[XP] Diakritische tekens niet te typen

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het volgende doet zich voor. Als ik een e wil typen met een accent gebruik ik daar ALT+130 voor, maar dat werkt niet. Niet in MSN, niet in notepad of in windows explorer en niet in mijn internet browsers (niet alleen de e met accent, maar ook alle andere tekens die ik normaal tevoorschijn kan toveren met de verschillende nummers werken niet).

Het lijkt mij echt een probleem in windows, want in Office werkte het in eerste instantie wel, maar na een paar keer proberen ook niet meer.

Het is een verse Windows XP installatie. Ik heb wel een keer wat taalpakketten geinstalleerd, maar ik weet niet zeker of dat het probleem is. Ik heb met behulp van het configuratiescherm geprobeerd om dat terug te draaien, veel meer dan uitvinken is echter niet mogelijk.
Ik heb ook gecheckt of het aan een font ligt die stuk is door er een stel te proberen, maar het is hetzelfde met Arial, Times New Roman en Verdana dus dat lijkt mij ook niet het probleem.

Ik kan wel gewoon diakritische tekens lezen die er al staan. Ook kan ik ze kopieren en plakken op al die plaatsen waar ik ze niet met num pad neer kan zetten. Numpad staat ook echt aan, en ik heb voor de zekerheid beide ALT toetsen geprobeerd.

Heeft er nog iemand een idee om dit probleem definitief op te lossen, want ik weet het echt niet :(

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Misschien dat het vinkje geavanceerde tekstservices uitschakelen aanstaat bij de instellingen van de taalbalk. Zie tabblad geavanceerd.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Techless schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:36:
Het volgende doet zich voor. Als ik een e wil typen met een accent gebruik ik daar ALT+130 voor, maar dat werkt niet. Niet in MSN, niet in notepad of in windows explorer en niet in mijn internet browsers (niet alleen de e met accent, maar ook alle andere tekens die ik normaal tevoorschijn kan toveren met de verschillende nummers werken niet).

Het lijkt mij echt een probleem in windows, want in Office werkte het in eerste instantie wel, maar na een paar keer proberen ook niet meer.

Het is een verse Windows XP installatie. Ik heb wel een keer wat taalpakketten geinstalleerd, maar ik weet niet zeker of dat het probleem is. Ik heb met behulp van het configuratiescherm geprobeerd om dat terug te draaien, veel meer dan uitvinken is echter niet mogelijk.
Ik heb ook gecheckt of het aan een font ligt die stuk is door er een stel te proberen, maar het is hetzelfde met Arial, Times New Roman en Verdana dus dat lijkt mij ook niet het probleem.

Ik kan wel gewoon diakritische tekens lezen die er al staan. Ook kan ik ze kopieren en plakken op al die plaatsen waar ik ze niet met num pad neer kan zetten. Numpad staat ook echt aan, en ik heb voor de zekerheid beide ALT toetsen geprobeerd.

Heeft er nog iemand een idee om dit probleem definitief op te lossen, want ik weet het echt niet :(
gaat het om é è ë ê á à â ç, etc, etc..

Bij een verse install van XP is het vaak zo dat de "Verenigde Staten (Internationaal)" keyboard layout geselecteerd is. Deze ondersteunt "dead-keys".. dus in weze. om een é te typen moet je 'e intoetsen. Het moment dat je de ' indrukt gebeurt er niks.. en dan als je op e drukt krijg je dan é.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Techless
  • Niet online
nIghtorius schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:50:
[...]

gaat het om é è ë ê á à â ç, etc, etc..

Bij een verse install van XP is het vaak zo dat de "Verenigde Staten (Internationaal)" keyboard layout geselecteerd is. Deze ondersteunt "dead-keys".. dus in weze. om een é te typen moet je 'e intoetsen. Het moment dat je de ' indrukt gebeurt er niks.. en dan als je op e drukt krijg je dan é.
Het gaat inderdaad om die tekens. Ik heb een US versie van Windows XP, hij staat op het US toetsenbord. Geen andere geinstalleerd. Dit is hoe het normaal altijd werkt. Ik heb net nog even gechecked of het vanaf het begin is van deze installatie. Maar de image die ik de eerste dag heb gemaakt vertoont het probleem niet. Ik kan hiermee gewoon é, ¿, etc. maken.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de oosterse taalpakketten die ik n.a.v. de tip op een website heb geinstalleerd. Het kan ook zijn dat het installeren van een ander programma het in de frut heeft geschopt, maar dan zou ik niet weten welke.

Als iemand nog ideëen heeft houd ik mij aanbevolen!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Niet echt een oplossing, maar werkt het met deadkeys (US International) nog wel?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Techless schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:01:
[...]

Het gaat inderdaad om die tekens. Ik heb een US versie van Windows XP, hij staat op het US toetsenbord. Geen andere geinstalleerd. Dit is hoe het normaal altijd werkt. Ik heb net nog even gechecked of het vanaf het begin is van deze installatie. Maar de image die ik de eerste dag heb gemaakt vertoont het probleem niet. Ik kan hiermee gewoon é, ¿, etc. maken.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de oosterse taalpakketten die ik n.a.v. de tip op een website heb geinstalleerd. Het kan ook zijn dat het installeren van een ander programma het in de frut heeft geschopt, maar dan zou ik niet weten welke.

Systeemherstel op de punt waarvan je nog wel weet dat het gewerkt heeft? heb je iig geen dataverlies.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Techless schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:01:

Oosterse taalpakketten geïnstalleerd, ik neem aan dat je bedoelt dat je dat via Regional Settings hebt gedaan bij Languages? Dat zou het probleem niet moeten geven, want ik heb die namelijk ook geïnstalleerd om Kanji (en andere Oosterse tekens) te kunnen zien en alt+130 geeft bij mij gewoon een é.

Check eens welke programma's je allemaal geïnstalleerd hebt en noem deze hier, misschien dat iemand hetzelfde heeft na het installeren van een bepaald programma (of anders kunnen we het testen oid).

Commandline FTW

• Techless
  • Niet online
nIghtorius schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:52:
[...]

Systeemherstel op de punt waarvan je nog wel weet dat het gewerkt heeft? heb je iig geen dataverlies.
Dat hoop ik dus te vermijden. Want dan gaat er veel tijd verloren. Dataverlies is sowieso niet aan de orde.
Hero Of Time schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

Oosterse taalpakketten geïnstalleerd, ik neem aan dat je bedoelt dat je dat via Regional Settings hebt gedaan bij Languages? Dat zou het probleem niet moeten geven, want ik heb die namelijk ook geïnstalleerd om Kanji (en andere Oosterse tekens) te kunnen zien en alt+130 geeft bij mij gewoon een é.

Check eens welke programma's je allemaal geïnstalleerd hebt en noem deze hier, misschien dat iemand hetzelfde heeft na het installeren van een bepaald programma (of anders kunnen we het testen oid).
Hieronder een aantal programma's die wellicht de oorzaak kunnen zijn. Ik heb er de programma's die er bij mijn eerste image al op stonden afgehaald.
  • Adobe Reader 8v10
  • CHIPDRIVE Smartcard Commander
  • eMule
  • Java(TM) 6 update 2
  • L&H TTS3000 Nederlands
  • LiveUpdate 2.0 Symantec Corporation
  • Messenger Plus! Live
  • MSN Live Messenger
  • Microsoft .NET Framework 1.1, 2.0 en 3.0
  • Microsoft IntelliPoint en IntelliType Pro 6.1
  • Microsoft Network Monitor 3.1
  • MSXML 4.0 SP2
  • MSXML 6.0 Parser
  • Poker Tracker Version 2.16.02b
  • SCR33xx USB Smartcard Reader
  • SyncToy
  • TweakNow PowerPack 2006
  • VMWare Server
Tevens alle processen die draaien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Process PID CPU Description Company Name
System Idle Process 0   99.22       
 Interrupts n/a     Hardware Interrupts 
 DPCs   n/a     Deferred Procedure Calls    
 System 4           
  smss.exe  1228        Windows NT Session Manager  Microsoft Corporation
   csrss.exe    1424        Client Server Runtime Process   Microsoft Corporation
   winlogon.exe 1448        Windows NT Logon Application    Microsoft Corporation
    services.exe    1492        Services and Controller app Microsoft Corporation
     svchost.exe    1688        Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
      wmiprvse.exe  3660        WMI Microsoft Corporation
      unsecapp.exe  3564        WMI Microsoft Corporation
     svchost.exe    1756        Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
     svchost.exe    1244        Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
     svchost.exe    1844        Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
     svchost.exe    460     Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
     spoolsv.exe    776     Spooler SubSystem App   Microsoft Corporation
     scardsvr.exe   820     Smart Card Resource Management Server   Microsoft Corporation
     gearsec.exe    688     gearsec GEAR Software
     mDNSResponder.exe  1792        Bonjour Service Apple Computer, Inc.
     mdm.exe    884     Machine Debug Manager   Microsoft Corporation
     PQV2iSvc.exe   2324        Service Module  Symantec Corporation
     nvsvc32.exe    2908        NVIDIA Driver Helper Service, Version 158.19    NVIDIA Corporation
     RichVideo.exe  3028        RichVideo Module    
     svchost.exe    3252        Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
     VC9SecS.exe    3504        Virtual CD - Management Service H+H Software GmbH
     vmware-authd.exe   3920        VMware Authorization Service    VMware, Inc.
      vmware-vmx.exe    3476        VMware Server VMX   VMware, Inc.
     vmount2.exe    3944        virtual disk mount service  VMware, Inc.
     vmnat.exe  3980        VMware NAT Service  VMware, Inc.
     vmnetdhcp.exe  4036        VMware VMnet DHCP service   VMware, Inc.
     vmserverdWin32.exe 3176        VMware VirtualCenter Agent  VMware, Inc.
     FNPLicensingService.exe    2380        Activation Licensing Service    Macrovision Europe Ltd.
     alg.exe    3036        Application Layer Gateway Service   Microsoft Corporation
     svchost.exe    4080        Generic Host Process for Win32 Services Microsoft Corporation
    lsass.exe   1504        LSA Shell (Export Version)  Microsoft Corporation
explorer.exe    1212        Windows Explorer    Microsoft Corporation
 nvraidservice.exe  1800        NVIDIA RAID Service English language    NVIDIA Corporation
 SMax4.exe  1808        Audio Control Panel Analog Devices, Inc.
 rundll32.exe   1864        Run a DLL as an App Microsoft Corporation
 GhostTray.exe  1872        Tray Application    Symantec Corporation
 smax4pnp.exe   1896        SMax4PNP    Analog Devices, Inc.
 itype.exe  1908        IType.exe   Microsoft Corporation
  winamp.exe    3120        Winamp  Nullsoft
 ipoint.exe 1912    0.78    IPoint.exe  Microsoft Corporation
 PDVDServ.exe   1924        PowerDVD RC Service Cyberlink Corp.
 VC9Play.exe    1984        Virtual CD - Player H+H Software GmbH
  vc9tray.exe   456     Virtual CD - Quick Start Utility    H+H Software GmbH
 acrotray.exe   1404        AcroTray    Adobe Systems Inc.
 vmware.exe 3620        VMware Virtual Machine Console  VMware, Inc.
  vmware-remotemks.exe  2228        VMware Server Remote MKS    VMware, Inc.
 procexp.exe    3368        Sysinternals Process Explorer   Sysinternals

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik verdenk je tobo software, Microsoft IntelliPoint en IntelliType Pro 6.1. Dat TweakNow PowerPack 2006 zou ook het een en ander kunnen doen, maar dat geloof ik niet zo snel. Verder draait er weinig vreemds in je processen dat dit zou kunnen veroorzaken.

Commandline FTW

• Techless
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:06:
Ik verdenk je tobo software, Microsoft IntelliPoint en IntelliType Pro 6.1. Dat TweakNow PowerPack 2006 zou ook het een en ander kunnen doen, maar dat geloof ik niet zo snel. Verder draait er weinig vreemds in je processen dat dit zou kunnen veroorzaken.
Bedankt voor de tips. Ik heb het even uitgeprobeerd, en IntelliType en Point eraf gegooid, en opnieuw opgestart. Helaas geen verschil.

TweakNow PowerPack verwacht ik ook niet dat het probleem is. Het enige waar ik dat tot nu toe voor heb gebruikt is enkele grafische tweaks. Ook op de image is het geïnstalleerd en daar is het probleem nog niet aanwezig.

Heeft er nog iemand andere ideëen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het irritante van sommige software is dat ze instellingen tijdens of na de setup niet ongedaan maken bij uninstall. Als het niet te veel moeite is, installeer eens op je image je tobo software en kijk of het probleem er dan is. Gebruik dan wel een tooltje om precies bij te houden wat er aangepast wordt aan je systeem zodat je die bij je huidige situatie kan terugdraaien. Mogelijk dat er ergens een registerinstelling is achter gebleven. Of misschien staat het ook wel simpelweg in de instellingen opties van de software.

Enige wat ik kan bedenken is puur gaan kijken waar het kan zitten, dus ieder pakket vanaf je werkende image installeren en kijken of je probleem opsteekt of niet. Zo sluit je ieder pakket uit en kom je vanzelf bij de veroorzaker van je probleem.

Commandline FTW

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Ik heb het probleem ook weer sinds dit weekend (ook al in april met een paar andere pc's, en dit keer nog wel op een redelijk schone Windows installatie.

Het vervelende is dat ik ook veel alt-tab gebruik, en dat die zo nu en dan ook sporadisch hangt, ook dit probleem had ik de vorige keer toen ik het dead key probleem had.

Ik ben zojuist wederom druk aan het rond zoeken gegaan, bij mijn andere pc's vorige kere heb ik Windows opnieuw geinstalleerd, en was het verholpen, gezien het dit keer om weer een andere pc gaat, die nog redelijk schoon is, ben ik dat niet van plan.

Tijdens mijn zoekresultaat ben ik tegengekomen:
How To Use the United States-International Keyboard Layout in Windows XP
[XP] trema + letter geeft letter; inconsistent gedrag? *
http://www.helpmij.nl/for...?t=292701&highlight=trema (mijn posting in April)
http://www.tipsentrucs.nl...6d1b2d876a5f3a77ceb946ae9

Die laatste link lijkt een paar oplossingen te geven die werken. Iemand heeft het opgelost door McAffee security center opnieuw te installeren. Deze heb ik echter niet geinstalleerd, in April toen ook niet.
De tweede is de linker alt en de rechter shift toets tegelijk indrukken, en daarna weer los laten. Bij mij werkt dat. Alt-tab probleem lijkt dan ook weer voorbij.

Het enige wat mij opvalt, maar ben ik niet in de andere postings tegengekomen, is dat je op een of andere manier een andere taal geinstalleerd hebt. Ik bedenk me dat ik deze en vorige keren in Microsoft office tijdens de installatie extra talen zoals Japans ingeschakeld heb.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• Techless
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:34:
Het irritante van sommige software is dat ze instellingen tijdens of na de setup niet ongedaan maken bij uninstall. Als het niet te veel moeite is, installeer eens op je image je tobo software en kijk of het probleem er dan is. Gebruik dan wel een tooltje om precies bij te houden wat er aangepast wordt aan je systeem zodat je die bij je huidige situatie kan terugdraaien. Mogelijk dat er ergens een registerinstelling is achter gebleven. Of misschien staat het ook wel simpelweg in de instellingen opties van de software.

Enige wat ik kan bedenken is puur gaan kijken waar het kan zitten, dus ieder pakket vanaf je werkende image installeren en kijken of je probleem opsteekt of niet. Zo sluit je ieder pakket uit en kom je vanzelf bij de veroorzaker van je probleem.
Bedankt voor je reactie. Dat lijkt mij wel een goed idee, en als het niet de tobo software is kan ik ook andere dingen uitproberen.

Ik heb alleen nog wel een vraag, weet je (of iemand anders) dan een tooltje dat goed is in het registreren van al die veranderingen die de installatie veroorzaakt?
Raceman schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:49:
Ik heb het probleem ook weer sinds dit weekend (ook al in april met een paar andere pc's, en dit keer nog wel op een redelijk schone Windows installatie.

Het vervelende is dat ik ook veel alt-tab gebruik, en dat die zo nu en dan ook sporadisch hangt, ook dit probleem had ik de vorige keer toen ik het dead key probleem had.

Ik ben zojuist wederom druk aan het rond zoeken gegaan, bij mijn andere pc's vorige kere heb ik Windows opnieuw geinstalleerd, en was het verholpen, gezien het dit keer om weer een andere pc gaat, die nog redelijk schoon is, ben ik dat niet van plan.

Tijdens mijn zoekresultaat ben ik tegengekomen:
How To Use the United States-International Keyboard Layout in Windows XP
[XP] trema + letter geeft letter; inconsistent gedrag? *
http://www.helpmij.nl/for...?t=292701&highlight=trema (mijn posting in April)
http://www.tipsentrucs.nl...6d1b2d876a5f3a77ceb946ae9

Die laatste link lijkt een paar oplossingen te geven die werken. Iemand heeft het opgelost door McAffee security center opnieuw te installeren. Deze heb ik echter niet geinstalleerd, in April toen ook niet.
De tweede is de linker alt en de rechter shift toets tegelijk indrukken, en daarna weer los laten. Bij mij werkt dat. Alt-tab probleem lijkt dan ook weer voorbij.

Het enige wat mij opvalt, maar ben ik niet in de andere postings tegengekomen, is dat je op een of andere manier een andere taal geinstalleerd hebt. Ik bedenk me dat ik deze en vorige keren in Microsoft office tijdens de installatie extra talen zoals Japans ingeschakeld heb.
Hey dat is ook informatie waar ik iets mee kan, thanks. En dan wordt mijn vermoeden dat het mogelijk door die talenpakketten komt ook bevestigd. Ik hoop dat ik het dan met behulp van het idee van Hero Of Time kan controleren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, voor Office heb ik wel de Japanse Fonts geïnstalleerd, maar taal ervan? Hoe bedoel je dat eigenlijk? Want een spellingscontrole is er niet. Iig niet in de EU en USA versies van Office.

Voor uninstaller programma's, check http://www.download.com/3...a&subj=windows&tag=search eens. Total Uninstall ziet er veel belovend uit, maar er zijn ook andere uninstall programma's. Kijk vooral naar een waar je de aanpassingen van kan zien, en niet dat het een snapshot maakt en die gaat vergelijken. Je moet dus precies zelf kunnen zien wat er aangepast is.

Commandline FTW

• Jurjen de Vries
Hero Of Time schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:37:
Hmm, voor Office heb ik wel de Japanse Fonts geïnstalleerd, maar taal ervan? Hoe bedoel je dat eigenlijk? Want een spellingscontrole is er niet. Iig niet in de EU en USA versies van Office.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, linker alt, rechter shift tegelijk helpt wel, maar alleen voor de openstaande applicatie, en na afsluiten moet het weer opnieuw gebeuren. Dat is eigenlijk ook te irritant.

Afgelopen avond heb ik tijd besteed aan het reproduceren van het probleem op m'n desktop, waar ik vroeger ook het probleem op had. Ik heb daar Office ook geinstalleerd, met Japanse international ondersteuning, dat kon ik aanvinken tijdens het installeren van Office 2007.
Helaas na een installatie, updates, restart heb ik het niet kunnen reproduceren.

Ik heb ook actieve processen vergeleken op beide computers.
Explorer.EXE C:\WINDOWS\Explorer.EXE 6.0.2900.3156
jusched.exe C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe 6.0.20.6
lsass.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe 5.1.2600.2180
MsnMsgr.Exe C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe 8.1.178.0
services.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe 5.1.2600.2180
smss.exe C:\WINDOWS\System32\smss.exe 5.1.2600.2180
spoolsv.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe 5.1.2600.2696
svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe 5.1.2600.2180
winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe 5.1.2600.2180

Dat zijn de overeenkomende, die iemand anders in een van de andere forum posting ook heeft, en die ik ook op m'n laptop heb. Toevallig draaien ze ook allemaal op m'n desktop actief, en ook met dezelfde versienummer.
Alles wat te killen is, heb ik al eens gekilled. Dan blijven er wat windows processen over. Wellicht is er eentje die continue monitored en een bepaald registry setting terug haalt.
Overigens ben ik in de loop v/d komende dag van plan Dell (m'n laptop leverancier) te bellen en ga vragen een officiële melding richting Microsoft te doen. Vandaag kwam Dell er iedergeval niet met me uit, en zou het op een herinstallatie uitkomen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als bij jou alles up2date is, ga ik bij mij thuis kijken welke versie van deze bestanden ik heb. Als deze overeenkomen, hoef je daar niet meer op te letten. jushed.exe en Msnmsgr.exe hoef je niet op te letten, deze zouden het niet moeten veroorzaken. Beide processen draaien bij mij overigens niet (auto update van java uitgeschakeld, MSN gebruik ik niet, heb ik Trillian voor).

Commandline FTW

• Jurjen de Vries
Hero Of Time schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:01:
Als bij jou alles up2date is, ga ik bij mij thuis kijken welke versie van deze bestanden ik heb. Als deze overeenkomen, hoef je daar niet meer op te letten. jushed.exe en Msnmsgr.exe hoef je niet op te letten, deze zouden het niet moeten veroorzaken. Beide processen draaien bij mij overigens niet (auto update van java uitgeschakeld, MSN gebruik ik niet, heb ik Trillian voor).
Die versies heb ik dus vergeleken tussen mijn laptop (waar het probleem is) en mijn desktop (waar het probleem niet is), ze zijn allemaal geheel gelijk aan elkaar. Ik heb dus niet het idee dat het in een van die lopende processen zit.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, dan wordt het install tooltjes installen en kijken wat er gewijzigd wordt als het probleem optreed.

Commandline FTW

• Jurjen de Vries
Ik heb er afgelopen avond weer flink wat uren aan besteed, maar wel al een eindje wijzer geworden.

Even een omschrijving van wat ik gedaan heb, en wat geen en wel resultaat gaf:
- Windows register [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] export gemaakt en alle entry's verwijderd (in eerste instantie geen resultaat)
- Windows register [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] export gemaakt en alle entry's verwijderd (geen resultaat)
- Windows in Safe mode opgestart, probleem is niet aanwezig
- msconfig opgestart en alle zaken zoals ini files en services die starten uitgeschakeld (geen resultaat)
- Nu zoveel mogelijk opstartmeuk uitstaat heb ik de processen vergeleken tussen Windows default mode, en windows safe mode. Het verschil is, is dat Firefox.exe in default mode nog blijkt te draaien. Bij het killen van het process start deze weer automatisch op. Op zich vreemd, gezien ik firefox op dat moment nog niet gestart hebt, en op een andere computer firefox.exe niet default start bij het opstarten van de computer.
- Firefox van het systeem verwijderd, en alle opstartmeuk uit laten staan. Het probleem komt nu niet meer voor, dead key werkt weer goed, alt-tab is lastig te testen.
- Met MSconfig alle opstartmeuk weer aangezet en register export terug gezet.
- :( Het probleem is er weer , er lijken dus meerdere processen te zijn (die mogelijk een bepaalde library of iets aanspreken) die het probleem doen ontstaan.
- Alle registry keys van bovenvermelde paden wederom verwijderd en de computer opnieuw opgestart. Het probleem blijft nu weg.
- registry keys van bovenvermelde paden per proces handmatig opgestart en per proces dead lock key testen. Bij Microsoft Live Messenger gaat het dit keer mis.
- Alle registry keys terug gezet, behalve Live Messenger & computer herstart. Het probleem blijft nu verholpen. Ik heb nog geen uitgebreide alt-tab test gedaan. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ook dit verholpen is.

Conclusie (in mijn geval) is dat het probleem pas verdwenen is na zowel het verwijderen van firefox als het uitschakelen van Live Messenger. Edit 23-8 8:28 uur. Nu naar een derde herstart is het probleem er ineens weer. Het enige wat ik gedaan heb is Firefox en MSN opnieuw geinstalleerd, en wederom verwijderd. Ik moet weer verder zoeken...

In een ander geval , gepost op http://www.tipsentrucs.nl...=0&postorder=asc&start=15 door 'forestmountain' lijkt het probleem opgelost met het verwijderen van 'McAfee Internet Security versie 8'. In die posting staat echter niets over andere processen welke hij had draaien, dus ik kan niet terughalen of hij op dat moment ook Live Messenger & Firefox had of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jurjen de Vries op 23-08-2007 08:29 ]

• Jurjen de Vries
Ik heb het idee dat het nu weer is ontstaan door iexplorer.exe
Het enige wat ik namelijk veranderd heb is Internet explorer m'n default browser gemaakt. Nu start ook de pc weer op met iexplorer.exe op de achtergrond, voordat ik uberhaupt zelf de browser start.

Zojuist de run regkeys verwijderen heeft dus ook niet geholpen.

De vraag is nu, wat spreken firefox, IE, MSN en McAfee internet security allemaal hetzelfde aan?

• Jurjen de Vries
Ik heb hier bij Microsoft http://www.microsoft.com/...c48385007bf&lang=nl&cr=BE ook een post gedaan.

• Jurjen de Vries
Hero Of Time schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:30:
Nou, dan wordt het install tooltjes installen en kijken wat er gewijzigd wordt als het probleem optreed.
Kun je eens kijken of c:\windows\system32\shelldrv.exe bij jou voorkomt?
Indien dat het geval is, dan heb je smerige Trojan die weinig ontdekt is, en vaak door de scanners glipt. Het is verder geen worm.
Bij mij was het de oorzaak van het probleem. Dankzij een goede vriend, hebben we deze Trojan ontdekt door http://www.microsoft.com/...ties/ProcessExplorer.mspx te gebruiken. Deze tool geeft wat meer inzicht in je processen.

Als het bij jou voorkomt, kun je het beste even in safemode opstarten, het bestand hernoemen of verwijderen, en in het register zoeken op shelldrv.exe en deze eruit mikken.

Ik ben benieuwd, laat maar even weten.

• Techless
  • Niet online
Raceman schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:21:
[...]

Kun je eens kijken of c:\windows\system32\shelldrv.exe bij jou voorkomt?
Indien dat het geval is, dan heb je smerige Trojan die weinig ontdekt is, en vaak door de scanners glipt. Het is verder geen worm.
Bij mij was het de oorzaak van het probleem. Dankzij een goede vriend, hebben we deze Trojan ontdekt door http://www.microsoft.com/...ties/ProcessExplorer.mspx te gebruiken. Deze tool geeft wat meer inzicht in je processen.

Als het bij jou voorkomt, kun je het beste even in safemode opstarten, het bestand hernoemen of verwijderen, en in het register zoeken op shelldrv.exe en deze eruit mikken.

Ik ben benieuwd, laat maar even weten.
Je hebt echt een ander probleem dan ik. Dat van mij is helaas nog altijd niet opgelost. Als ik mijn computer wat langer laat draaien (een dag of 10-20) dan kan ik op een gegeven moment wel weer gewoon ALT+xxx gebruiken voor diakritische tekens ik weet nog niet wat de reden is, maar geef me een jaar :)

Pagina: 1