[Antec fusion] VFD scherm werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:30
Ik heb vandaag een videokaart in mijn Antec Fusion v2 geplaatst (was eerst onboard video), en ik heb meteen gekeken of een voeding die ik nog had liggen - en die stiller is dan de voeding van de Antec - er in paste.

Dat ging niet, omdat van de grote moederbord aansluiting een extra aansluitingkje terug gaat (paars,rood,zwart) naar één van de extra aansluitingen van de Antec voorzijde

Ik heb van die andere voeding alleen de 24 en 4 pins aansluitingen aangesloten gehad, PC aan,geconstateerd dat hij inderdaad stiller was, toen ik erachter kwam dat deze dus zonder modden niet bruikbaar was.

Nu zit alles weer in elkaar, maar het VFD-scherm wil niet meer aan. Uiteraard zit de paars/rood/zwarte aansluiting weer aan de 3pins connectorjte, en ook de USBkabel zit aangesloten.
Diverse keren herstarten werkt niet, vanuit Vista wordt duidelijk aangegeven dat de VFD niet aangesloten is, dus op de een of andere manier krijgt ie geen stroom meer of zo

Nu viel me op dat de USB-kabel (aan de kant van het scherm, het "mannetje" dus) beschadigd is (heeft ergens bekneld gezeten), dus wellicht is die kapot (mooi is dat dan, want die zit vast aan de voorzijde :( ) maar aan de andere kant: het werkte tot vandaag probleemloos, en die beschadiging is zeker vandaag niet gekomen (de kabel zat voor zover ik weet ook niet bekneld op dat punt)

Ben ik wellicht nog iets vergeten? Buiten de paars/rood/zwart connector en de USB kabel is volgens mij niks losgeweest.

edit: excuseer, de USB-connector op het moederbord was losgeraakt (die zit onder een kluwen draden, daardoor moeilijk te zien en "handvast). |:(
Nutteloos topic, close please, sorry voor de tijd

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 18-08-2007 23:48 ]

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook problemen met de VFD.
Het display licht wel op, maar geeft in DOS en WINDOWS VISTA geen informatie weer. Dit deed hij voorheen wel.

Op welke manier kan ik bij het display komen om de connector te inspecteren?