Mijn 2e pc wil sind gisteren niet meer normaal draaien.
Symptonen: De computer start op vanaf de harde schijf of cd-rom, maar na ongeveer 3 minuten
reset het systeem of bevriest
Sinds: gisteren, ik had die pc net een paar dagen soepel draaien met FreeBSD als ftp/smb/dc++hub/alles-server.
Hardware:
- Asus P4P800 REV2.00A
- CPU: Intel Celeron 2 Ghz
- 40 GB Seagate 5400rpm
- 256 mb Kingston DDR (kan type niet vinden, er staat op sticker: Kingston KVR400X64C3A/256)
- Riva TNT 32 mb videokaart.
- Advance thermo control 480 watt max. voeding
- standaard floppy en cdrom
wat ik al heb geprobeerd:
- BIOS terug naar default, ik weet niet of er iets ingesteld was, maar kan geen bijzonderheden vinden.
De CPU loopt verplicht op 2Ghz. Ook nog een keer geboot zonder batterij. Boot wel, blijft hetzelfde.
- systeem zo kaal mogelijk maken, dus geen hd en floppy: loopt vast na opstarten van Ubuntu, Slax, en FreesBIE live cd's. De kernels worden wel geladen maar daarna gaat het weer mis.
- ander geheugen, symptonen blijven hetzelfde, geheugen lijkt goed bij het booten.
- andere hd, symptonen blijven hetzelde
- cdrom en floppy eraf en hd via andere voeding: heeft ook geen zin.
- andere videokaart: Geforcd4 mx 4000, doet het prima, symtonen blijven hetzelfde.
- CPU koelblok en fan schoongemaakt, koelpasta ververst.
Heeft er iemand ervaring met deze situatie, of enig idee waar het probleem zou kunnen liggen?
Symptonen: De computer start op vanaf de harde schijf of cd-rom, maar na ongeveer 3 minuten
reset het systeem of bevriest
Sinds: gisteren, ik had die pc net een paar dagen soepel draaien met FreeBSD als ftp/smb/dc++hub/alles-server.
Hardware:
- Asus P4P800 REV2.00A
- CPU: Intel Celeron 2 Ghz
- 40 GB Seagate 5400rpm
- 256 mb Kingston DDR (kan type niet vinden, er staat op sticker: Kingston KVR400X64C3A/256)
- Riva TNT 32 mb videokaart.
- Advance thermo control 480 watt max. voeding
- standaard floppy en cdrom
wat ik al heb geprobeerd:
- BIOS terug naar default, ik weet niet of er iets ingesteld was, maar kan geen bijzonderheden vinden.
De CPU loopt verplicht op 2Ghz. Ook nog een keer geboot zonder batterij. Boot wel, blijft hetzelfde.
- systeem zo kaal mogelijk maken, dus geen hd en floppy: loopt vast na opstarten van Ubuntu, Slax, en FreesBIE live cd's. De kernels worden wel geladen maar daarna gaat het weer mis.
- ander geheugen, symptonen blijven hetzelfde, geheugen lijkt goed bij het booten.
- andere hd, symptonen blijven hetzelde
- cdrom en floppy eraf en hd via andere voeding: heeft ook geen zin.
- andere videokaart: Geforcd4 mx 4000, doet het prima, symtonen blijven hetzelfde.
- CPU koelblok en fan schoongemaakt, koelpasta ververst.
Heeft er iemand ervaring met deze situatie, of enig idee waar het probleem zou kunnen liggen?
You are in a maze of little twisting passages, all different.