LyP0 joined DOC

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 15:20

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
Eindelijk, na een hele lange tijd twijfelen toch maar besloten om eens iets anders te kopen ipv standaard luchtkoeling ( boxed cooler, scythe infinity).

Na een tijdje rond neuzen op t net was de keuze snel gemaakt... vol koperen Waus-tube _/-\o_ . Wat beter dan doc stuff van nederlandse bodem ;)
Op vrijdag 3 augustes 2007 hebben we ( ik + joe_black + warkel ) de tube en 20 liter dewar opgehaald bij Rol-Co. Van uit zuid limburg ( kerkrade ) naar gouda, en we hadden afgesproken om 11 uur, dus dat werd vroeg opstaan :O. Om half 9 hier weg gereden en ondanks wat file en coordinatie problemen onder weg toch mooi om 10 voor 11 bij rob :D. Hier even wat korte uitleg gekregen over hoe en wat, spullen gepakt en afgerekend want we moesten voor 12 uur de dewar laten vullen in een plaatsje 45 min rijden vanuit rob thuis. Onder weg hier heen hadden we ons een paar km verreden, wel konden we direct de veer op rijden dus dat scheelde weer. Uit eindelijk zei de dame van t navigatie systeem om 5 voor 12 " u bent aagekomen op uw bestemming ". Dus met een gevulde dewar en een ander leuk nieuw speeltje om 20 over 12 weer richting huis gereden.

Dit was gister 2 weken geleden, in de rest van de tijd al het overige spul besteld/gehaald.
Eerst natuurlijk aan een thermometer zien te komen. Een lokaal bedrijf opgebeld en alles uitgelegd, werd voor gek verklaard maar ze konden me misschien wel een fluke leveren ( altijd goede dingen over gehoord, zeer precies etc. ) Werd na een dag of 2 terug gebeld " ja meneer we kunnen u de fluke leveren voor iets meer dan 700 euro ". Dus dat was al geen optie, toen kwam syngrow met www.bes.co.uk aanzetten. Daar stond de veel gebruikte uei dt200 voor een fractie van de prijs van de fluke.De keuze was snel gemaakt :P.
Toen maar eens gaan shoppen voor een mobo en proc. Processor keuze was dus duidelijk : E6850
het moederbord was iets lastiger gigabyte borden hadden mooie voltage opties maar aangezien ik eerder die maand al een dode p35 ds3p had en nu eentje die niet boven de 475mhz fsb wouw viel de keuze op asus p5k-e. Mooi bord, redelijk weinig last van vcore fluctuaties ( tegenover de gigabyte ) voor een schappelijke prijs. p5k-dlx/premium/blitz zijn imho way overpriced.

Gister was het dan eindelijk zo ver, ln2 dag.
Eerst maar eens alles naar buiten verhuisd want de temp hier op de zolder is niet echt bevorderlijk, en ok ivm dampen. Na alles opgezet te hebben eerst maar eens getest met air, max mem was 562 mhz met 5-4-4-4 ( kwam niet ho[/img][/img][/img]ger, ook niet met 5-6-6-18. subtimings waren 10-42/35-10-10-10) met 2.55volt. Cpu was hoger dan 3.8 niet stabiel te krijgen en had hier voor 1.51 vcore vore nodig ( 1.5375 in de bios ). Toen maar eens begonnen met isoleren en tube mounten, alles goed gegaan. De temps waren zelfs nog redelijk zoals je hier onder op de foto's kunt zien. Na testen of alles goed zat en werkte was het tijd om de tube te vullen. De temo begon rustig te dalen tot -80 ongeveer, hier moest ik stoppen zei rol-co en booten. Na wat oefenen met het schudden van de dewar was het tijd om te oc'en, temps tussen -80 en -90. vcore 1.65 bios (1.61 real ). Hier mee konden we tot 4768 mhz komen. Wel had k van tevoren al alle voltages van northbridge,fsb etc omhoog gezet om niet tegengehouden te worden door iets anders dan de cpu. Tijd voor t echte werk, vcore naar 1.7 ( 1.65 -1.66 real ) en de temp omlaag naar -140 tot -155 ( lager niet geprobeerd ). Dit zorgde er voor dat we tot t limiet van t ram kwamen, 560mhz fsb dus 5040mhz cpu. Verder dan dit werd t ram zeer instabiel. Ons eerste doel was berijkt 5 ghz, echter hier waren we niet van plan te stoppen. Toch nog net ff verder gepushed. Het uiterste wat er in zat was 5175, hier was t geheugen neit zo blij mee. Helaas konden we niet onder de 10 sec super pi komen, t beste wat k er uit geperst kreeg was 10.016.
Dus we hebben teminste wel nog 1 doel over voor de volgende keer, maar dan wel met beter mem.

procesor : intel E6850 L726A
moederbord : asus p5k-e wifi
geheugen : G.skill pc 8500 2gbhk ( d9gmh low bin )
videokaart : 6600 & 7800gtx
voeding : enermax liberty 400
harddisk : WD raptor 74 gb
tweaks & mods : none

max fsb : 575+
max freq : 5175 @ vcore 1.7 bios 1.65-1.66 real
max mem 560 ( stabiel ) 575 ( ss ) @ 2.55V
superpi : 10.016

En aangezien foto's meer zeggen dan woorden, enjoy ;)

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/2359/mg4216rz7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/7436/dsc00081pe5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/2251/dsc00080ib8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/7366/mg4220mn3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/3341/mg4223oz8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/5311/mg4228em6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/9487/mg4229nl9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4700/mg4235hg2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/2966/mg4244sk5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/9523/mg4271nw1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/4008/10016jk9.jpg

Hierbij wil ik ook meteen Rob bedanken voor zijn tips en hulp ivm isolatie, Warkel voor de foto's, joe_black voor t vervoer en joep voor algemene hulp. _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Kijk !!! *O* Dat zijn nog eens temps, en voor de eerste keer zeker goed hoor, het is toch even spannend he? ;)

Even goed mem opsnorren en nog eens kijken, probeer ook eens max temp wat het bord kan hebben aangezien de vorige generatie borden 30gr hoger al problemen hebben. ;(

Heel mooi hoor Tom , maar dat wist je al. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ja hij heeft zelfs heel ff op -160 gestaan maar dat was maar een enkele seconden. En -155 dat was echt een hele tijd lang. Nieuw mem komt er aan, dit setje gaat weg. Komt als t goed is crucial balistix pc 5300 voor in de plaats, leuk setje en ook weer d9gmh en doen 4-4-4-10 @ 500mhz met stock voltage. Dat is iets wat deze niet redden, cl4 is met dit setje niet te doen, cl5 werkt een stuk beter.

ik voel me lekkaah !!!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ziet er netjes uit mannen, jammer dat de results nog wat tegenvallen, maar dat komt nog wel goed.

Ik denk verder wel dat je toch de plank zelf nog even onder handen moet nemen en een paar modjes erop zetten. Heb vandaag m'n e6850 tegen een evap van -100 aan gehouden. (-93 stressed) en kwam tot de conclusie dat ie nog best wat meer voltage kon hebben dan de 1.7V die asus maximaal kan leveren. Heb 'm zelf op 1.9V gehad (maximale wat de Abit IP35 Pro kan leveren) en dat maakte voor mij het verschil tussen 5000 Mhz en 5200 Mhz. Waarschijnlijk schaalt dit nog wel even door, dus ook m'n Abit moet er nog aan geloven.

Uiteindelijk denk ik dat jullie ook last zullen gaan krijgen van de 9x multi, aangezien de FSB wel een aardig eind omhoog moet om rond de 5400 tot 5500 Mhz uit te komen, wat met LN2 mogelijk moet zijn. Ik hoop alleen maar dat die P5K-E dat gaat trekken.

Een hoger CPU VTT Voltage heeft nog een goede invloed op de maximale FSB. Ik weet echter niet zeker of dit overeen komt met het PLL voltage in de asus bios. Daarnaast ben ik ook wel benieuws of 't onder de heatsink constructie net zoveel troep zat als onder mijn p5k.

Wat voor koelprut gebruiken jullie eigenlijk? Het lijkt me zo een zilvergoedje en mijn evrvaring is dat met subzero temps je beter wit spul kan gebruiken (artic ceramique), omdat het zilvergoedje met subzero temps een slechtere warmteoverdracht heeft.

Keep up the good work, en veel succes met de volgende run. Hebben jullie al iets gepland staan?

Ennuh... Dat kan harder >:)

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Nette setup, nette isolatie, nette 1e keer man _/-\o_

jammer van de score, sub 10 sec is met die snelheid zeker te doen, beetje OS tweaken dus.
de temp is zeker lekker, 155*C :9~

misschien dat ik ook maar een P5K-e ga bestellen en nog eens kloten.

in iedergeval een leuke 1e ervaring lijkt me! succes met je andere mem repen.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Rol-Co

Rol-Co

Wat voor koelprut gebruiken jullie eigenlijk? Het lijkt me zo een zilvergoedje en mijn evrvaring is dat met subzero temps je beter wit spul kan gebruiken (artic ceramique), omdat het zilvergoedje met subzero temps een slechtere warmteoverdracht heeft.
Hij heeft ceramique bijgelevert gekregen youpy ;) Ik denk dat dat grijze nog een beetje van de air runs was.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
@ youpy : om eerlijk te zijn heb ik de nb cooler er nog niet eens af gehad :o, maar dat was ook niet wat me tegen hield, kon booten met 585 fsb maar viel direct uit. Memory wil echt voor geen meter. En tjah 9x multi, wat moet je anders nemen gezien de recente e6700 ook niet meer zo lekker clocken als de oudere. Qua voltage heb je gelijk, helaas is de max vcore 1.7. Mischien eens de testen, helaas wil die met air al niet hoger dan 515 fsb ( met nieuwe bios ) met de oude bios hield ie al op bij 475 fsb. Deze kan echter wel 3.5v dimm en 2.35vcore geven >:). Ik heb er wel voorlopig niks aan want ik loop toch weer tegen de max van mn mem aan.
btw nog geen plannen voor een nieuwe run maar warschijnlijk pas na m'n volgende loon ;)

@extera : thnx, rob heeft me alles uitgelegd hoe t moest dus eigenlijk heb k alles aan hem te danken. Sub 10 is zeker te doen met deze snelheid als k zo naar andere kijk, helaas zat het er gewoon niet in nu. Van os tweaks heb ik geen idee dus dat zul je me een keer moeten verklappen ;). P5k-e is precies t zelfde bord als de dlx en premium maar dan mider sata poorten en maar 1x rj45, newbeatle doet t ook goed met dit bord.

@ Rol-co : Ja inderdaad, de as5 zat er op van run met air. Boxed cooler er toen af gehaald en foto gemaakt. Daarna direct ceramique er op gedaan.

ik voel me lekkaah !!!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Ziet er goed uit ! Erg hard voor ~1.65v real. Ben benieuwd of je max FSB ram is of cpu. Timings tandje strakker en/of affiniteit core 1 en je zit al onder de 10 sec met deze clocks. Klasse.

• Extera
LyP0 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:25:
@extera : thnx, rob heeft me alles uitgelegd hoe t moest dus eigenlijk heb k alles aan hem te danken. Sub 10 is zeker te doen met deze snelheid als k zo naar andere kijk, helaas zat het er gewoon niet in nu. Van os tweaks heb ik geen idee dus dat zul je me een keer moeten verklappen ;). P5k-e is precies t zelfde bord als de dlx en premium maar dan mider sata poorten en maar 1x rj45, newbeatle doet t ook goed met dit bord.
Ik heb zelf ook een hoop aan Rob te danken hoor, ik heb ontzettend veel van hem geleerd, maar uit eindelijk doe je het toch zelf :)

Ik had 10.016 sec @ 5077mhz, dus op jou snelheid is sub 10 een piece of cake, we hebben het er via msn wel over.
:w

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Viss schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:54:
Ziet er goed uit ! Erg hard voor ~1.65v real. Ben benieuwd of je max FSB ram is of cpu. Timings tandje strakker en/of affiniteit core 1 en je zit al onder de 10 sec met deze clocks. Klasse.
Dat is t juist, ging niet. Mem wilde voor geen meter mee werken, wat erg raar is aangezien t d9gmh is. Dat wil normaal toch wel wat harder dan dit op 2.55v, maar nix. afiniteit instellen was idd een optie geweest ja, niet aan gedacht. Maar goed, nu een setje geheugen zoeken wat wel 600+ doet of zelfs 650 en dan nog eens proberen.

ik voel me lekkaah !!!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Als 't goed is heb ik deze week ergens m'n nieuwe OCZ reepjes binnen. Ben benieuwd of ze ook de 700 Mhz halen net als de vorige, maar mochten ze dat doen, dan lijkt me OCZ leuk om 't de volgende keer te proberen.

Om spi op maar 1 core te laten draaien zal uiteindelijk niet zoveel uitmaken. Heb zelf ook getest dat de ene core net wat beter wil dan de andere. Wat me echter ook opviel tijdens het testen is dat super pi wel degelijk 2 cores gebruikt. De ene core zit enorm hard te rekenen en ik vermoed dat de andere core zit te valideren en / of het scherm bij te werken met gegevens.

Bij de runs die ik zelf gedaan heb kwam ik met super pi op 1 core net wat langzamer uit dan spi op 2 cores.
Viss schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:54:
Gezien de temps en de vCore is 't eigenlijk wel ongeveer wat ik ook zou verwachten, denk dat er misschien ook nog wel wat meer in zit met dezelfde vCore, afhankelijkelijk van de voltage references, al zal 't misschien maar een 50 Mhz zijn.

Die grens van 10 sec die gaat er nog wel aan, maar Extera moet 'm ook wel kunnen doen. Heb op de p5k nog een 10.012 gemaakt terwijl m'n cpu nog beneden de 5 Ghz liep. Kun je nog wat met de mem timings doen? Aangezien 't een testrun was heb ik nooit de score gesaved en gesubmit. Wil ook eerst door de 10 sec grens heen...

• Viss
1 core uitzetten is hier ook altijd langzamer dan 2 aan. Dat is alleen handig als je daardoor je max OC een paar mhz hoger krijgt. Bedoelde in taskmanager affiniteit voor spi exe op core 1 zetten dat kan wel verschil maken. Volgens mij draaien je services etc op 0. Zonder affiniteit in te stellen heb ik vaak de ene run tikkie sneller dan een andere. Met affiniteit op 1 altijd de snelste van de 2 voorgaande zeg maar. Spi paar keer achter elkaar draaien zonder opnieuw te sluiten kan ook werken, vaak is de eerste niet de snelste.

[ Voor 40% gewijzigd door Viss op 18-08-2007 23:52 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Sub 10 had zeker gekunt op deze snelheden, ik had op 5200mhz rond een 9.766 , geen mem geoptimaliseerd of windows tweaks whatsoever.

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/negenzeven.JPG

• LyP0

LyP0

Topicstarter
nice rob, maaruh 600 mhz red k niet en ook 4-4-4-5 niet. Niet eens op 450 mhz heb t mem van te voren getest op snelheid. absolute max stabiel is 5-4-4-4 @ 562 met 2.65 volt ( iets wat de p5k-e niet red ) misschien als k zeker weet of ik dit bord hou dat ik m mod. Cpu zou ik misschien ook nog kunnen ruilen. Had bij de computer winkel specefiec gevraagd voor een L719A of een L723A en wat krijg k... L726. 3.8 ghz+ @ air is niet mogenlijk. lappen ga k niet doen ivm garantie. Maar goed, als deze cpu na de volgende run ( met nieuw memory) niet bevalt gaat ie terug.

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
T gigabyte board gaat de deur uit om plaats te maken voor x38 in september. Dus voorlopig heb k alleen de p5k-e nog, moet dus voorzichtig zijn om geen cap te laten exploderen. Maar t mooie is dat de gene die t moederbord koopt ook meteen mn memory wil hebben. Dus dat betekend .... nieuw setje ram >:)
aangezien k geen ddr3 board heb ( en de prijzen van ddr3 en ddr3 boards zijn zowieso overpriced ) word t dus een semi high end setje. Zit nu zelf nog te twijfelen tussen d9gmh en d9gkx, moet vooral rekening houden met een vdimm max van 2.55 op de asus.
Wat ik tot nu toe interesante setjes vind zijn :

buffalo firestix 8000/8500 ( gkx )
crucial balistix 5300/6400/8000/8500 ( allemaal gmh )
cell shock 6400/800/9200 ( 6400 = gmh 8000/9200 = gkx)
gskill 8500HZ ( gkx )( aangezien k nu de hk heb en ze kl*te oc'en word t warschijnlijk niet gskill )
mushkin 6400 ( gmh + brainpower pcb )
kingston 8500/9200

Geil was ook een optie maar die gebruiken nu alleen nog maar d9gct, verder vertrouw k ocz ook niet helemaal. Persoonlijk vind k crucial balistix 8500 wel leuk want micron = crucial. Aan de andere kan zijn de cellshocks ook erg aantrekkelijk aangezien ze ziek hard willen gaan en t een duits product is ( lees goedkoop te krijgen in duitsland ). Als iemand nog tips of suggesties heeft hoor ik t wel. Memory word asap besteld en als t goed is kan dan op 7,8 of 9 september een 2e run worden gedaan. Wel eerst ff de dewar weer laten vullen, weet iemand toevallig eentje in omgeving zuid-limnurg ?

Maar goed, eerst eens kijken wat t word, gmh of gkx. dan kan pas verder gekozen worden.

ik voel me lekkaah !!!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
LyP0 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:25:

[...]

Maar t mooie is dat de gene die t moederbord koopt ook meteen mn memory wil hebben. Dus dat betekend .... nieuw setje ram >:)
aangezien k geen ddr3 board heb ( en de prijzen van ddr3 en ddr3 boards zijn zowieso overpriced ) word t dus een semi high end setje. Zit nu zelf nog te twijfelen tussen d9gmh en d9gkx, moet vooral rekening houden met een vdimm max van 2.55 op de asus.
Wat ik tot nu toe interesante setjes vind zijn :

buffalo firestix 8000/8500 ( gkx )
crucial balistix 5300/6400/8000/8500 ( allemaal gmh )
cell shock 6400/800/9200 ( 6400 = gmh 8000/9200 = gkx)
gskill 8500HZ ( gkx )( aangezien k nu de hk heb en ze kl*te oc'en word t warschijnlijk niet gskill )
mushkin 6400 ( gmh + brainpower pcb )
kingston 8500/9200
Uit dit lijstje ben ik haast genoodzaakt Crucial Ballistix PC2-8500 aan te raden. Hiermee heb je de grootste kans de kloksnelheden te halen die je nodig hebt. Ook in mijn DDR2 Overklok Records-tabel (GoT only) is dit goed te zien. ;)
Geil was ook een optie maar die gebruiken nu alleen nog maar d9gct
GeIL's nieuwe PC2-6400 met een P/N van GX22GB6400UDCA= (let op het = teken!) heeft wel D9GMH:

Afbeeldingslocatie: http://upload.infinityx.nl/GeIL_GX22GB6400UDCA=_Sticker.gif Afbeeldingslocatie: http://upload.infinityx.nl/GeIL_GX22GB6400UDCA=_D9GMH.gif
verder vertrouw k ocz ook niet helemaal.
Waar is dit op gebaseerd, als ik vragen mag?
Persoonlijk vind k crucial balistix 8500 wel leuk want micron = crucial. Aan de andere kan zijn de cellshocks ook erg aantrekkelijk aangezien ze ziek hard willen gaan en t een duits product is ( lees goedkoop te krijgen in duitsland ).
€ 145 voor 2x1GB Crucial Ballistix PC2-8500 is een aantrekkelijke prijs.
Maar goed, eerst eens kijken wat t word, gmh of gkx. dan kan pas verder gekozen worden.
De één prefereert D9GMH, de ander D9GKX. Ikzelf heb D9GMH vaak verder zien komen dan D9GKX. Hoe dan ook, met Crucial zit je goed.
Als iemand nog tips of suggesties heeft hoor ik t wel.
Bij dezen. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 21-08-2007 02:57 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ja inderdaad dat zie ik. balistix 8500 is inderdaad een goede keuze maar helaas is t maar bij 1 shop te krijgen hier en dat is nou net een shop waar ik absolut geen goede ervaring mee heb. Maar ik moet toe geven de reepjes lijken goed te presteren.
Over t geil mem wat jij zegt, als je alleen op dat = teken moet gaan letten word t erg lastig aangezien velen zowieso grote delen van de specs weg laten. Je weet dus niet zeker wat je krijgt.
Dat ik niet kapot ben van ocz komt door " Vx , Vx2, sli ready,crosfire ready,cammo editie, flex" je word dood gegooid met allerlij dingen die gewoon puur bs zijn. is gewoon mijn mening over ocz in t algemeen.

En over wat je zegt over gmh vs gkx, las ergens dat gmh meer volt nodig zou hebben voor hogere freq met zelfde timings. Omdat gmh 333mhz @ cl4 binned is en gkx 400mhz @ cl4 binned ( weet niet of t waar is ). Zal naar je moeten luisteren, jij bent hier de memory guru _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
LyP0 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 03:09:

Ja inderdaad dat zie ik. balistix 8500 is inderdaad een goede keuze maar helaas is t maar bij 1 shop te krijgen hier en dat is nou net een shop waar ik absolut geen goede ervaring mee heb.
Op zich is Komplett een prima webshop, zeker als je slechts enkele kits geheugen besteld.
Heb er zelf enige tijd geleden nog 4x1GB Crucial besteld, binnen drie dagen goed verpakt binnen.

Verder is dit ook wel iets om je overheen te zetten als het je voorziet van extreme kloksnelheden. :)
Over t geil mem wat jij zegt, als je alleen op dat = teken moet gaan letten word t erg lastig aangezien velen zowieso grote delen van de specs weg laten. Je weet dus niet zeker wat je krijgt.
Dat is helaas waar. Maakt eigenlijk ook niet uit, want je verkiest Crucial boven GeIL.
In het geval van Crucial weet je bovendien exact wat je krijgt.
Dat ik niet kapot ben van ocz komt door " Vx , Vx2, sli ready,crosfire ready,cammo editie, flex" je word dood gegooid met allerlij dingen die gewoon puur bs zijn. is gewoon mijn mening over ocz in t algemeen.
Goed, daar kan ik weinig aan veranderen. Als je het zo bekijkt zijn heatspreaders ook onzin.
Dat vrijwel alle geheugenfabrikanten daar gretig gebruik van maken deert je ook niet.

Punt is wel dat je bij OCZ voor FlexXLC PC2-9200 zou moeten gaan, wat al snel zo'n € 250 kost.
Daar kan OCZ echter weinig aan doen, maar heeft onder andere te maken met het voordeel dat Crucial ondervindt omdat het deel uitmaakt van Micron, en natuurlijk de mogelijkheid tot waterkoeling.

Anderzijds zou je ook OCZ PC2-8000 Platinum XTC kunnen overwegen. Kost € 165 en bevat D9GKX of D9GMH, maar is weer niet op voorraad.
En over wat je zegt over gmh vs gkx, las ergens dat gmh meer volt nodig zou hebben voor hogere freq met zelfde timings. Omdat gmh 333mhz @ cl4 binned is en gkx 400mhz @ cl4 binned ( weet niet of t waar is ).
Nee, zowel D9GKX als D9GMH worden gebinned op CL5. Het enige verschil is de kloksnelheid.
Zie voor meer informatie 512Mb DDR2 SDRAM Features (pdf) op Micron.com.

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 21-08-2007 13:31 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ja ik lees ook in de survey dat komplett een goede shop moet zijn, ik heb echter zeer slechte ervaring met hun leveringen. Ik had toen een socket 754 epox bord besteld, toen ik t ontving was de doos gewoon in een andere doos gelegd zonder een of anders materiaal er bij. Toen ik de moederbord doos open maakte ( die trouwens niet meer gesealed was ) zat er naar mijn verbazing ook alleen maar een ide kabel bij en voor de rest niks( geen boekje,cd of wat so ever . En nee ik had geen bulk product besteld. t ergste was dat t bord ook nog niet werkte zoals t moest werken

aangezien geil erg moeilijk aan te komen is ( die specefieke reepjes ) kan deze van de lijst af.

En ocz koop ik dus gewoon uit princiepe niet, uitmelkerij. Bij een ander merk krijg je precies t zelfde maar dan goedkoper zonder al die verkoop termen.

En qua gmh vs gkx, in theorie zou gkx dus een hogere snelheid kunnen halen met de zelfde timmings ( iets wat echter niet te zijn is bij de records got en xs )

Maar goed ik zal er eens over denken om weer te bestellen bij komplett aangezien de balistix 8500 toch wel mooie reepjes zijn.

ik voel me lekkaah !!!

• Viss
Ik heb Cellshock PC8000 cas 4 en de Ballistix. Cellshock is niet onaardig maar komen niet in de buurt van de Ballistix en kosten aanzienlijk meer.

• Rol-Co

Rol-Co

Nou heb jij ook erg goede reepjes ballistix bart, en de nieuwere zijn toch minder en waarschijnlijk geen gkx meer.

gkx kan over het algemeen het zelfde als gmh alleen op een lager voltage, dus als je geen mod op je bord gebruikt is dat meestal al voldoende.

• Viss
Weet dat ik misschien wat mazzel heb gehad met Crucial maar dan nog. Als ik nu moest kiezen tussen Cellshock of een nieuw setje Ballistix zou het die laatste worden. De allereerste Cellshock kits die je zag gingen hard de rest (zeer) matig. Daarbij kosten ze anderhalf tot twee maal zo veel.

• Rol-Co

Rol-Co

Cellshock zou ik zo ie zo niet voor gaan, heb het altijd al een beetje een aldi merk gevonden maar dat terzijde.
8500 of 8000 van crucial is de eerste optie en ik denk toch de ocz 9200 flex op een goede 2e.

Voor lypo maakt het eigenlijk niet zo uit, hij moet gewoon gemakkelijk 600 kunnen halen met zijn mem, op de snelheden van 570-580 is 4:5 of 2:3 toch geen optie meer.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ja dat bedoel ik dus net, ik heb maar 2.55v tot mn beschikking en wil voorlopig t bord nog niet gaan modden. Dus ik wil er met die 2.55v zoveel mogenlijk uit persen. Dus ik zit nog steeds met gmh vs gkx. Als k nu een gigabyte board had wat zo hard ging dan was t geen probleem geweest , die kunnen max 3.35 vdimm.
Die balistix zien er goed uit en ze gaan ook zeer hard maarja dat gingen de eerste setjes gskill 8500hk ook, daarna redden ze allemaal niet eens de 1200.
Zal er over denken, moet nu de stad in voor toch maar eens school spullen te halen :9

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

New kid on the block :o

Het gaat lekker :D ga zo door!

Verwijderd

Blijf je dat nou bijvullen? Of is dat eens en nooit meer? Anders gaat het op de lange duur wel erg veel kosten.

Verwijderd

Hobby's kosten geld. Ln2 kost geen drol _/-\o_

• DaWaN
  • Laatst online: 30-01 18:01

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:42:
Blijf je dat nou bijvullen? Of is dat eens en nooit meer? Anders gaat het op de lange duur wel erg veel kosten.
Waar denk je dat de energie heen gaat ? Juist die gaat allemaal zitten in het verdampen van de LN2...

Maar zoals Waus al zei is LN2 niet heel erg duur, vergelijk het met de benzine van een raceauto, die verbruikt benzine maar de auto zal altijd duurder blijven, als je de kosten van de hardware meerekend (ook de dewar en container) dan vallen de kosten van de LN2 reuze mee :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• LyP0

LyP0

Topicstarter
jah inderdaad, de aanschaf is t duurste. Vooral de dewar is erg prijzig, de tube trouwens ook als je m zelf moet laten draaien. Betaalde voor een volle dewar ( 20 liter ) 35 euro, t is helaas wel 220+ km van huis dus ook nog eens ongeveer 50 euro benzine kosten. Redelijk duur toch nog als je t zo na rekend.

@ waus : thnx, probeer t zo ver mogenlijk te schoppen maar ben soms toch nog wat onzeker van mn zaak. Maar dat zal wel komen door dat k direct van air naar ln2 ben gegaan.
Btw, echt jammer dat je gestopt bent ( tijdelijk hoop ik toch ). Heb namelijk topic gelezen van jou met echt zieke overclock's. Ik blijf toch hopen nog eens een keer een topic van jou te zien verschijnen opeens.

Ik ben er nu waarschijnlijk achter waarom ik niet onder de 10 sec ben gekomen. Vandaag heb ik de p5k-e in mijn kast ingebouwd en gigabyte er uit. Toen ik boote kreeg ik ook al een tekst die ik tijdens de run ook kreeg." cpu code not recognised " blijkt dus dat er nog bios 0201 in zat, kon dus nix van nb strap ofzo instellen wat ik nu wel kan >:), net ff 0503 er in geflashed. Nu loopt t mem ook op 5-5-5-12 ipv 33-5-5-12 ( Rol-Co weet wat ik bedoel ). Heb nu ook een stuk meer opties in de bios, helaas komt t mem toch nog steeds niet hoger dan 560 mhz.

update : 01:33

Toch maar balistix 8500 besteld bij komplett, 2x 1gb reepje voor 67 euro t stuk. Samen met een ocz memory cooler. Nu maar hopen dat ze een beetje hard willen lopen. Hoop dat ze vrijdag hier zijn, vanaf vrijdag zit k namelijk op een 3 dagen durende lanparty, voldoende tijd om te testen dus....

[ Voor 11% gewijzigd door LyP0 op 22-08-2007 01:37 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Rol-Co

Rol-Co

je betaalde waarschijnlijk 35,- vor de 20L omdat je dewar "warm" was, kom je met een koude dewar is het 1,- de liter ongeveer.
Vele malen goedkoper als dry ice en je kan het langer bewaren, de moeilijkheid is vaak het vullen, veel bedrijven doen er erg moeilijk over.

ow zit je met een oude bios te klooien, heb je dat niet met air gemerkt dan? De 8500 moeten iedergeval de 600 wel gaan halen, dus dat komt goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Rol-Co op 22-08-2007 01:52 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ow goed om te weten dan laat ikm de volgende keer wel een liter ofzo er in, is t gelijk een flink stuk goedkoper. goed om te weten ;) maar ben nog steeds op zoek naar iemand die mn dewar kan vullen in omgeving limburg. Heb niet echt zin om elke keer als k een run wil doen eerst 450 km te moeten rijden.Dan word t gelijk zo duur ivm benzine kosten.
Dat van die ouwe bios had k niet gemerkt want ik had van te voren wel gecheckt of de nieuwste er op stond en dat was ook zo. Heb wel de cd er nog in gehad ( die van asus ) en hij vroeg me toen tijdens t booten nog eens te her starten. Kennelijk heeft ie toen dus de ouwe bios er in geflashed. Niet erg, volgende keer beter.
Van t geheugen hoop ik toch dat t zeker de 650 mhz red, hopelijk meer. Maar na wat topic gelezen te hebben op xs lijkt t alsof alle nieuwe setjes d9gxx een stuk minder presteren als de oude. Toch zijn er nog mensen die 600+ redden met cas 4 dus..... afwachten maar.

ik voel me lekkaah !!!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
LyP0 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 02:02:

[...]

Van t geheugen hoop ik toch dat t zeker de 650 mhz red, hopelijk meer.
650MHz moet te doen zijn met 5-5-5-15 en hooguit 2,5V.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
blijkt nu dat mn huidige mem niet eens meer 667 @ 5-6-6-18 wil runnen met 2.1-2.45V
reepjes gaan dus rma, Ze komen van gskill met een rating van 2.35-2.45v voor 1066 5-5-5-15.
Raar setje als je t mij vraagt, ben nu net orthos t draaien en dat is tot nu toe stabiel, 0 fouten. En in mem test na test 1 al 14 fouten, weet nu niet meer wat ik moet geloven.

Jah r00n dat hoop ik ook, zou jah absurd zijn als t nu t 3e setje is wat geen 600 red. Eva2000 heeft soort gelijke prob's. Ook allemaal setjes wat t normaal goed zouden doen die dan opeens niet vooruit te branden zijn. mja afwachten.....

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ram is binnen, tot nu toe red t wel 600 mhz maar hoger dan krijg ik eror's in test 5 ( op t einde 98% ) van memtest86 v1.7
current: 1134mhz voltage 2.1 @ cas 5-4-4-8-6-35-10-10-10
Het is in ieder geval al hoger dan mn gskill's op dit moment. Nog niet veel hoger maar ik heb ze nu net een uurtje. Vanavond verder na werk verder spelen. Is er nog iets waar k op moet letten, heb al gelezen dat ik 5:6 moet vermijden ivm grote stress voor de memory controler.

Btw je kunt nu niet meer zien welke chips er op zitten, ze zijn nu gerelabled. Staat balistix op en dat was t. geen d9gxx of niks.

update :

Ik kan memtest perfect afronden met deze instellingen

multiplier 7
fsb 500
fsb strap 333
ddr 1200
5-5-4-8-1-25-6-6-6
vdimm 2.15
vfsb 1.3
v NB 1.4
vcore 1.4

Memtest geeft geen enkele fout aan. Heb t meerdere keren laten lopen. Echter ik kom windows niet in met deze instellingen, en kom ik er wel in dan krijg ik na een paar sec een eror of een pop up die k niet kan weg klikken dat t systeem een ernstige fout heeft begaan oid... reboot in ( count down ) 1 min.
Nu kom ik zelfs windows helemaal niet in als ik ook maar iets van overklock aan laat staan, zodra alles op standaart staat kom ik wel gewoon dr in ( wel met de nodige fout meldingen, moet bijv elke keer chkdsk laten lopen ).

[ Voor 37% gewijzigd door LyP0 op 24-08-2007 01:49 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

staat er geen text/serialnummer waar je het mee kan controleren ?
of via cpu-z ?

• Viss
LyP0 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:35:

update :

Ik kan memtest perfect afronden met deze instellingen

multiplier 7
fsb 500
fsb strap 333
ddr 1200
5-5-4-8-1-25-6-6-6
vdimm 2.15
vfsb 1.3
v NB 1.4
vcore 1.4

Memtest geeft geen enkele fout aan. Heb t meerdere keren laten lopen. Echter ik kom windows niet in met deze instellingen, en kom ik er wel in dan krijg ik na een paar sec een eror of een pop up die k niet kan weg klikken dat t systeem een ernstige fout heeft begaan oid... reboot in ( count down ) 1 min...
Op zich appart dat memtest werkt maar vrees dat het die subtimings zijn. Heb je screen van memset wat wat is (niet bekend met P5K bios). Deze subtimings zouden moeten gaan, PL even buiten beschouwing gelaten is afhankelijk van de divider die je gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/32MMMM.jpg

In ieder geval goed om te weten dat bij je volgende 1M je geheugen geen boosdoener meer kan zijn :)

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Vandaag eventjes gespeeld met de reepjes. Dit is wat ze nu doen :

1000mhz @ 4-4-4-4-4-4-20-7-9-9-1-7-x-x-2
met 2.05v
1100mhz @ 4-4-4-4-4-4-20-7-9-9-1-7-x-x-2
met 2.35v

Hoop alleen dat t zo blijft door schalen.Ben nu t wachten tot ik weer ln2 kan gaan halen en dan doel nummer 2 : sub 10 sec sp 1m, en doel nummer 3 : 5400mhz proberen te halen. Dat eerste moet makkenlijk te doen zijn, kan nu een stuk strakker runnen dan 33-6-2-12 8)7. Doel nummer 3 vergt echter een fsb van 600 van het bord, dit zal dus een stuk lastiger zijn om te halen maar er is al meer gehaald dat 600 met de p5k-e. Proberen gaat altijd >:)

btw, ik heb misschien een leverancier van ln2 gevonden nog geen 5 km hier vandaan.Nu maar hopen dat k daar mag gaan vullen.

ik voel me lekkaah !!!

• Extera
zeggen dat je af en toe hardware test om er daarna een verslag van te schrijven.
lieg je niet ook :)

• LyP0

LyP0

Topicstarter
T is een boer dus dat zal niet echt helpen. Hij heeft zelf nog een p2 ofzo van wat k hoorde dus denk niet dat t een positieve invloed heeft als k ga zeggen dat k er een pc wil gaan koelen. Zal zich eerder tegen de kop tikken en weigeren :p
Ga proberen iets te regelen met een hulpje daar die dat wel begrijpt en als t niet lukt zeg k dat t voor een restaurant is ( worden desserts etc mee gemaakt ).

ik voel me lekkaah !!!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:54
Wat mensen al niet doen om een een paar cijfertjes in superPi te krijgen :P

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
goed werk man,

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Jaah mensen eindelijk onder de 10.xxx
Een tijd van 9.922 sec @ 5175mhz met mem @ 1150mhz 4-4-4-4 ( subtimings niet tweaked )

screenie :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/benchmarks/001448-4.jpg

Ook is 9.828 nog gelukt maar na de run craste de pc, heb er wel nog een snelle foto van :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/001311-1.jpg

Doellen berijkt tot nu toe :

5ghz ( in eerste run )
sub 10 sp-1m ( tweede run )

doellen te gaan:

sub 9.5 sp-1m
600fsb
5,5ghz

Ook heb k een nieuw speeltje binnen dankzij rob _/-\o_ , QX6800 G0 ES >:)
Die draait atm op 3.3ghz met 1.275v in bios en 1.23v real. Ook heb ik dit weekend de tube gelapped, omdat ik toch bezig was heb ik maar meteen mn scythe mee gedaan.

foto:

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/4623/dsc00109hk9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/8922/dsc00110hz0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/1397/dsc00112bo1.jpg

ik voel me lekkaah !!!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 15:53

shinchan03

Niels

Ziet er goed uit. Lekker helder onderkantje ;) Zal wel lekkere preformance boost geven :)

Ga door jonge :)

• Extera
_/-\o_

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ja de tube ziet er net zo uit, alleen je kunt t niet echt zien omdat t met een gsm cam is gemaakt. Hij glimmt echt mooi, nog gladder en de koelpaste blijft er niet meer op zitten :+ :P
Maaruh heeft misschien nog iemand tips om richting de 9.5 sec te komen. Ook heb ik een idee om de nb te koellen met dice of ln2, met als tube .... de koperen kern van een intel boxed cooler. Moet alleen kijken of dit gaat lukken en hoe precies. Heb bij velen gezien dat als je de nb tot onder de -20 koelt je een stuk/stukje verder komt.

@ mexxt hier beneden : Ik zei toch dat ik een fatsoendelijke screen zou posten ;) helaas is t nog wel verre van efficient, maar dat gaat wel lukken op de blitz >:)

btw weet iemand waar je cellrubber plaat krijgt ??

[ Voor 17% gewijzigd door LyP0 op 11-09-2007 00:14 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Rol-Co

Rol-Co

Netjes tom , lekker door gaan zo, doe ik met je mee.
9.718 nu en veel hoop op de blitz :P

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
LyP0 schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:59:

btw weet iemand waar je cellrubber plaat krijgt ??
Met subtimings tweaken moet je wel lager moeten komen, dat scheelt namelijk flink wat hoor..

Celrubber plaat kun je volgens mij bij bouwplastics ook wel halen en anders heb ik nog wel wat liggen.
Spreek me maar aan op msn

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Extera
Ik moet ook hebben :P
Viss ook dacht ik

• El Snorro
Extera schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:47:
Ik moet ook hebben :P
Viss ook dacht ik
Ik zal vanavond eens kijken, ik had daar nog een email adresje voor..
Ik zal m zo tijdens de pauze eens mailen :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Rol-Co

Rol-Co

Bart , even met zijn allen doen, er zijn veel mensen die het nog moeten hebben, 6mm en 10mm celrubber.
vierkante meter of groter halen, alleen vorige keer had ik een halve meter van de rol (breedte geen id dacht een meter) voor 16,-

Verwijderd

als je een hoop haalt kan je wel bij technirub.nl terecht voor cel foam. hebben behoorlijk veel en zijn niet zo duur.

lypo: mooie resultaten !!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 11:13 ]

• Viss
Kon 6mm krijgen 140 bij 50cm maar was incl. verzend/btw etc 60 euro, vond ik wat veel.

• Extera
Inkoop actie!

ff via msn regelen ofzo?
Moet ook 10 en 6mm hebben

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ja is misschien wel een goed idee, ik denk dat zowieso een paar van ons nog nieuwe nodig hebben voor op t blitz bord. >:)

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Eindelijk maar weer eens een run gedaan, het werd hier al erg rustig.

Deze score is van de hwi asus contest. Het is behaald met een qx6800 en een maximus formula.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/001311-41.jpg

hier kun je de hele contest volgen.

Zodra ik onder de 9.5sec zit zal ik hier een nieuw verslag doen icm foto's ;)

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

en dat te bedenken over het leuke verhaaltje met een supercomputer die het in 4 sec deed :O

als we zo doorgaan dan..... njah jullie snappen het wel :9

verder al hele mooie results lyp0 O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 14:06 ]

Verwijderd

W00T 5 ghz+ op een quad-core die x38 chipsetjes zijn toch zeker wel de moeite waard zeg :O

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

Komt de e6850 nou ook nóg verder op de x38 chipset?? Prachtig resultaat trouwens, 5 ghz op een quadcore!

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• El Snorro
Murk schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:57:
Komt de e6850 nou ook nóg verder op de x38 chipset?? Prachtig resultaat trouwens, 5 ghz op een quadcore!
Ik hoorde dat de 1333mhz fsb cpu's het (nog) niet zo goed doen op de X38

• LyP0

LyP0

Topicstarter
nee omdat deze een lage multi hebben, t bord lockt de pci-e bus soms niet goed en daaorm crapt de maximus uit op 550mhz fsb.

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
nieuwe score mensen, voor als jullie t nog niet gezien hadden.

Dit is wel tevens mijn laatste score met deze cpu en misschien zelfs bord.

core speed : 5525mhz
vcore : 1.95 bios 1.84 real
memspeed : 1062 mhz
timings : 4-4-4-4 preformace level 6
vdimm : 2.38 ( kan lager maar voor de zekerheid )
superpi 1m tijd : 9.250sec

klik

jah sorry mensen, weinig tijd ivm school maar zal asap een grote update doen met veel picca's. Dat beloof ik ;)

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Dat is een groot verschil met de nieuwe yorkfield :P die doen op 5.5GHz onder de 8 : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164379 :9~

Maar lyP0 netjes hoor.! ;) ik doe het je iig nog niet na :P
Pagina: 1