Al een paar dagen zit ik hier te prutsen met ons netwerkje, bestaande uit 3 wireless connections en 2 wired. Het probleem dat zich hier stelt is dat de wireless connections allemaal vlot verlopen, terwijl de wired connections maar niet tot stand kunnen komen. Wired lijkt het erop dat er geen netwerkadres wordt uitgedeeld, waardoor alle IP's op 169.*.*.* blijven staan.
Aangezien het over meerdere PC's gaat denk ik een hardware-probleem bij de netwerkkaarten te kunnen uitsluiten. Ook de netwerkkabels zijn getest en blijken naar verluid te werken.
ISP mag ik ook uitsluiten omdat de wireless connections ongewijzigd zijn gebleven. Blijft er volgens mij maar één boosdoener over: de router.
De firmware van m'n SMC7004AWBR (4-Port Wireless Broadband Router) is ondertussen geupdate, maar dat bracht geen veranderingen teweeg. Fixed IP's uitdelen aan de netwerkkaarten hielp evenmin. DHCP staat enabled (pool:100-199), DDNS disabled.
ADSL verbinding wordt verzorgd door Skynet (Belgacom)
Graag wat tips van wie ze uitdelen kan!
Aangezien het over meerdere PC's gaat denk ik een hardware-probleem bij de netwerkkaarten te kunnen uitsluiten. Ook de netwerkkabels zijn getest en blijken naar verluid te werken.
ISP mag ik ook uitsluiten omdat de wireless connections ongewijzigd zijn gebleven. Blijft er volgens mij maar één boosdoener over: de router.
De firmware van m'n SMC7004AWBR (4-Port Wireless Broadband Router) is ondertussen geupdate, maar dat bracht geen veranderingen teweeg. Fixed IP's uitdelen aan de netwerkkaarten hielp evenmin. DHCP staat enabled (pool:100-199), DDNS disabled.
ADSL verbinding wordt verzorgd door Skynet (Belgacom)
Graag wat tips van wie ze uitdelen kan!