Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C++] Zoekt Nederlandse Tutorials

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Beste Tweakers,

Ik wil heel graag de kunst van het programmeren leren, en ik heb ook een hoop tutorials gezien op 't web enzo. Het probleem is alleen dat het erg lastig is allemaal in het engels en ik ben ook op zoek naar gratis Nederlandse tutorials, liefst compleet enzo. Maar deze kan ik niet vinden..

Ik kan natuurlijk ook boeken aanschaffen, maar dit is een hobby en ik wil er niet zoveel geld in stoppen.
Weten jullie mischien een aantal Nederlandse tutorial sites? of mischien makkelijk te begrijpen engelse, zonder al die mooie moeilijke woordjes die ze erin zetten?

Alvast heel hartelijk bedankt.
MVG,
BCS.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
Ik zou toch met een boek beginnen. 'Aan de slag met C++' van Gertjan Laan bijvoorbeeld is een boek wat goed de basis van C++ uitlegt. Het boek is 2e wel op internet te vinden voor €15,- ofzo, dus niet verschrikkelijk duur ofzo :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
ach je heb gelijk ook 15 euro voor iets dat erg handig is en als het niks is verkoop ik het weer door, bedankt voor de tip ff kijken waar ik dat boekje kan vinden.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05
Tja, als je echt wilt leren programmeren, zal je toch moeten zorgen dat je engels beheerst. Wellicht vind je nu wel een paar goede tutorials in 't nederlands waar de basis wordt uitgelegd, maar voor geavanceerde onderwerpen is de kans op een goede nederlandstalige tutorial best klein.
Het aanbod van goede engelstalige tutorials is veel uitgebreider; ik kan je dus alleen maar aanraden om engels te leren, of gewoon ff doorbijten en toch die engelse tutorials doornemen. Dat zal in 't begin wat lastiger zijn, maar na verloop van tijd zal je engels toch ook wel verbeteren.

Als je toch met iets nederlandstalig wilt beginnen, dan zou ik het advies van Jaap-Jan volgen; stap een goede boekenwinkel binnen waar ze een groot aanbod hebben van informatica-gerelateerde boeken, en zoek een goed nederlandstalig boek dat geschikt is voor jou. Dat zal nog veel beter zijn die paar tutorials die je op 't internet zal vinden.

Verder is de bedoeling van dit forum niet om elkaar op tutorials te wijzen, dus daarom doe ik het topic maar dicht.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.