Toon posts:

Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Oude situatie:

Server:
P4 systeem met Win XP

Werkstations:
+/- 12x P4 systemen (0 t/m 4 jaar oud)
Win XP SP2

Huidige Situatie:

Server: (Splinternieuw)
19" Intel Server
1x Dual Xenon Prosessor
Raid 5 Filesystem
Win 2003 SBS
Exchange, SQL, HP Backup software, UPS software

Werkstations:
+/- 12x P4 systemen (0 t/m 4 jaar oud)
Win XP SP2

Probleem omschrijving:
Superoffice is elke client geinstalleerd welke de data van de server afhaald doormiddel van een netwerkshare.

Bij het gebruik van Superoffice door meerdere clients gelijkertijd is het pakket niet meer vooruit te branden. De oorzaak hiervan is onbekend. In de oude situatie werkte dit op de zelfde manier maar zonder problemen.

In de CPU en Processenlijst is niks geks te vinden.
Wij dachten zelf dat het mogelijk aan file/share lock kan liggen maar kan hier verder niet veel over vinden wat me verder helpt.

We zijn al 2 dagen bezig om de oorzaak van dit probleem te achterhalen en hebben intussen al aardig wat zoekkombinaties geprobeerd in google maar tot op heden helaas geen oplossing mogen vinden.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 15:36 . Reden: Uitbreiden van informatie ]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
geheugen, cpu belasting bekeken?

Is de server alleen traag met dat specifiek programma, of gewoon altijd als er meerdre gebruikers inloggen?

Ah ja, welkom op GoT. Misschien best dit ook even doorlezen: Policy Professional Networking & Servers

Succes!

[ Voor 95% gewijzigd door webinn op 18-08-2007 14:38 . Reden: shame on me.. ik schreef GOT :p ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SMB Signing al uitgezet en RSS?

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 18-08-2007 14:46 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:29
offtopic:
Schaamteloze crosspost van Equator

Welkom op GoT

Lees a.u.b. de Registratievoorwaarden / korte FAQ
Een topic openen

Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan:

* Probeer het eerst zelf op te lossen.

Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
* Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.

Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
* Geef de inhoud van een topic aandacht.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.
* Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Het is niet de bedoeling dat je een titel maakt die de aandacht trekt, met veel uitroeptekens, hoofdletters of met "HELP HELP!" in de titel. Bedenk iets wat het onderwerp specifiek dekt.
* Plaats het topic in het juiste forum.
* Plaats een topic maar één keer in één forum (niet dubbel of crossposten)
* Als een topic gesloten is, mag je het niet zomaar opnieuw openen, zie daarover Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! Lees hier!.
Zoals je ziet missen er nogal wat zaken aan je topic. Wij kunnen hier vrij weinig mee.

Mocht je er nog niet uitkomen, maak dan een nieuw topic, maar wel in het correcte forum.. In jou geval zou Netwerken een betere plek zijn.

Suc6 :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• ODF
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Zoals de vorige poster al opmerkte mist er wat aan je topic, welke hardware heb je en welke extra software draai je boven op SBS 2003?!

Kan een corrupte netwerkkaartdriver zijn of een windows service die slecht functioneerd.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het toppic wat aangepast en wat meer informatie gegevens zoals gewenst.

Vond het een beetje onzinnig een nieuw toppic aan te maken.
Indien het toppic ergens anders thuis dient te horen kan 1 van de Mod's/Admins deze vast wel verplaatsen.

• webinn
  • Laatst online: 06-06-2025
dus je werkt met superoffice lokaal en de data staat op een share? Wordt Superoffice dan traag op het moment dat je een shared file aanspreekt?

Verwijderd

Topicstarter
webinn schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:51:
dus je werkt met superoffice lokaal en de data staat op een share? Wordt Superoffice dan traag op het moment dat je een shared file aanspreekt?
Ja, Zo gauw het programma word gestart connect hij met de share.

Bij de 1e gebruiker werkt alles prima
maar zo gauw er 2 of meer tegelijk gebruik gaan maken gaat het mis Het laden duurd veel langer

Superoffice heeft een database op de share staan.
Het lijkt er sterk op dat de server niet toestaat dat de database door meerder gebruikers gelijk benaderd wordt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 16:46 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij moet je mijn post nog even lezen, die bevat waarschijnlijk gewoon de oplossing. Dit is iets wat je bij iedere SBS server tegen gaat komen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:41:
Volgens mij moet je mijn post nog even lezen, die bevat waarschijnlijk gewoon de oplossing. Dit is iets wat je bij iedere SBS server tegen gaat komen ;)
Ik heb de SMB Signing uitgezet maar maakt geen verschil.

Kwamen er net toevallig achter dat toen een werkstation aan het copyeren was
er wel vanaf 2 locaties tegelijk gewekt kon worden :( beetje raar net of de server ergens op zat te wachten wat maar niet kwam? :S

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoelde je met RSS??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou natuurlijk ook eens kunnen [google=RSS network card] :)

Daar wordt Receive Sideband Scaling mee bedoeld.
Sinds 2003 SP2 wordt dat standaard enabled, maar sommige netwerkkaarten hebben daar nogal problemen mee.`

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie SFJ en \
Gewoon even zoeken, dan vind je dat zelf..

Daarnaast is dit gedeelte van GoT speciaal voor de geavanceerde problemen. Daar valt dit niet echt onder..

Oh, en IJnte heeft het ook bij het rechte eind :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.