Infrarood verlenging!

Pagina: 1
Acties:
  • 8.235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:47
Ik noem het maar IR verlenging, hopelijk weten jullie zo wat ik bedoel.

Mijn receiver en htpc staan beiden in een kast die ik het liefst dichtlaat.
Nu zoek ik dus een manier om de infrarood signalen te verlengen. Volgens mij zijn er ontvangers die het signaal bedraad de kast inleiden en met een ledje op de ir-receiver van de verschillende componenten het signaal doorgeven.
Ik heb een logitech harmony 885 (nee helaas niet de 895..)

Zijn er mensen die dit gebruiken en kunnen me eventueel wat verschillende setjes aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

B&O heeft wel wat masterlink dingetjes die je in je muur kunt bevestigen zodat je met dezelfde ab je stereo in een andere ruimte kan bedienen.

dit is er 1 voor je lampen maar je zou eens moeten rondkijken of eventueel bellen of ze ook zoiets voor je apparatuur hebben
Afbeeldingslocatie: http://beoworld.org/assets/thumbnails/lcee2a.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gelukkig kan het ook goedkoper: voor een 20~25 euro heb je een IR-extender van Marmitek; klein doosje zet je bovenop je kast, en de twee zendertjes kun je op het IR-oog van je apparatuur plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 10:27
Of je maakt dat zelf met een PIC volgens mij moet dat best lukken.

Dan kun je die ene ontvanger netjes inbouwen in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 157535 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:10:
B&O heeft wel wat masterlink dingetjes die je in je muur kunt bevestigen zodat je met dezelfde ab je stereo in een andere ruimte kan bedienen.

dit is er 1 voor je lampen maar je zou eens moeten rondkijken of eventueel bellen of ze ook zoiets voor je apparatuur hebben
[afbeelding]
Ziet er gelikt uit maar lijkt me idd wat aan de dure kant, zal eens kijken naar zo'n marmitek set.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanverstege
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
rsmark al enig geluk met de marmitek set ? Ik wil namelijk een soort gelijke oplossing implementeren.

Dit is namelijk volgens mij de ultime oplossing; http://www.marmitek.nl/en/pdf/9728.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door stefanverstege op 24-08-2007 14:24 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
stefanverstege schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:20:
rsmark al enig geluk met de marmitek set ? Ik wil namelijk een soort gelijke oplossing implementeren.

Dit is namelijk volgens mij de ultime oplossing; http://www.marmitek.nl/en/pdf/9728.pdf
Daar kon je wel eens gelijk in hebben stefan, ziet er erg goed uit.
Zodra ik mijn htpc klaar heb ga ik hier achteraan, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231132

Hoi,
Ik heb die IR control pro van Marmitek net dit weekend gekocht. Schijnt net een nieuw product te zijn, trouwens. Was de eerste klant...

Werkt prima. Gewoon aansluiten met de poweradapter, IR ontvanger op de voorkant van je kastje plakken. En de kabeltjes met IR "zender" op je apparatuur.

Wat wel handig is: als je je afstandsbediening gebruikt, zie je een klein rood lichtje in de IR ontvanger. Weet je dus meteen dat hij heeft "gepakt".

Succes ermee als je het ook gaat gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:55
Hoeveel apparaten kun je op de Marmitek aansluiten? Ik heb er nogal wat.

oeps. had wat meer moeite moeten doen, het staat in de pdf hierboven. 4 tot max 8.

Dadelijk ook maar eens 1 bestellen.

[ Voor 46% gewijzigd door TheSiemNL op 27-08-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44
Anoniem: 157535 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:10:

[afbeelding]
dit ding hebben wij aan de muur hangen, hiermaa kan je je lampen bedienen met de afstandsbediening, heerlijk is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236284

Ben ook al een tijdje op zoek naar een IR verlenging. Kwam toevallig deze tegen:
http://www.audioholics.co...e-control-extender/review
http://www.nextgenerationhomeproducts.com/

Editor's Note: Why This Product Differs from Powermids and Other Remote Extenders
The Remote Control Extender from Next Generation Home Products is nothing like traditional remote control extenders. The difference is that there is NO IR RECEIVER. The transmitter is located within the battery compartment and picks up the remote's internal RF frequencies - sending them to the "space ship" receiver. Why is this significant? Because you do not have to point your remote at an IR receiver!

With this system you can walk anywhere in the house and use the remote, not just relocate to a different room where you have to carefully take aim at a remote IR receiver. This system is light years ahead of the others on the market and, as such, should not be put into the same category.

Heeft iemand al ervaring hiermee? En is deze ergens in Nederland te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb die marmitek gekocht en ben er erg over te spreken. Ik heb geen behoefte aan een ander (voorlopig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:21
Anoniem: 236284 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:08:
Ben ook al een tijdje op zoek naar een IR verlenging. Kwam toevallig deze tegen:

Editor's Note: Why This Product Differs from Powermids and Other Remote Extenders
The Remote Control Extender from Next Generation Home Products is nothing like traditional remote control extenders. The difference is that there is NO IR RECEIVER. The transmitter is located within the battery compartment and picks up the remote's internal RF frequencies - sending them to the "space ship" receiver. Why is this significant? Because you do not have to point your remote at an IR receiver!

With this system you can walk anywhere in the house and use the remote, not just relocate to a different room where you have to carefully take aim at a remote IR receiver. This system is light years ahead of the others on the market and, as such, should not be put into the same category.

Interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52684

jantje.vlaam schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:18:
Ik heb die marmitek gekocht en ben er erg over te spreken. Ik heb geen behoefte aan een ander (voorlopig).
Is het zo dat 1 pyramide meerdere apparaten aan kan sturen.
Dus als ik met AB1 schijn dat aan de andere kant IR signaaltje van AB1 uitkomt.
en met AB2 schijn dat er signaaltje AB2 uit komt.

Verder heb ik nog een algemene vraag.
Zijn er geen mooie pyramides dan deze. Ik heb bij iemand ooit een beeldje gezien dat dit ook zou kunnen. Kan maar 2 merken vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236284

Een vriend van me attendeerde me op deze:
http://www.oneforall-int.com/?pag=39&prodnr=101

SV 1100 Afstandsbediening Converteerder

Bedient de audio/video apparaten in uw kast.

Stuurt signalen door deuren, muren en plafonds, zodat u Audio/Video apparatuur kan bedienen die zich buiten uw gezichtsveld bevinden.

Draagbare RF zender is waar de afstandsbediening ook is.

RF zender bevindt zich in het batterijvak van de afstandsbediening.(AA + AAA)

Heeft een “Remote Control Extender” die tot 3 apparaten kan bedienen.

Installatie is net zo makkelijk als het vervangen van een batterij
.

Volgens mij is oneforall bij de MediaMarkt te koop. Ik zal binnenkort eens gaan kijken. Vind dit een erg interessant concept.

• TheSiemNL
Anoniem: 52684 schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:33:
[...]

Is het zo dat 1 pyramide meerdere apparaten aan kan sturen.
Dus als ik met AB1 schijn dat aan de andere kant IR signaaltje van AB1 uitkomt.
en met AB2 schijn dat er signaaltje AB2 uit komt.
Nee, het is een industrieel kastje wat je weg moet stoppen. het ding ziet er niet uit. Maar werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28

Tourniquet

Hiya, fellas!

Sorry voor de kick, maar ik ben ook op zoek naar een oplossing om IR-apparatuur in een kast te bedienen. De IR-extender van Marmitek ziet er interessant uit, maar misschien zijn er inmiddels meer spelers op de markt gekomen?

Ik snap eigenlijk niet waarom fabrikanten nog steeds IR gebruiken en niet overgegaan zijn op bluetooth. Mijn Playstation3 gebruik ik ook als DVD-speler en hiervoor is een bluetooth afstandsbediening verkrijgbaar. Het niet hoeven te "richten" van de afstandsbediening werkt heerlijk!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:56
Tourniquet schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:37:
Sorry voor de kick, maar ik ben ook op zoek naar een oplossing om IR-apparatuur in een kast te bedienen. De IR-extender van Marmitek ziet er interessant uit, maar misschien zijn er inmiddels meer spelers op de markt gekomen?

Ik snap eigenlijk niet waarom fabrikanten nog steeds IR gebruiken en niet overgegaan zijn op bluetooth. Mijn Playstation3 gebruik ik ook als DVD-speler en hiervoor is een bluetooth afstandsbediening verkrijgbaar. Het niet hoeven te "richten" van de afstandsbediening werkt heerlijk!
Je kan de IR-Pro8 van marmitek gebruiken, die is goed betrouwbaar.

Maar wat natuurlijk ook kan is de nieuwe Pronto reeks van Philips gebruiken.
De afstandsbediening werkt via RF met een ontvanger, waardoor richten niet meer nodig is. En bij de duurdere versies werkt het via WiFi.
Waarbij de ontvanger ook nog eens RS232 uitstuurt, waardoor je bij de apparaten die het ondersteunen ook terugkoppeling krijgt op de afstandsbediening... Werkt erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42
Anoniem: 236284 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:08:

Ik weet het, dit is eeuwen geleden gepost. Maar ik ben een tijdje aan het zoeken geweest naar een goede IR verlenging oplossing en ben daarin ook dit topic tegen gekomen. Ik heb na lang zoeken deze ook gevonden en besteld uit amerika, en wil even mijn ervaring met dit apparaat delen. Misschien dat iemand het interessant vindt.

Gisteren is het pakketje aangekomen en heb ik meteen de batterijen in de oplader gestopt. Het apparaatje ziet er niet uit, maar dat is niet belangrijk omdat ie toch in een kastje uit het zicht staat. Wat wel belangrijk is is dat het apparaatje idd super werkt.

Ik ga binnenkort een logitech harmony bestellen, en in combinatie met dit apparaatje kan ik met 1 afstandsbediening, zonder ergens heen te mikken al mijn apparatuur bedienen die volledig uit het zicht is. Hoe ideaal wil je het hebben? :)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Holy_Jampot op 16-02-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Nou ben ik ook wel benieuwd over welk apparaatje uit amerika je het hebt!

Merk/type? Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04 18:08
Hier staat een redelijk uitgebreide review. Volgens mij weet nog steeds niemand hoe het precies werkt, maar het werkt.

http://www.amazon.co.uk/review/R12RYWOGZYCEON

Ik zie hem bij NL webshops voor 35 euro, denk dat ik der maar voor ga.

Iemand misschien nog andere ervarigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 23:36
ik ben benieuwd of het inderdaad goed werkt. ik heb net een ir eggs 3 besteld. want die goedkopere maritek heeft wel een erg wazig design. alle kabels moeten aan de zijkant erin, dan blijf je dus nog steeds kabels zien. deze zou dat niet moeten hebben. dus we zullen zien. ik zal jullie op de hoogte houden

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04 18:08
Tall0ne schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:27:
ik ben benieuwd of het inderdaad goed werkt. ik heb net een ir eggs 3 besteld. want die goedkopere maritek heeft wel een erg wazig design. alle kabels moeten aan de zijkant erin, dan blijf je dus nog steeds kabels zien. deze zou dat niet moeten hebben. dus we zullen zien. ik zal jullie op de hoogte houden
Als het goed is krijg ik de oneforall deze week binnen, zodra ik hem werkend heb zal ik het even vermelden, werkt het niet geef me dan even een paar dagen om het ding uit te schelden en terug te sturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 23:36
Tall0ne schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:27:
UPDATE: het werkt. De kabels hadden misschien iets langer kunnen zijn (maar verlengen middels een kabeltje er tussen solderen kan altijd nog wel) , maar zeker omdat er een extern IR oog bij zit kun je zelf op 2 plaatsen IR ontvangers plaatsen. Al met al ben ik tevreden na een paar dagen klikken.

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:14
Ook hier weer een kick... ik sta op het punt om dit apparaat te bestellen (hier en hier meer info). Maar nu lees ik dus op de Conrad site een review die zegt dat je zo af-en-toe de voeding eruit moet halen. Zou dit echt zo dramatisch zijn of valt het wel mee?

En hebben jullie nog andere suggesties? Zijn er geen afstandsbedieningen te koop met bijpassende ontvanger die je "in het kast" komt plaatsen ofzo? Die dus als het ware de functie van overbrengen van het IR signaal "door het kastje heen" ook oplost.

[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 25-04-2012 20:51 ]

Pagina: 1