Toon posts:

Belkin Router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over de installatie van mijn Belkin Wireless G Router. Ik volg de instructie handleiding, echter daar staat 1 stap niet in beschreven. Het is al in het begin van het installatieproces en het gaat om de volgende keuze die ik moet maken:

Please select which type of connection you use to the internet:
- Static IP
- Dynamic IP
- PPTP
- PPPoE

Aangezien ik er niet zoveel verstand van heb heb ik geen idee welke ik moet kiezen. Hoe kan ik hier achter komen?

Alvast bedankt!!

Groeten Thijs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Nou, vertel ons dan eerst maar eens welke provider je hebt :)

static ip is in nederland niet gebruilijk.
dynamic ip gebruik je vooral bij kabel-internet
pptp en pppoe is voor adsl.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een adsl verbinding via planet, dus dan blijven er 2 keuzes over??? Welke moet ik nou kiezen?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

PPPoE denk ik. Werkt het niet? Dan PPTP proberen. :)

Zit er ook een modem in de router en gebruik je dit ook? Anders is het dynamic IP denk ik, je router krijgt IP van je modem.

[edit] Is het deze router? Daar zit geen modem in dus dan zul je met dynamic IP een heel eind komen.

[ Voor 47% gewijzigd door Beekforel op 18-08-2007 18:51 ]

• wizzzzzz
  • Laatst online: 05-03 09:41
Hier in Nederland wordt voornamelijk PPPoA gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een losse USB modem (Speech Touch USB van Alcatel) die ik gebruik, dus wat wordt het dan? PPPoE?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe wil je dat modem met je router verbinden? Dat gaat niet werken.

Denk dat je óf een andere router moet aanschaffen (met ingebouwd ADSL modem), óf een ander (ethernet) modem.
Speedtouch modems staan best veel op marktplaats, hier kun je waarschijnlijk wel een leuk koopje doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Beekforel op 18-08-2007 18:54 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Van de Planet website:

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/53ilton.png

• F4T4L_3RR0R
Oh, je gebruikt de router achter een modem lees ik net.

Dat kan heel lastig worden om uit te leggen, elke modem en router moet anders ingesteld worden voor wat jij wilt realiseren.

De simpelste oplossing is op de netwerkkabel uit de modem in een LAN poort van de router te stoppen in plaats van in de WAN poort.

Zo fungeerd je modem als router en je router als switch.

Edit:

Ik moet beter lezen, je gebruikt een USB modem... Dan is bovenstaande uitleg niet van toepassing.

Edit2:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er moet software bestaan waarmee je een netwerkkaart als router kunt laten werken. Je maakt verbinding met internet via je USB modem en dan sluit je de Belkin aan en die fungeerd als switch.

Ik heb bovenstaande toepassing in een Linux omgeving zien draaien.

Nadeel is dat de routerende computer wel altijd aan moet staan als je 's nachts draadloos wilt internetten met de laptop in bed bijvoorbeeld.

[ Voor 44% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 18-08-2007 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm nu begrijp ik er niet veel meer van...In de winkel zeiden ze dat ik de modem gewoon op de pc aangesloten kon houden en vervolgens een kabeltje van de uitgang van de netwerkkaart naar de router. Zo heeft deze pc gewoon aansluiting met internet via de kabel en kan ik elders in huis draadloos internetten. Wat klopt hier niet aan dan?

EDIT:

Kan ik nou verder gaan met 'kloten' of gaat dit sowieso niet lukken op deze manier? Want dan moet ik dus een andere oplossing zoeken, even een andere modem of router kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 19:44 ]

• job
  • Laatst online: 00:48

job

Aah, creatief bedacht van de winkelier.
Maar dat is niet de ideale aansluiting.

Je kan verder gaan kloten, het zou moeten kunnen.
Ideaal is het echter niet. Je zal dan de pc waar de adsl binnenkomt dan ook altijd aan moeten hebben staan als je ergens anders wilt internetten.
Wat de handleiding van je router betreft.. daar zal je overigens weinig aanhebben. Zoals jij het wilt aansluiten zal nergens beschreven zijn. Dat ligt niet aan de router, of aan de handleiding.. maar aan de aparte manier zoals jij het aan wilt sluiten.

Het handigste is deze boel terugbrengen en een modem met ingebouwde draadloze router halen.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 18-08-2007 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik zal het nog even overdenken! Volgens mij was mij verteld dat deze pc niet perse aan hoeft te staan, maar dat is dus niet waar?

Maar nogmaals, ik overdenk het nog even/gooi het even in de groep!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je pc uitstaat kan ie ook geen netwerkverkeer forwarden. Dus hij moet aanstaan. Uiteindelijk is je router ook een computer, alleen wat geïntegreerder.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Indeed. Je opties:

-Volgen wat de winkelier zegt, betekent dat je PC aan moet blijven staan om te bridgen
- ADSL-router (evt. met wireless) kopen
- ADSL-modem met ethernet kopen (Speedtouchje zoals aangehaald is), en die voor je router plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gebeld met de winkel zojuist, ik ga deze omwisselen voor een router en modem in 1, dan shcijnt het wel te kunnen!

• SeatRider
  • Laatst online: 11-03 09:32

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:39:
ik heb gebeld met de winkel zojuist, ik ga deze omwisselen voor een router en modem in 1, dan shcijnt het wel te kunnen!
Ja. Doe jezelf dan een lol en neem de Linksys WAG200G, kost iets van 60 euro en werkt perfect, zelfs auto-detect vwb de ADSL instellingen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• BHQ
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Oh Rly.

• F4T4L_3RR0R
SeatRider schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:42:
[...]

Ja. Doe jezelf dan een lol en neem de Linksys WAG200G, kost iets van 60 euro en werkt perfect, zelfs auto-detect vwb de ADSL instellingen :)
Die heb ik ook! Ik kan hem ook van harte aanbevelen!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:40
iemand een idee wat het ip adres is van een belkin router

Staat nl niks over in de handleiding.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

192.168.2.1 (althans, dat was de eerste hit die ik wel kreeg bij het zoeken op Google naar default IP belkin router).

Worth a shot I think

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SeatRider
  • Laatst online: 11-03 09:32

SeatRider

Hips don't lie

En anders kijk je even met een verbonden computer via ipconfig wat het default gateway adres is, dat is 'm dan meestal.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1