007 00:38 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 22:00
Het is reeds opgelost, ik heb de $_GET parameters meegegeven in het link bestand:
HTML:
1
<link rel='stylesheet' href='css/main.php?blaat=waarde' media='screen' type='text/css'>

Ik dacht dat ik de verkeerde php header mee had gegeven voor het css bestand. Aangezien de waardes wel succesvol doorstuurde via de web url, maar ze niet visueel liet tonen.

Maar er mag wel een slotje op wat mij betreft.