Toon posts:

Geen surround meer na formateren pc!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een 5.1 surround setje vr mijn pc gekocht en wil deze instaleren. Voordat men pc geformateerd werd kon ik bij audioinstellingen surround 5.1 aanklikken, dat weet ik zeker. Maar nu staat deze niet meer in de lijst en lijkt het alsof ik enkel maar stereo kan afspelen op mijn pc, terwijl ik zeker weet dat geluidskaart surround ondersteunt. Ik heb windows vista. Wanneer ik dus het volgende doe => configuratiescherm => geluid => luidsprekers configureren => dan staat bij audiokanalen enkel maar stereo => als ik dan op volgende klik staat surround-luidsprekers zo in lichtgrijs zo en kan dan niet aangevinkt worde. Ik kan dus geen surround instaleren. Heb ook al verschillende drivers geinstallerd en het internet afgezocht maar ik vind echt geen oplossing. Wie kan mij helpen aub ?

Ik heb een onboard geluidskaart van realtek HD audio definition

Mijn pc is een futji siemens Esprimo P5915 iq965 intel core 2 duo

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nieuwe drivers van Realtek al geprobeerd?

[ Voor 62% gewijzigd door Kurios op 19-08-2007 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ook deze is geinstalleerd

• Kurios
  • Niet online
welke driver had je voor de format geinstalleerd dan?

Volgens de manual van je pc heb je maar een Realtek ALC260 chipset! Een HD 2-channel chipset dus. Volgens mij kan je via S/PDIF toch een 5.1 signaal krijgen, maar dan heb je wel een aparte decoder(receiver) voor nodig. geen aansluiting op je moederbord volgens je manual, dus dat gaat niet werken helaas.

[ Voor 115% gewijzigd door Kurios op 19-08-2007 00:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vista. Vista ultimate via update. vr de de format had ik nx gedownd eigelijk. stond er automatisch op. Die s/pdif hoe werkt dat? en aparte receiver ?

Verwijderd

Topicstarter
maar toen had ik nog geen 5.1 setje, maar het stond wel in de lijst dat weet ik nog :)

Verwijderd

Topicstarter
is er dan een andere oplossing ?

• Kurios
  • Niet online
Nee, je onboard geluidschip ondersteunt maar maximaal stereo geluid. Enige wat je anders kan doen is een andere geluidskaart kopen die wel 5.1 ondersteund.

Overigens kan je ook de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gebruiken ipv 3x achterelkaar te posten, dat wordt niet zo gewaardeerd hier.
Daarnaast had je zelf ook even in de manual kunnen kijken! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Kurios op 19-08-2007 01:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:04:
[...]

Nee, je onboard geluidschip ondersteunt maar maximaal stereo geluid. Enige wat je anders kan doen is een andere geluidskaart kopen die wel 5.1 ondersteund.

Overigens kan je ook de edit [afbeelding] knop gebruiken ipv 3x achterelkaar te posten, dat wordt niet zo gewaardeerd hier.
ah ok, toch bedankt

Ahjasrry zal er op letten vr edit int vervolg :) !

Verwijderd

Topicstarter
Is een externe geluidskaart hiervoor goed ?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Als dat een 5.1 geluidskaart is wel.

En... Als je zeker weet dat je eerst wel 5.1 geluid had... Heb je je OS of je moederbord soms vervangen?

(Het is formatteren met 2x een t...)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:48:
Als dat een 5.1 geluidskaart is wel.

En... Als je zeker weet dat je eerst wel 5.1 geluid had... Heb je je OS of je moederbord soms vervangen?

(Het is formatteren met 2x een t...)
Nope, nx vervangen.

Ps: kzou ook een tv-tunerkaart extern willen aanschaffen, gaat dat op deze pc en is die dan compatibel met externe geluidskaart 5.1 ?

Edit: Welke geluidskaart en tv-kaart raden mij juliie dan aan ? Liefst ni te duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 17:00 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:07:
[...]

ah ok, toch bedankt

Ahjasrry zal er op letten vr edit int vervolg :) !
En dan tóch weer doen he...
Pagina: 1