Power Consumption 7900GS

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Lateralus287
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 13:42
Hallo,

Volgende week word ik trots eigenaar van een nieuwe GF 7900GS (AGP). Very exciting, maar nu vraag ik me af of ik ook niet mijn voeding moet vervangen? Heb momenteel een 300W of 350W (niet zeker) en heb nog nooit problemen gehad met m'n GF 6600 GT (en die is momenteel ook redelijk OC'ed). Gaat die 7900 GS heel wat meer verbruiken?

Bedankt,

Sebastiaan

Verwijderd

Is het een A-merk voeding?

Wat hedde gij nog meer in de pc?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Wat voor merk is je voeding (en andere specs van je systeem ook)?
Doe anders even de PSU Calculator ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Bitage op 18-08-2007 23:57 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Een 6600GT met OC gebruikt zo'n 50 watt of meer, die 7900GS zo'n 80 watt. Het verschil is dus aardig groot en kan net genoeg zijn om een betere voeding te vereisen.

http://www.guru3d.com/article/Videocards/377/3/
NVIDIA states that the maximum peak is 82 Watt for the 7900 GS. So fo a GeForce 7900 GS NVIDIA recommends a 300-350 watt power supply with 22-23 ampere on the 12 volts rails. NVIDIA is recommending nothing too over-the-top in terms of wattage for the power supply unit, yet be aware as that's a lot of Ampage for a 12 volts rails.

(Had je ook zelf kunnen vinden.)

En... natuurlijk eerst de specs van je eigen PC opzoeken...

[ Voor 7% gewijzigd door pinockio op 19-08-2007 00:04 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Lateralus287
Bedankt voor de reacties (amai, jullie zijn snel!)

Voeding maakt deel uit van de case (AOPEN H600A), dus blijkbaar 350W.

Voor de rest, volgende config:

Pentium 4 - 2.6 Ghz (Rev. C)
Mainboard Intel 865PERL
1 GB Ram (4X256 Mb)
2 X 80 Gb SATA in Raid 0
+Onboard Sound
+DVD-Writer

Da zou het zowat moeten zijn ...

• Lateralus287
Sorry mensen, beetje research gedaan, en blijkbaar heb ik het volgende:

Het is dus een 300W voeding (damn!)

"The recommended total Power Supply Wattage gives you a general idea on what to look for BUT it is NOT a crucial factor in power supply selection! Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage."

Dit is wat ik op mijn voeding las:

+3.3V -> 28.0A
+12V -> 15.0A
+5V -> 30.0A

GF aankoop is een laatste upgrade aangezien ik nog graag een jaartje wil wachten met nieuw systeem (45nm, AMD Phenom, 2e generatie DX10, etc ...). Dus veel zin om nieuwe voeding erbij te kopen heb ik nie. Wat denken jullie?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het is vrij simpel te testen in de praktijk.
Bouw je nieuwe videokaart in, sluit alles aan en als alles goed is geinstalleerd ga je lekker een uurtje of wat een zwaar spel doen.
Voel dan aan het einde van dat uurtje spelen even achter bij je voeding om te kijken hoe warm de lucht is die uit de voeding komt.
Deze lucht zou ten alle tijden niet warmer dan handwarm moeten zijn. (niet meer dan 25-30 graden).
Is dit wel zo of krijg je voor deze tijd al Blue screens in windows gevolgd door een reboot dan weet je dat de voeding eigenlijk te licht is en zo goed als op 100% van zijn capaciteit draait.
(En iedere voeding geniet een veel kortere levensduur als deze continu op 100% moet draaien, vandaar dat het altijd beter is om een voeding te pakken met minstens 100-150 watt overcapaciteit in continue vermogen, dit garandeert tevens stabielere voltlijnen als de voeding van degelijke kwaliteit is).
Je hebt dan gewoon een nieuwe voeding nodig omdat deze het anders na een paar maandjes begeeft en de kans is dan groot dat deze meer hardware mee in het graf neemt.

Als extra maatregel zou je tijdens het gamen ook nog de 12 volt lijn kunnen meten door een mutlimeter aan te sluiten op een vrije molex stekker.
De maximale rationele afwijking voor de 12 volt lijn is 10%.
Dat wil zeggen dat deze maximaal in mag zakken tot 10,8 volt.
Als de voeding ook maar in de buurt komt van deze lagere spanning weet je dat deze veel te licht is en zal hij aanzienlijk sneller de geest geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 19-08-2007 11:39 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Aopen heeft goede kwalitatieve voedingen.
300Watt is meer dan voldoende voor jouw systeem. Check hier. Dus ik zou het gewoon zo laten.

Ik heb zelf zwaardere systemen met een 300watt (zalman) gedraaid. Aangezien de voedingen van Aopen altijd goede kwalitatieve voedingen zijn, verwacht ik ook geen problemen met jouw voeding icm jouw pc setup.

[ Voor 33% gewijzigd door silmaril8 op 19-08-2007 12:16 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lateralus287 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:45:
Very exciting, maar nu vraag ik me af of ik ook niet mijn voeding moet vervangen?
Je hebt hier een vraag over je voeding, niet over je videokaart! Je zit dus in het verkeerde subforum.
Informatie over voedingen en dergelijke kun je vinden in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18. Daar staat echt een hoop geschreven dus ga niet voor deze, relatief, simpele vraag weer een post aan maken want er zijn veel meer mensen met een vergelijkbaar systeem.
Als je na een zoektocht al een beetje een idee hebt wat je nodig hebt maar nog gerichte vragen hebt kun je daar prima zo'n vraag stellen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.