[TFT] Samsung Syncmaster 245b probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 12:48

BAWLS

... dingen met spullen

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe scherm binnengekregen, na alles aangesloten te hebben (via DVI) zag het beeld er in 1920x1200 er perfect uit.

Na ongeveer een half uur werken ziet het beeld er echter zo uit:
Maak eens even een fatsoenlijke thumbnail met een link naar de grote. Een plaatje van 4 megapixel ter grootte van bijna 2.5MB is niet echt geschikt voor iedereen. Zelfs al is de breedbanddichtheid in NL vrij groot

Ik heb geprobeerd de resolutie te veranderen, het scherm op een andere machine aangesloten, verschillende DVI kabels geprobeerd en verschillende refresh rates geprobeerd... niets helpt... het beeld blijft er heel vreemd uit zien.

Ik begin dus ernstig het vermoeden te krijgen dat dit scherm defect is :(

[Edit]
Zelfs in het bios ziet het beeld er raar uit :(

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 18-08-2007 22:32 ]

<signature/>

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Naar mijn mening lijkt het meer een videokaart probleem (overhitting). Andere videokaart geprobeerd met dat scherm?

Patient gamer

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gebeurt het ook als je in plaats van een DVI een simpele VGA (D-Sub) aansluiting gebruikt?
Zo zou je mogelijk onderscheid kunnen maken of je het meer bij de monitor zelf of bij de videokaart moet zoeken.
Als je trouwens wat toe wilt voegen en zelf de laatste bent die een bericht heeft geplaatst in de afgelopen 24u maak dan gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Probeer eens in het menu van je scherm RTA uit te zetten, schijnt wel eens te helpen.. Heb van dit probleem gehoord bij een Samsung 226BW serie. RTA maakt van de 5ms reactietijd 2ms.. ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Topicstarter
blmp schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:33:
Naar mijn mening lijkt het meer een videokaart probleem (overhitting). Andere videokaart geprobeerd met dat scherm?
Da's dus het rare... ik heb het op 2 verschillende systemen geprobeerd in meerdere resoluties. In alle gevallen werkt het niet. (Zowel met Ati als Nvidia)

Sorry.... hij was inderdaad vrij groot.... poging twee:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vjfury/images/samsung_syncmaster_245b_sca.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door BAWLS op 19-08-2007 04:46 ]

<signature/>

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n monitor heeft vast een selftest erin zitten, dat je te zien krijgt op het moment dat je je monitor aanzet zonder input. Probeer dit ook eens. Als dat er namelijk ook al crap uitziet dan ligt het zeker niet aan je input en zit het in het scherm zelf.

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 07:38:
Zo'n monitor heeft vast een selftest erin zitten, dat je te zien krijgt op het moment dat je je monitor aanzet zonder input. Probeer dit ook eens. Als dat er namelijk ook al crap uitziet dan ligt het zeker niet aan je input en zit het in het scherm zelf.
In het menu zit het niet, maar vanaf het moment dat de pc opstart ziet het beeld er vreemd uit. Ik vrees dat toch echt aan de monitor ligt en dat ik ontzettende pech heb als het gaat om webbestellingen ;) Van deze bestelling heb ik 1 lege doos (DVI switcher), 1 kapotte monitor stand en inmiddels ook 1 kapotte monitor....

[edit]
Overigens zal ik jullie dit stukje ironie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vjfury/images/imagine.jpg

Toch mooie reclame van Samsung ;)
cybersteef: volgende keer aub de edit knop gebruiken als je zelf de laatste poster bent van de afgelopen 24u

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 19-08-2007 14:37 ]

<signature/>

• lumbaal
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 15:25
BAWLS schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 04:40:
[...]

Da's dus het rare... ik heb het op 2 verschillende systemen geprobeerd in meerdere resoluties. In alle gevallen werkt het niet. (Zowel met Ati als Nvidia)

Sorry.... hij was inderdaad vrij groot.... poging twee:
[afbeelding]
Ik heb het zelfde probleem met mijn neovo f-419. Hoe is het met je scherm afgelopen?
Pagina: 1