CDDB en Winamp

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:29

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Goedemorgen mede-tweakerts,

ik heb een hoop muziekbestanden op mijn pc, mp3, ape, flac, wav etc. maar sommigen hebben geen titels. Ik dacht dat ik wel even de titels kon binnenhalen met CDDB, maar ik kan die optie nergens vinden binnen winamp.

Waar moet ik kijken?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

CDDB is zoals de naam het al aangeeft een CD database.
Winamp kan dus met die database en de op de cd gebrande code de titels van cd's ophalen.
Losse mp3's kan hij de titels niet vanop zoeken... hoe zou hij dat moeten doen dan?

En dat er geen knop voor is klopt, dat doet winamp automatisch als je een cd gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Zover ik weet kan Winamp met CDDB alleen track info van CD's van de CDDBservers halen. Niet van losse nummers die op de pc staan. Maar misschien dat dit iets is: MusicBrainz.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Arthas schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:52:
Zover ik weet kan Winamp met CDDB alleen track info van CD's van de CDDBservers halen. Niet van losse nummers die op de pc staan. Maar misschien dat dit iets is: MusicBrainz.
Tnx ik ga even kijken

--edit--

Het ziet er goed uit, en zeker bruikbaar, maar als er iemand een plugin heeft voor winamp dat houd ik mij aanbevolen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door _AvA_ op 18-08-2007 15:08 ]

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

_AvA_ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:04:
(...) maar als er iemand een plugin heeft voor winamp dat houd ik mij aanbevolen ;)
En hoe moet Winamp (of de plugin) exact gaan bepalen om welke track het gaat?
Ik begrijp dat je (een aantal) tracks hebt zonder metadata (ID3-tags). Winamp kan 'aardig' gokken op basis van bestandsnaam en directory, maar zonder ID3-tag kan niemand (ook winamp of een plugin) chocola maken van een bestandje als C:\Documents and Settings\User\Music\Track 01.mp3

Ik denk dat je er gewoon even echt tijd in zult moeten steken en je tracks gewoon moet laten taggen (en eventueel renamen). Musicbrainz doet dat semi-automatisch door akoestisch fingerprinten. Persoonlijk raadt ik je aan om de data wel te controleren alvorens weg te schrijven... en als je slim bent, investeer je nu tijd om in het vervolg nieuwe muziek-bestanden in een minuut of twee (per album) gelijk op orde te brengen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Jester.NL schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:26:
[...]

En hoe moet Winamp (of de plugin) exact gaan bepalen om welke track het gaat?
Ik begrijp dat je (een aantal) tracks hebt zonder metadata (ID3-tags). Winamp kan 'aardig' gokken op basis van bestandsnaam en directory, maar zonder ID3-tag kan niemand (ook winamp of een plugin) chocola maken van een bestandje als C:\Documents and Settings\User\Music\Track 01.mp3

Ik denk dat je er gewoon even echt tijd in zult moeten steken en je tracks gewoon moet laten taggen (en eventueel renamen). Musicbrainz doet dat semi-automatisch door akoestisch fingerprinten. Persoonlijk raadt ik je aan om de data wel te controleren alvorens weg te schrijven... en als je slim bent, investeer je nu tijd om in het vervolg nieuwe muziek-bestanden in een minuut of twee (per album) gelijk op orde te brengen...
Ik weet dat er software bestaat die stukjes muziek naar een server zend, om daarna de muziek te vergelijken met de database. Dit werkt zelfs met een gerestaureerde platen omgezet naar MP3.

En ik heb de tijd er graag voor over, maar toen ik de muziekverzameling startte had ik er geen idee van dat het zo groot zou worden.

Droogkloot.

Pagina: 1