[Vista] Cleartype uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Hoi,

Je zal misschien wel denken, makkelijk vraagje! maar niet dus helaas. nu mijn vraag/probleem.
Ik heb al gezocht en kwam hier een soortgelijk topic tegen, maar ik heb geen oplossing gevonden jammer genoeg..

Als ik ga zoeken om cleartype uit te zetten dan vind je het bij de skins, en daar heb ik het uit gezet.
In IE7 heb ik hem ook uit gezet.

Nou Cleartype op standaard zetten, en dan op toepassen drukken.

Een aantal letters worden wel normaal (zoals in IE7 (alleen het HTML gedeelte) en een aantal vensters) Maar bijvoorbeeld bij IE7 blijft de browser zelf wel cleartype enabled :'(

Zo ook met andere menu's!

Hoe los ik dit op, want ik krijg gewoon koppijn van die letters, en het leest echt niet fijn!

Alvast bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door MexxT op 18-08-2007 17:42 ]

Audi S3

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ik heb, in een grijs verleden, weleens vista gedraaid. ik meen me te herinneren dat die instelling zat bij instellingen van het beeldscherm, geavanceerd.

• MexxT
Philflow schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:16:
ik heb, in een grijs verleden, weleens vista gedraaid. ik meen me te herinneren dat die instelling zat bij instellingen van het beeldscherm, geavanceerd.
ja dat weet ik dus.

Het probleem is namelijk ook dat het maar gedeeltelijk uit gaat... :/

Audi S3

Verwijderd

Echt uitzetten kan gewoonweg niet omdat vista gebonden is aan het nieuwe Cleartype font Segoe UI. Er is wel een methode om een zoveel mogelijk goed resultaat te krijgen. Belangrijk is hierbij dat je wel Cleartype aan laat staan in Windows, maar in IE kan je het beste uit laten.

Om dit te bereiken download je de Cleartype tuner van Microsoft (http://www.microsoft.com/typography/ClearTypeInfo.mspx) en zet het Cleartype Contrast op 1.0. Zo bereik je een zo goed mogelijk resultaat. Als je écht cleartype uitzetten wil kan je het beste maar gewoon terug gaan naar XP, al zou ik dat persoonlijk niet zo snel doen :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 19:54 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Je kan wel degelijk in Vista, ClearType uit zetten. Nu heb ik zo even geen Vista bak bij de hand, en ik weet nieteens zeker of het in Vista nog wel "ClearType" heet. Zoek anders in je configuratiescherm eens op "ClearType" of op zoiets als "letter" of "lettertype" etc.

• MexxT
Shaggy_NL schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:58:
Je kan wel degelijk in Vista, ClearType uit zetten. Nu heb ik zo even geen Vista bak bij de hand, en ik weet nieteens zeker of het in Vista nog wel "ClearType" heet. Zoek anders in je configuratiescherm eens op "ClearType" of op zoiets als "letter" of "lettertype" etc.
jahaaa.

maar zoals ik net al gezegt heb, dat werkt maar half!

Audi S3

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

probeer eens onder IE7

Extra -> Internetopties..

Tabblad geavanceerd

zoek in het lijstje multimedia op en vink 'Altijd cleartype voor HTML gebruiken' uit.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Inderdaad, en dat heeft absoluut niets met Vista te maken, onder XP is het ook zo met IE7 ;)

Bij WPF applicaties is het wel onmogelijk de cleartype goed te krijgen (uit of in ieder geval zoals de rest van Windows), maar dat is weer een ander verhaal.

• MexxT
nIghtorius schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:54:
probeer eens onder IE7

Extra -> Internetopties..

Tabblad geavanceerd

zoek in het lijstje multimedia op en vink 'Altijd cleartype voor HTML gebruiken' uit.
lezen blijft een vak appart he :>
ik zij toch dat ik die al uit had ;)

Maargoed, Het is me gelukt, vraag niet hoe, maar het werkt.

Toch bedankt voor de moeite allen ;)

Audi S3

Verwijderd

MexxT schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:57:
[...]

lezen blijft een vak appart he :>
ik zij toch dat ik die al uit had ;)

Maargoed, Het is me gelukt, vraag niet hoe, maar het werkt.

Toch bedankt voor de moeite allen ;)
Je zal wel niet op apply gedrukt hebben dan, laat iedereen zich wel eens een keer door foppen ;)

• MexxT
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:59:
[...]

Je zal wel niet op apply gedrukt hebben dan, laat iedereen zich wel eens een keer door foppen ;)
jawel, ik druk altijd op apply als ik geen verandering kan waarnemen, dus nu ook :P

tot wel 4x toe :|

Audi S3

Pagina: 1