Toon posts:

Speedtouch software werkt niet goed onder limited account

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van ADSL van KPN met de speedtouch model. Ik gebruik daarbij de software die bij de ontvanger zit om het signaal te ontvangen. Dit is de " SpeedTouch 121g Wireless USB Monitor". Het programma tray icon is te herkennen aan het trappetje waarbij elk staafje een betere netwerk kwaliteit weergeeft.

Het netwerk doet het prima onder een administrator account. Het netwerk doet het ook prima als ik na het opstarten eerst inlog in een administrator account en daarna uitlog en inlog op een limited account. Het probleem is echter dat wanneer je inlogt op een limited account direct na het opstarten, het netwerk het niet doet.

Mijn ingeving is dat dit komt omdat het profiel waarin de netwerkgegevens worden opgeslagen enkel door een administrator toegankelijk is. Wanneer een administrator inlogt laadt deze de profielgegevens waardoor daarna ook limited accounts van het netwerk gebruik kunnen maken.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? De software in van september 2004. Misschien is er een update beschikbaar die dit probleem verhelpt, maar ik heb geen update kunnen vinden. Ik gebruik versie 1.0.1.15.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welke windows gebruik je? In XP heb je namelijk heel die software niet nodig.

Kwestie van uninstallen, daarna dat ding uit je apparaatbeheer gooien, dongle uit je pc halen (misschien nog even rebooten) en er weer insteken, en alleen de driver installeren, zonder de software zelf. Werkt hier uitermate perfect in XP Home SP2..

Hoop dat dit ook voor jouw een oplossing biedt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik XP. Maar hoe kan je een WPA key instellen zonder gebruik van software? Volgens mij heb je de software daarvoor wel degelijk nodig, ik vind het ook niet zo'n probleem dat het draait. Het werkt immers goed, behalve dit kleine probleempje. Misschien zijn er nog andere oplossingen? Kan je nieuwe versies van dit programma ergens downloaden?

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Windows heeft zelf software voor het configureren van wireless netwerken. Dit doet, naar mijn beleving, niet onder voor de meeste meegeleverde tooltjes.

Indien je dit niet krijgt na het verwijderen van de software en het alleen installeren van de drivers moet je de services "(Windows?) Wireless Zero Configuration" aanzetten / automatisch laten opstarten.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:34:
Ik gebruik XP. Maar hoe kan je een WPA key instellen zonder gebruik van software?
Zonder 3rd-party software, in jou geval die meuk van speedtouch, regeld windows dat lekker zelf met de WZC (zoals boven genoemd).
Volgens mij heb je de software daarvoor wel degelijk nodig, ik vind het ook niet zo'n probleem dat het draait.
Zoals ik al zei/typte, Windows kan het prima af zonder software van de fabrikant (enkel de driver is nodig).
Het werkt immers goed, behalve dit kleine probleempje. Misschien zijn er nog andere oplossingen?
Blijkbaar draait het dus niet goed, dus gewoon niet gebruiken, en het probleem is opgelost.
Kan je nieuwe versies van dit programma ergens downloaden?
Kijk eens op de website van speedtouch.. waarom zioets hier vragen als je het zelf kan opzoeken?

Edit:
Beetje appart om door te vragen voor software die niet goed werkt, als er een prima work-around wordt gegeven wat je in 2 minuten tijd van je probleem afhelpt...

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 18-08-2007 13:51 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch mijn voorkeur hebben voor het blijven gebruiken van de speedtouch software. Is het niet redelijk dat ik een oplossing zoek met behoud van de software die ik gebruik? En dan reageer je ook nog eens super irritant door mijn reply op te splitsen in 4 stukken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:50:
Ik kan toch mijn voorkeur hebben voor het blijven gebruiken van de speedtouch software. Is het niet redelijk dat ik een oplossing zoek met behoud van de software die ik gebruik?
wat is redelijk? als je perse wilt dat die software gaat werken moet je bij de leverancier wezen ;)
als je wilt dat je systeem gewoon goed werkt moet je hier wezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met de build in windows software. Jammer alleen dat ik niet de speedtouch software kan gebruiken. Maar goed, toch bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kan dit probleem zelf ook wel oplossen; kijk eens naar Disk / register snapshot software en trace alles wat er op je systeem gebeurt. Door dan een vergelijking te trekken tussen boot>admin-login>user-login en boot>user-login kan je waarschijnlijk wel achterhalen wat er misgaat. Dit kost je echter best wat tijd en werk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1