Coolermaster Centurion 5 of Antec NSK6000 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Beste experts,

Een paar dagen geleden heb ik jullie hulp ingeroepen bij mijn zoektocht naar een nieuwe behuizing (stil en zonder deurtje, richtprijs incl. voeding rond de 100 Euro). Met jullie tips heb ik mijn keuze inmiddels beperkt tot de Centurion 5 en de NSK6000. De Centurion vind ik wel (veel) mooier.

Nu lees ik in sommige reviews dat de Centurion 5 veel herrie maakt en tegenvalt, en in andere dat het een geweldige en stille kast is.
Met de 80 mm fan aan de voorkant uitgeschakeld is hij wel stiller, maar dan vraag ik me af of ik genoeg airflow overhoudt. Over de NSK6000 kan ik vrijwel geen reviews vinden.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met (een van) deze kasten, en mij verder kunnen helpen?

Het volgende komt in de kast:

- Antec Earthwatts 430
- Intel mainboard P965
- Intel Core 2 Quad 6600
- Scythe Ninja
- 2 x 1GB
- GeForce 8800 GTS
- Samsung 500 GB harddisk
- Samsung DVDRW
- Interne cardreader

ps> de reviews van de centurion zijn wel al 3 jaar oud. mischien is ie verbeterd intussen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

De centurion is een prima stille kast met goede airlow. Ik heb zelf ook al een paar PC's gebouwd met een centurion. Anders zou je kunnen kijken naar de Antec Sonata II of III deze zijn stil en hebben allebij een voeding van kwaliteit. En de casefans kun je in 3 standen zetten.

Edit:

In je vorige topic heb ik gelezen dat je geen deurtje wou. Dus dan zou ik de Centurion 5 nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 18:36 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een kast maakt geen herrie. Als de fans in de kast herrie maken kan je die gewoon vervangen of langzamer laten draaien door het voltage aan te passen.

Heb zelf redelijk wat PC's in Centurion kasten gebouwd en ik vind het prima dingen.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:14

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Alhiero een centurion-eigenaar... en ja, die dingen zijn best stil te krijgen. Fan aan de voorkant op 5V gezet, een 12cm fan erbij geplaatst (3x 5.25" past netjes) en een fancontroller erbij. De rest is aan je CPU- en GPU-koelers. Het plaatwerk dempt niet fantastisch, trillingen zijn een probleem, maar op zich is het goed te doen. Hangt er vooral vanaf wat je stil noemt (ik kan er naast slapen, maar slaap nogal snel :+ )

Eerlijk gezegd denk ik dat het meer een smaakprobleem is welke kast je precies neemt, ze doen hun werk allebei goed. (en er zijn uiteraard stillere te krijgen, voor een meerprijs)
Je Ninja is stil genoeg (tenzij met Tornado), je GTS weet ik niet, maar die wil wel wat koeling... stock zal het luidruchtigste onderdeel zijn...

Centurion5 is niet verbeterd, wel veranderd, ik heb er 1 met gaas aan de voorkant, dat laat iets meer geluid door, maar ook meer lucht... keuzes keuzes

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb de NSK6000 en ben heel tevreden over koeling en geluidsproductie. Voor al de rest is het zoals de rest zegt idd kwestie van smaak...

http://tweakers.net/productreview/4419

Feel the fear and do it anyway...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:35:
Anders zou je kunnen kijken naar de Antec Sonata II of III deze zijn stil en hebben allebij een voeding van kwaliteit.
Antec is bij lange na niet altijd kwaliteit en ik spreek uit ervaring. Zie ook http://www.pjrc.com/about/rambling/antec.html. Ik zou gaan dus zeker gaan voor de coolermaster.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Als het je om stilte te doen is zou ik gaan voor de Antec. De Centurion 5 heeft bij mijn weten zo'n volledig geperforeerde voorkant. Daar begon ik me bij mijn CM Stacker aan te ergeren, de HDD's die er vlak achter zitten waren veel te goed te horen...

[ Voor 44% gewijzigd door Xander op 19-08-2007 12:23 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Beste mensen,

Bedankt voor de hulp _/-\o_ . Ik ga voor de Centurion (vind ik veel mooier). Inderdaad kan ik een luidruchtige fan altijd vervangen voor een stillere. Die van Nexus schijnen wel heel stil te zijn.

Mijn PC staat in de huiskamer, en is eigenlijk altijd aan. Met TV kijken staan hij +/- 1.5 achter me, en dan vind ik het fijn als ik hem (bijna) niet hoor. De PC is dan niet veel meer aan het doen dan wat downloaden of uploaden. Nu heb ik een kast van AOpen (H600 of zo, 4-5 jaar oud), waar achter een 80 mm fan zit zie ze volgens mij rechtstreeks uit een raket motor hebben gehaald. Wat een herrie Ik heb al wat andere fans geprobeerd, maar die kast heeft geen geweldige airflow en de fan moet maximaal om de CPU op een acceptabele temperatuur te houden

Dat de videokaart luidruchtig wordt tijdens het gamen vind ik geen probleem. Dan heb ik toch altijd een koptelefoon op. Er komt maar een HDD in mijn nieuwe PC, en dat wordt een stille Samsung.

Groeten,

Er1c.
Pagina: 1