[ATi Tool] Artifacts stoppen het programma niet

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ik vroeg me af of ATi Tool ineens anders was dan vroeger ... ik was mijn videokaart (EVGA 8800 GTS 320 - red.) aan het overklokken en dat leek prima te gaan (handmatig).

Stock is 500 / 800 (of nou ja eigenlijk 513 / 796)

Ik klokte hem handmatig stapje voor stapje tot 550 / 850 en er waren geen problemen. Dus ik dacht laat ATi Tool maar eens snuffelen. Waardes op stock gezet en op "Find Max Core" geklikt ...

Dat ging leuk tot 580MHz, toen zag ik een geel stipje .. even niets ... weer een. Ho, uhm ATi Tool ho? Hello! Ondertussen op 631MHz en dat hele blok zag zo'n beetje geel en dat domme programma zag helemaal niets. Ik wilde net op Abort drukken toen de hele bak vastsloeg. Afijn na een reset zijn we hier weer.

Ik dacht ik probeer het eens met het geheugen. Zelfde verhaal! Tot de 880MHz is het leuk, dan krijg ik dik veel gele zooi en dat vage programma geeft er niets om en blijft klokken :/ .

Mis ik een instelling of combatibility bug? ATi Tool 0.26 op schone XP Pro SP2 btw.

Edit -->

Bijvoorbeeld als ik een clock zet en ga scannen (even snel na 7 seconden genomen, wil wel me GPU heel houden).

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/4207/domatib4.jpg

No errors? Are you blind :X ! Ik heb de artifact slider helemaal naar links gedaan (lowest overclock, best artifact scanning ...) en ook de 'old' method aangevinkt en geprobeerd. Ding beukt er continue doorheen.

[ Voor 16% gewijzigd door Cassius op 18-08-2007 19:35 ]

De meeste mensen deugen!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
ATI Tool geeft geen errors aan bij Nvidia kaarten, wel bij ATI meen ik (bij m'n 9500np wel tenminste).

Gewoon zelf opletten ... sowieso beetje te verwachtten of niet dat het programma niet helemaal lekker werkt met Nvidia kaartjes ... :o

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
EyeWitness schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:39:
ATI Tool geeft geen errors aan bij Nvidia kaarten, wel bij ATI meen ik (bij m'n 9500np wel tenminste).

Gewoon zelf opletten ... sowieso beetje te verwachtten of niet dat het programma niet helemaal lekker werkt met Nvidia kaartjes ... :o
eeeh wrong awnser :P

ook bij NV kaarten doet die het.

Soms slaat ATITool wel eens wat over ja, heb ik hier ook..

Audi S3

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier werkt het bij mijn X1900XT (ATI kaart dus) ook niet al te best meer, eerst ging het nog wel goed. Ik snap dit ook niet en ga met mijn eigen ogen maar de scanner uithangen.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
MexxT schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:40:
[...]

eeeh wrong awnser :P

ook bij NV kaarten doet die het.

Soms slaat ATITool wel eens wat over ja, heb ik hier ook..
Hmm ... bij m'n 7900GT's en de 8800GTS van m'n pa stopt ie anders niet ... misschien wilt ie voor een aantal Nvidia kaarten toch wel werken ... ?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik heb met een 7950gt hetzelfde probleem als de TS.

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ik heb hier een x1650pro agp en die heeft hetzelfde probleem, maakt niet uit welke versie van ati tool ik gebruik of welke settings ik verander... en ik maar denken dat het alleen mijn kaart was die niet door ati tool volledig ondersteund wordt.

• Cassius
  • Niet online
Buiten het feit dat ik blijkbaar een zwaar slecht klokkende kaart heb (560 / 880) :X ... geeft ATi Tool na een reboot -wel- beepjes bij een artifact; maar met scannen knalt hij er nog steeds doorheen.

Ik zie dat het wel vaker voorkomt met meer kaarten dan alleen de GF8 serie, ben benieuwd of die artifact finder dan niet seriously flawed is. Maar er zijn ook mensen bij waarbij de functie -wel- werkt?

De meeste mensen deugen!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mijn X800XL256 deed bij alle versies voor, ik geloof ATiTool 0.24, alles prima.

Een artifactje te zien, en omlaag gingen de clockspeeds... Vanaf hogere versies bleef hij maar doorratelen, en ik was blij dat ik het doorhad. Voor de rest geen aandacht aan besteed maar nu zie ik dat er meer mensen last van hebben.

Ik zal Bl1zzard W1zzard (maker ATiTool, op Techpowerupforum) eens inlichten.

Edit: ok, mail is verzonden, als ik antwoord binnen heb post ik het :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 18-08-2007 20:50 . Reden: mijn God, wat een spelfout! ]

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 20:09

Darkasantion

Just keep swimming!

7600GT heeft hij er ook last van, rateld hij naar de eerste artefacts ook door, echter na een tijdje ziet hij ze weer wel dan.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Verwijderd

Je kunt in het menu (Settings - Artifact Scanning) met een slider instellen hoe secuur hij moet scannen. Hij staat standaard niet op de meest 'strenge' manier afgesteld.
Wellicht helpt het, ik heb momenteel geen kaart om het mee te testen.

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:01:
Je kunt in het menu (Settings - Artifact Scanning) met een slider instellen hoe secuur hij moet scannen. Hij staat standaard niet op de meest 'strenge' manier afgesteld.
Wellicht helpt het, ik heb momenteel geen kaart om het mee te testen.
Hij staat standaard al bijna op max. Hier helpt het dus ook niets.
Er is gewoon iets fout met ATITool.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Vooruit :P voor de gende die het tegengestelde beweerde :+

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/1422/lollieep6.jpg

8800GTS 320MB met XP SP2.

(probeer je een screen te maken, artifact die niet, en kan je je mem ineens clocken tot 1050Mhz.. Afmelden, aanmelden en nog een keer proberen. Artifact hij op de ''normaale'' stabiele waardes _O- :') )

Als ik Atitool laat clocken gaat hij om een gekke reden door tot weet ik hoeveel MHz, 700 ofzo, en dan hangt hij een keer.

Het mem doet dan rond de 1000 (was zonder Vmod) en ging ook hangen. Max stabiele was 945.. dus tja, handmatig clocken en checken in games heeft mijn voorkeur.

Atitool is makkelijk voor een klein schopje richting de max clocks, maar het echte werk moet ingame :)

[ Voor 34% gewijzigd door MexxT op 18-08-2007 23:28 ]

Audi S3

Verwijderd

ff oftopic: kan je met atitool 0,26 ook de fan speed van je videokaart aanpassen of heb ik daar speedfan of een ander programma voor nodig (ik krijg een club 3d 8800gts 640mb)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:17:
ff oftopic: kan je met atitool 0,26 ook de fan speed van je videokaart aanpassen of heb ik daar speedfan of een ander programma voor nodig (ik krijg een club 3d 8800gts 640mb)
Kan met dit programma al tijden hoor, mits hij je kaart maar goed ondersteunt. In jouw geval wel dus ;)

• Cassius
  • Niet online
Jejking schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

Kan met dit programma al tijden hoor, mits hij je kaart maar goed ondersteunt. In jouw geval wel dus ;)
Ik kan op mijn 8800 GTS 320 (EVGA) niets vinden voor fan settings in ATi Tool anders en ik ben alle menu's en tabs doorgelopen? Ben ik nu scheel :/ ...

De meeste mensen deugen!

• Saturnus
  • Niet online
ATITool --> Settings --> Fan Control.
Is het er niet...tjah...dan is het er dus niet...

Verwijderd

Wow.. ik kijk even naar de temperatuurgrafiek, en dat is wel andere koek dan mijn EVGA 8800GTS 320. Ik haal onder full load wel 91 graden, echt absurd hoog! Het vreemde is dat de lucht die eruit komt helemaal niet heel heet is.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Cassius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:41:
Ik kan op mijn 8800 GTS 320 (EVGA) niets vinden voor fan settings in ATi Tool anders en ik ben alle menu's en tabs doorgelopen? Ben ik nu scheel :/ ...
Da's pech hebben dan denk ik, laatste bèta checken misschien? En anders RivaTuner (al weet ik niet of die fanspeedsettings hebben)...
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:05:
Wow.. ik kijk even naar de temperatuurgrafiek, en dat is wel andere koek dan mijn EVGA 8800GTS 320. Ik haal onder full load wel 91 graden, echt absurd hoog! Het vreemde is dat de lucht die eruit komt helemaal niet heel heet is.
Onderweg koelt de lucht ook wel weer een beetje af, en die temp. sensor zit bij het heetste gedeelte van je videokaart: de GPU :)

• Cassius
  • Niet online
Ik heb dus echt geen fan settings ... dat vind ik an sich wel jammer. Zou hem graag vastzetten op een bepaalde speed. Soms zit ik met een wat oudere game net op een load niveau dat de fan -wel- of -niet- harde gaat en dat continue veranderen van opspinnen hoor je dus wel :/ .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1