[MCE] Komt ineens met een melding "signaalverlies"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 16:13
Zet ik net me Media center aan (Vista ultimate x64) komt hij bij live tv ineens met een melding "signaalverlies". Dat hij gestopts is door een lage gegevenssnelheid in het tv-signaal.

Maar me tv werkt wel, en signaal komt uit de zelfde versterker. En de rest van de tv's hier in huis werken ook gewoon.

Hauppage MCE500 kaart staat ook gewoon prima in apparaatbeheer.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:07

rimpeldinky

nani?

ik heb hetzelfde probleem met de mce 150, dit komt omdat de drivers voor vista 64 niet optimaal zijn (to say the least) ik zit nogsteeds op goede drivers te wachten

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
rimpeldinky schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:42:
ik heb hetzelfde probleem met de mce 150, dit komt omdat de drivers voor vista 64 niet optimaal zijn (to say the least) ik zit nogsteeds op goede drivers te wachten
Mmmm maar het wordt toch gewoon ondersteund volgens de website. En heb toch een aantal weken zonder problemen werkt met dit media center. Dit is echt out of the blue zeg maar.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Beeld is nu steeds groen, maar de melding is wel even weg. Ligt trouwens echt aan de pc, heb namelijk dezelfde coax kabel even doorgelust naar me tv en dan werkt het prima. Snap er weinig van, heb al een oudere image terug gezet en dat werkt ook niet.

Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook gehad met MCE dat signaal er niet meer was
pc reboten en alles was weer ok

Gister was nog erge, mce vergat spontaan de resolutie en de kleuren.
reboot aen pc kwam in 800x600 full color terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Nee een reboot hier helpt weinig ;) Maar die hauppage kaart kan natuurlijk kapot zijn maarre als hij gewoon gezien wordt in windows en mce ziet hem dus blijkbaar ook dan zal dat toch wel niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:25:
Nee een reboot hier helpt weinig ;) Maar die hauppage kaart kan natuurlijk kapot zijn maarre als hij gewoon gezien wordt in windows en mce ziet hem dus blijkbaar ook dan zal dat toch wel niet dan?
lijkt me inderdaad zo
heb je al eens geprobeerd naar vorige installatie?
mischien is er een update installed die die boel vernukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

kaart is gewoon goed, als je googled kom je op hauppauge uk een topic tegen waar mensen vrolijk hun gal spugen op de support van hauppauge, er zijn wel x64 drivers, maar als je meer als 2GB geheugen wil gebruiken en shadow paging memory remap aanzet dan werkt het sowiso niet... zet je het uit dan kan het werken maar een groen scherm is een veel voorkomend probleem (ik heb ook 2 dagen tv gekeken, een film op genomen en alles, op de derde dag heb ik anderhalf uur groen beeld opgenomen en daarna geen beeld meer)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
rimpeldinky schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:18:
kaart is gewoon goed, als je googled kom je op hauppauge uk een topic tegen waar mensen vrolijk hun gal spugen op de support van hauppauge, er zijn wel x64 drivers, maar als je meer als 2GB geheugen wil gebruiken en shadow paging aanzet dan werkt het sowiso niet... zet je het uit dan kan het werken maar een groen scherm is een veel voorkomend probleem (ik heb ook 2 dagen tv gekeken, een film op genomen en alles, op de derde dag heb ik anderhalf uur groen beeld opgenomen en daarna geen beeld meer)
Mmmmm dat komt idd redelijk in de buurt van mijn verhaal, heeft namelijk altijd goed gewerkt. En ineens niet meer, dat vond ik vooral zo vreemd. Heb idd meer dan 2GB en dat shadow paging zal ik is bekijken (aan of uit nog bijzondere gevolgen op een ander front?)

Trouwens wel gek dat de hauppage site gewoon vrolijk roept dat Vista x64 al prima ondersteunt wordt.

Edit: Staan er trouwens nog meer tips in dat topic? Of heb je zelf nog dingen kunnen ontdekken die je een stukje verder geholpen hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 20-08-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:26:
[...]

Mmmmm dat komt idd redelijk in de buurt van mijn verhaal, heeft namelijk altijd goed gewerkt. En ineens niet meer, dat vond ik vooral zo vreemd. Heb idd meer dan 2GB en dat shadow paging zal ik is bekijken (aan of uit nog bijzondere gevolgen op een ander front?)

Trouwens wel gek dat de hauppage site gewoon vrolijk roept dat Vista x64 al prima ondersteunt wordt.

Edit: Staan er trouwens nog meer tips in dat topic? Of heb je zelf nog dingen kunnen ontdekken die je een stukje verder geholpen hebben?
vista 64 wordt ook ondersteund, alleen maar tot 2 gigabyte geheugen (en dat melden ze verder nergens) shadow mapping memory remapping is het remappen van geheugen boven de 2 gigabyte wordt vrijgegeven weer voor windows (ik mis van mijn 8 gigabyte 1.3 gigabyte omdat ik het heb uitstaan)

edit:
heb zelf maar even ge-googled:
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=11051

[ Voor 6% gewijzigd door rimpeldinky op 20-08-2007 20:56 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
rimpeldinky schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:45:
[...]

vista 64 wordt ook ondersteund, alleen maar tot 2 gigabyte geheugen (en dat melden ze verder nergens) shadow mapping is het remappen van geheugen boven de 2 gigabyte wordt vrijgegeven weer voor windows (ik mis van mijn 8 gigabyte 1.3 gigabyte omdat ik het heb uitstaan)
O die memory remap functie, ja die heb ik wel aanstaan, maar dat heb ik vanaf het begin gehad en werkte prima moet ik je eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik heb alle bovengoemde problemen , en daarnaast ook dat ik regelmatig onwijs haperend beeld heb zitten opnemen.
Ook als ik Live TV kijk, of een opname kijk terwijl een andere loopt, lijkt het wel alsof ik op een oude Pentium III zit te werken. Alles hapert. De ene keer met groene schermen, de andere keer loopt allene het geluid goed... geen touw ana vast te knopen.
Wat is er aan de hand, ik heb alle tips uit andere draadjes opgevolgd, speciale Vista Codec Packs geinstalleerd, maar het blijft.

Ik lees nu bij jullie dat Hauppauge de boosdoener is, en deze symptonen geeft bij meer dan 2Gb geheugen?

Ik heb 4 Gb geheugen, Q6600 en 2 rete snelle sata II schijven... de HW kan het dus niet zijn.

Hoe zet ik shadowcopy uit, dan ga ik dat ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
ThaLaw schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:50:
Ik heb alle bovengoemde problemen , en daarnaast ook dat ik regelmatig onwijs haperend beeld heb zitten opnemen.
Ook als ik Live TV kijk, of een opname kijk terwijl een andere loopt, lijkt het wel alsof ik op een oude Pentium III zit te werken. Alles hapert. De ene keer met groene schermen, de andere keer loopt allene het geluid goed... geen touw ana vast te knopen.
Wat is er aan de hand, ik heb alle tips uit andere draadjes opgevolgd, speciale Vista Codec Packs geinstalleerd, maar het blijft.

Ik lees nu bij jullie dat Hauppauge de boosdoener is, en deze symptonen geeft bij meer dan 2Gb geheugen?

Ik heb 4 Gb geheugen, Q6600 en 2 rete snelle sata II schijven... de HW kan het dus niet zijn.

Hoe zet ik shadowcopy uit, dan ga ik dat ook eens proberen?
Nee het is memory remap wat die bedoeld volgens mij, dat heb je nodig om de volledige 4GB in Vista/XP te zien. Anders krijg je bijvoorbeeld maar 3,3GB. Waarom dat technisch zo is moet je maar ff zoeken hier op GoT. Iets met geheugen addresseringen enzo.

Enne de hardware is het dus wel want die 4GB zit in de weg ;) Maar snap je punt heb dezelfde dure troep (2x raptor in raid0) en de rest gelijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 20-08-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:49:
[...]

O die memory remap functie, ja die heb ik wel aanstaan, maar dat heb ik vanaf het begin gehad en werkte prima moet ik je eerlijk zeggen.
het werkte bij mij na installatie ook goed, toen ik problemen kreeg eens gaan googlen, memory remapping uitgezet toen heeft hij het een keer gedaan en na een reboot was het probleem er weer :(
TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Nee het is memory remap wat die bedoeld volgens mij, dat heb je nodig om de volledige 4GB in Vista/XP te zien. Anders krijg je bijvoorbeeld maar 3,3GB. Waarom dat technisch zo is moet je maar ff zoeken hier op GoT. Iets met geheugen addresseringen enzo.

Enne de hardware is het dus wel want die 4GB zit in de weg ;) Maar snap je punt heb dezelfde dure troep (2x raptor in raid0) en de rest gelijk ;)
klopt 8)7 al een lange werkdag gehad ben wat moe

edit:
bijgewerkt O-)

[ Voor 29% gewijzigd door rimpeldinky op 20-08-2007 20:58 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Ja, heel frustrerend gevoel... zo zijn er wel meer dingetjes in Vista (en of dat nou komt door x64 of uberhaupt door Vista dat weet ik niet ) die irriteren... maar ik bijt nog even door... het bestaat in mijn ogen niet dat dit platform zo langzaam is, ik MOET iets fout doen in de configuratie zou je bijna denken |:(

Maareuh, in theorie moet ik van alle haperende rotzooi in MCE afzijn, als ik 2 reepjes eruit haal en terug ga naar 2 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
ThaLaw schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:02:
[...]

Ja, heel frustrerend gevoel... zo zijn er wel meer dingetjes in Vista (en of dat nou komt door x64 of uberhaupt door Vista dat weet ik niet ) die irriteren... maar ik bijt nog even door... het bestaat in mijn ogen niet dat dit platform zo langzaam is, ik MOET iets fout doen in de configuratie zou je bijna denken |:(

Maareuh, in theorie moet ik van alle haperende rotzooi in MCE afzijn, als ik 2 reepjes eruit haal en terug ga naar 2 GB?
Je zou eerst is kunnen proberen om die memory remap functie uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ThaLaw schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:02:
[...]

offtopic:
ik denk het ook, ik draai vista x64 nu 2 maanden en heb zelfs met een berg virtuele machines niet merkbaar last van een erg traag OS :) (en ik heb dezelfde config alleen geen raid schijven en 8 gig in plaats van 4)

overigens zoals ik het nu begreep is het bekvechten tussen hauppauge en microsoft over wie er nu fout zit dus dat zou nog wel even kunnen duren ben ik bang :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
rimpeldinky schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:09:
[...]

offtopic:
ik denk het ook, ik draai vista x64 nu 2 maanden en heb zelfs met een berg virtuele machines niet merkbaar last van een erg traag OS :) (en ik heb dezelfde config alleen geen raid schijven en 8 gig in plaats van 4)

overigens zoals ik het nu begreep is het bekvechten tussen hauppauge en microsoft over wie er nu fout zit dus dat zou nog wel even kunnen duren ben ik bang :(
Maar bij jou werkt het dus ook nog niet? Zelfs niet met remap uit begrijp ik dat nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Ik heb zojuist remapping disabled.

Precies hetzelfde gelazer (zo niet erger!.. maar dat kan omdat ik er nu intensiever naar kijk)

Ik krijg nu 3327 MB geheugen, maar de problemen blijven.
Signal loss, haperen. Vastloper als ik tijdens live TV besluit op Record te drukken...

Ik lees op dat .co.uk forum ook iets over de drivers van hauppauge en van vista zelf. Ik weet niet meer zeker welke ik heb, maar ik ga daar nu mee sleutelen, kijken of dat resultaat oplevert.

Kan dit gedoe trouwens ook veroorzaakt worden door mijn video kaart zelf? ATI Radeon X1650 met 512MB (4.6 in Vista Experience Index), maar weet niet of die drivers nog roet in het eten kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:18:
[...]

Maar bij jou werkt het dus ook nog niet? Zelfs niet met remap uit begrijp ik dat nu goed?
ik heb het af en toe wel en af en toe niet werkend :( heb nog niet de tijd gehad om echt te gaan testen met verschillende driver versies van verschillende hardware componenten maar zoals al op het forum van hauppauge aangegeven is hebben er heel veel x64bit gebruikers last van
ThaLaw schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:23:

Precies hetzelfde gelazer (zo niet erger!.. maar dat kan omdat ik er nu intensiever naar kijk)

Signal loss, haperen. Vastloper als ik tijdens live TV besluit op Record te drukken...

Ik lees op dat .co.uk forum ook iets over de drivers van hauppauge en van vista zelf. Ik weet niet meer zeker welke ik heb, maar ik ga daar nu mee sleutelen, kijken of dat resultaat oplevert.

Kan dit gedoe trouwens ook veroorzaakt worden door mijn video kaart zelf? ATI Radeon X1650 met 512MB (4.6 in Vista Experience Index), maar weet niet of die drivers nog roet in het eten kunnen gooien?
haal eens 1 geheugenmodule er uit? zodat je maar 2 gigabyte hebt, dan werkt het wel :)
haperen en vastlopen durf ik niet te zeggen maar ik vermoed dat als je overal (dus ook van je videokaart) de officiele fabrikantdrivers gebruikt (zorg dat ze gesigned en WHQL zijn, anders start de boel niet meer op!) dat die problemen dan over zijn

wat gebruiken jullie overigens om mee te kijken? de wintv applicatie, media center of iets anders? ik heb met alles hetzelfde probleem

edit:
vergeet ook niet om HWclear van hauppauge te draaien elke keer, anders blijft er troep achter en kun je niets installeren :( |:(

[ Voor 59% gewijzigd door rimpeldinky op 20-08-2007 21:29 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
ThaLaw schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:23:

Interessant om te weten of je verschillen gaat merken met andere driver versies ben erg benieuwd zodra me pc weer in elkaar zit doe ik mee. Nee vga gaat denk ik geen problemen veroorzaken.

Ik gebruik Media center, maarre was toch eigenlijk van niet van plan om er 2 modules uit te gaan halen ;) Is vast wel een workaround voor. 2GB is wel erg weinig namelijk. Dat vindt Crysis dan straks minder vet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 20-08-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Oke, dit was heel merkwaardig.

Ik heb in de Device Manager Rollback Driver gedaan voor de Hauppauge WinTV PVR PCI II (26xxx) kaarten (PVR150MCE)
Nooit verwacht dat daar iets uit zou komen, maar alles wat ik net niet kon, kan nu dus wel !

Ik blijk nu dus weer de driver versie 6.0.6000.16386 van 21-06-2006 te hebben . Overigens was zowel de oude als de nieuwe driver van Hauppauge, niet van Microsoft.

Ik kan nu weer opnemen, en tegelijkertijd ene ander kanaal kijken.
Hij hing nog wel 1 keer, maar toen zat ik heel enthousiast te zappen... dat geef ik even het voordeel van de twijfel :+

Ik draai nog wel steeds met Memory Mapping Disabled (heb nu 3327 MB).

Ik heb na deze driver-actie wel weer MM enabled gehad, maar toen had ik direct weer problemen. Het is dus gerelateerd, maar blijkbaar niet de enige veroorzaker.

Vooralsnog houd ik het dus even bij de oude drivers, en MM disabled.

Off-Topic:
P.s. Het blijft toch jammer dat W2K3 Server op een PIII 1.8 vele malen sneller 'voelt' dan Vista Ultimate x64 op een Q6600 toch?.... Zijn we terug bij af, of is dit het begin van het 'Eye Candy Tijdperk'?

[ Voor 14% gewijzigd door ThaLaw op 20-08-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
ThaLaw schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:10:
Oke, dit was heel merkwaardig.

Ik heb in de Device Manager Rollback Driver gedaan voor de Hauppauge WinTV PVR PCI II (26xxx) kaarten (PVR150MCE)
Nooit verwacht dat daar iets uit zou komen, maar alles wat ik net niet kon, kan nu dus wel !

Ik blijk nu dus weer de driver versie 6.0.6000.16386 van 21-06-2006 te hebben . Overigens was zowel de oude als de nieuwe driver van Hauppauge, niet van Microsoft.

Ik kan nu weer opnemen, en tegelijkertijd ene ander kanaal kijken.
Hij hing nog wel 1 keer, maar toen zat ik heel enthousiast te zappen... dat geef ik even het voordeel van de twijfel :+

Ik draai nog wel steeds met Memory Mapping Disabled (heb nu 3327 MB).

Ik heb na deze driver-actie wel weer MM enabled gehad, maar toen had ik direct weer problemen. Het is dus gerelateerd, maar blijkbaar niet de enige veroorzaker.

Vooralsnog houd ik het dus even bij de oude drivers, en MM disabled.

Off-Topic:
P.s. Het blijft toch jammer dat W2K3 Server op een PIII 1.8 vele malen sneller 'voelt' dan Vista Ultimate x64 op een Q6600 toch?.... Zijn we terug bij af, of is dit het begin van het 'Eye Candy Tijdperk'?
Met 4GB vind ik Vista echt snel aanvoelen net als XP met 2GB zeg maar. VISTA met 2GB is een drama! Die driver die jij gebruikt hebt staat die op hauppage? Linkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:26:
[...]

Met 4GB vind ik Vista echt snel aanvoelen net als XP met 2GB zeg maar. VISTA met 2GB is een drama! Die driver die jij gebruikt hebt staat die op hauppage? Linkie?
Die driver heb ik niet zelf geïnstalleerd.
Deze (21/6/2006) werd door Vista Ultimate x64 zelf geinstalleerd en zit blijkbaar in de windows driverbase.
Na Windows Update kreeg ik de nieuwere drivers, die ik nu dus weer heb teruggedraaid.
Daar heb ik geen versie of link van, maar de datum was van 7/1/2007.

Edit:

Gezien ook de versie nummering van de driver.... 6.0.6000.xxxx zal dit allemaal wel standaard bij Windows zitten denk ik? Of gooit windows altijd z'n eigen build-versie ervoor :+

[ Voor 13% gewijzigd door ThaLaw op 20-08-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Dus die driver via windows update werkte niet voor jou? Alleen die hij standaard installeert? TheLaw contact me ff via msn aub, kunnen we ff verder dit probleem op lossen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Operations op 20-08-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
PC zit weer in elkaar, ff vista erop nieuw oprammen en dan ben ik er weer bij. Kunnen we verder zoeken naar een mogelijke oplossing ;)

Edit - Memory Remap uit met nieuwste driver van hauppage site werkt voor mij :)

[ Voor 24% gewijzigd door Operations op 21-08-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:06:
...

Edit - Memory Remap uit met nieuwste driver van hauppage site werkt voor mij :)
Mooi dat 't werkt... Ik heb ook MMR uit, maar dat is natuurlijk geen permanente oplossing :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ThaLaw schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:04:
[...]

Mooi dat 't werkt... Ik heb ook MMR uit, maar dat is natuurlijk geen permanente oplossing :X
persoonlijke ervaring: reboot maar een paar keer of wacht een tijdje af (ik rebootte na een week ongeveer) toen ging het beeld weer op groen :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Er loopt nog een draadje over Windows Vista (64 bits) en de Hauppage PVR XXXMCE kaarten:

http://gathering.tweakers...1221733///150mce%2C4%2Cgb

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Operations
Hier al meer over bekend inmiddels? Wil toch eigenlijk wel de volle 4GB gebruiken eigenlijk, zeker als Crysis uitkomt. Maar ja dan moet LiveTV het wel normaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folly
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 14:58
Had het zelfde probleem.
Ik heb in het bios de pci-latency veranderd naar 192, en nu werkt hij (pvr-150) wel.

Misschien dat dit voor meer mensen helpt?

Bij de pvr-500 zal maar één tuner werken, las ik op het hcw-forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Zag dat er een nieuwe driver uit was. Iemand deze al getest icm 4GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private318
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06-2009
Folly: Ik zit met dezelfde TV kaart maar ik vind niet in bios hoe ik pci latency moet veranderen. Zou je me iets gedetailleerder kunnen uitleggen aub???

Groetjes, Private318
Pagina: 1