Ik ben een script aan het maken die checkt of 2 directory's aan elkaar gelijk zijn. Dit script runt straks elk uur in een terminal venster in Ubuntu 6.06.
De bedoeling is dat hij een directory lokaal en een directory op een windows-systeem uit leest.
Dat lokaal uitlezen dat is me al gelukt. Alleen dat uilezen via het Netwerk. Dat lukt me niet.
Dat gebeurd natuurlijk via samba. Alleen binnen php kan hij die directory niet uitlezen.
Dit is het huidige script:
Hoe ik aan $source kom. Nou.. in linux klik ik op eigenschappen en dan vind ik dat pad. Als ik die link in de browser intik dan krijg ik wel het goede te zien. Maar als ik het script via Apache in de browser run gaat dat weer niet.
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen. Aangezien het PHP betreft.. maar het heeft ook met Samba te maken.
De bedoeling is dat hij een directory lokaal en een directory op een windows-systeem uit leest.
Dat lokaal uitlezen dat is me al gelukt. Alleen dat uilezen via het Netwerk. Dat lukt me niet.
Dat gebeurd natuurlijk via samba. Alleen binnen php kan hij die directory niet uitlezen.
Dit is het huidige script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php $source = 'smb://gpc001kan/Davilex/Backup'; $target = '/home/rik/Kantoor'; if ($dir = opendir($source)) { while (($file = readdir($dir)) !== false) { if(!is_dir($file) && strstr($file,".")){ $SourceArr[]=$file; } } closedir($dir); } if ($dr = opendir($target)) { while (($fli = readdir($dr)) !== false) { if(!is_dir($fli) && strstr($fli,".")){ $TargetArr[]=$fli; } } closedir($dr); } print_r($SourceArr); print_r($TargetArr); ?> |
Hoe ik aan $source kom. Nou.. in linux klik ik op eigenschappen en dan vind ik dat pad. Als ik die link in de browser intik dan krijg ik wel het goede te zien. Maar als ik het script via Apache in de browser run gaat dat weer niet.
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen. Aangezien het PHP betreft.. maar het heeft ook met Samba te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door rikvdh op 18-08-2007 15:49 ]