Toon posts:

GeForce 6600 en LG 194WT DVI probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
na lang proberen en op internet zoeken ga ik dan nu toch hulp vragen.

Het probleem:

Ik heb een LG 194WT scherm en een compaq 17" CRT, deze zijn beide aangesloten op mijn Nvidia Geforce 6600 (laatste driver installed). Momenteel is de enige manier waarop ik dit kan laten werken door de crt via een tussenstukje (vga - dvi) op de dvi uitgang van mijn kaart te hangen en de LG 194WT TFT via vga aan op de kaart aan te sluiten. Nu heeft mijn LG ook een DVI ingang, maar wanneer ik deze probeer aan te sluiten vind mijn pc het scherm niet.

Ik heb al zowat alle drivers upgedate, maar dit loste niets op.
Ik draai nu Windows vista X64 en XP. In xp vind hij het scherm wel maar kan ik mijn resolutie niet aanpassen naar een WT-formaat (1440x900).
Als ik de TFT via het tussenstukje aansluit op de DVI uitgang kan ik de juiste resoluties ook niet instellen. Dit gaat echt alleen als ik het op de vga uitgang van men kaart hang...

Mijn vraag:
kan er iemand mij helpen, ik snap er niets meer van en weet ook niet meer wat nog te proberen..
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
kleine update:

zou het kunnen dat mijn dvi kabel stuk is? Ik heb het scherm net op een apple PowerBook aangesloten en deze vond het scherm ook niet...
Toch blijft het vreemd dat ik de juiste resolutie niet kan instellen als ik het via VGA op de dvi uitgang van men kaart aansluit.
Ik weet het allemaal niet meer percies...

Verwijderd

Topicstarter
nog een kleine update,

mijn scherm werkt via DVI wel in safe mode,
en als ik mijn drivers desinstalleer en reboot werkt het in de normal mode ook in Vista.
Alleen kan ik dan mijn resolutie niet aanpassen en installeerd vista mijn Geforce 6600 driver weer gewoon opnieuw...
Het is volgens mij dus een driver probleem, want het laadbalkje van vista komt nog wel op mijn TFT, maar daarna valt hij uit en geeft de monitor een no signal message...
iemand een idee hoe ik een andere driver kan installeren die wel werkt in vista X64 en DVI?
alvast bedankt